Peklo na Zemi - mrtvý tah širokým úchopem


Autor: fit-kul | 17.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Který cvik je nejlepší? Dřep? Bench press? Francouzský tlak? Každý má nějakého toho svého favorita. Ale co kdybych se zeptal: který ze cviků v těle nejvíce  stimuluje uvolňování hormonu (což má za následek větší růst svalů)? Ano, máte pravdu je to mrtvý tah! A že už jste ho cvičili? Dovolte mi vyvést vás z tohoto omylu a ukázat vám opravdový mrtvý tah!!!

 

Co je vlastně potřeba ke zvýšení svalové hmoty?

 

  •       stimulujte sval dostatečným odporem
  •       maximální podpoření vylučování hormonů, kteří jsou zodpovědní za růst svalů (testosteron, GH, IGF-1) a omezení těch, kteří degradují svaly (kortizol)
  •       neustálého zlepšování (zvyšování hmotnosti/objemu)
  •       dostatek odpočinku, regenerace, správné výživy

 

 

A většinu těchto požadavků splňuje právě mrtvý tah širokým úchopem. Pojďme si tedy říci, jak ho správně provést:

 

  •       stoupněte si před obouruční činku s nohama od sebe na šíři ramen (můžete mírně vytočit špičky směrem ven)
  •       jděte do podřepu a uchopte osu (velmi širokým úchopem) jednou rukou nadhmatem a druhou podhmatem
  •       narovnejte záda a dívejte se před sebe (pro efektivnější narovnání zad)
  •       s výdechem zvedněte činku ze země, narovnejte se a vypněte hrudník –zároveň se snažte tlačit ramena dozadu
  •       s nádechem se vracíte zpět do původní polohy (můžete se i dotknout činkou podlahy)
  •       nezapomeňte na ROVNÁ záda!!!! jinak hrozí zranění zad (především v bederní oblasti)

 

 

 

 

Proveďte 3-5 sérií po 4-8 opakováních pro co nejlepší výsledky. Závaží volte takové, abyste provedli všechny série perfektní technikou. Jestliže vám činka vyklouzává z dlani, použijte trhačky nebo raději magnesium.

 

 

Za všechno mohou hormony

Zde je další věc, na kterou byste neměli zapomínat ve své snaze o budování svalů - jsou to vaše hormony. Jestliže si myslíte, že svaly rostou jen díky cvičení a konzumaci velkého množství bílkovin, tak jste na velkém omylu. Zde uvádím perfektní příklad: byla provedena studie na mužích ve věku 19-40 let. Byli rozděleny na dvě skupiny, kdy jedna skupina dostávala 600mg testosteronu a ta druhá pouhé placebo. A následně obě skupiny pravidelně prováděly trénink třikrát týdně. A výsledky byly více než jasné. U mužů, kterým byl podáván testosteron byl zaznamenán nárůst o 3,2 kg tělesné hmotnosti bez zvýšení hmotnosti tuků v těle. Zatímco v placebo skupině byl zaznamenán nárůst o 1,9kg tělesné hmotnosti.

 

 

Spalování tuků

Pokud je vaším cílem hubnout, toto cvičení je více než vhodný doplněk pro zrychlení vašeho metabolismu. A ano i vy ženy… nebojte se zařadit tento cvik do vašeho tréninkového plánu. Upravte jen počet opakování na 8-10 a snižte zvedanou hmotnost. Udržte vysoké tempo, dynamické zvedání a kontrolované klesání činky. Tím zvýšíte vylučování GH hormonu, který hraje zásadní roli ve spalování tuků.

 

 

A co říká expert Charles Poloquin o mrtvém tahu širokým úchopem?

Kdybych si musel vybrat jen jeden cvik, který bych cvičil, byl by to rozhodně mrtvý tah širokým úchopem. Tímto cvičením se přibírá na váze jako blázen. Kdykoliv za mnou někdo přišel s tím, že nemá čas a chce přibrat na váze, tak jsem mu vždy doporučil mrtvý tah širokým úchopem. Jestliže budete potřebovat použít trhačky tak klidně můžete, cviku to nijak neubere na intenzitě. Ale nepoužívejte je, dokud se nedostanete k pracovní sérii. A jestliže si myslíte že tato varianta je opak sumo mrtvého tahu, která jen zkracuje rozsah pohybu, tak se šeredně mýlíte.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 3