Vyčerpání glykogenu


Autor: fit-kul | 25.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Mnoho lidí chodí do posilovny v naději, že spálí nějaký ten tuk a zhubnou. Ale mnohem důležitější je, pokud chcete zhubnout, pochopit základy toho, jak vaše tělo spaluje tuk. Chcete-li s tím začít, nejdříve se musíme podívat na primární zdroj energie pro vaše tělo, kterým je glykogen.

 

 

Tělo spaluje glykogen (uložený sacharid) pro zisk energie. Pokud není k dispozici žádný glykogen, bude spalovat sekundární zdroj energie a tím je tuk. Vzhledem k této skutečnosti, když provádíte jakýkoliv kardio trénink pro ztrátu tuku, je třeba vzít tento fakt v úvahu.

 

Průměrný člověk má dostatek zásob glykogenu na asi 30 minut středně intenzivního kardio cvičení. Pokud tedy provádíte 45 minutový kardio trénink, tak prvních 30 minut budete pálit pouze glykogen a teprve po následujících 15 minut tukové zásoby. Já vím, je to špatná zpráva, ale poradím vám menší „podvod“.

 

Existuje způsob jak tuto fyziologickou vlastnost obejít. Jakmile ráno vstanete a před tím než se nasnídáte, tak proveďte kardio trénink. V této době je totiž vaše tělo bez glykogenových zásob ( veškerý glykogen tělo během spánku spotřebovalo jako zdroj energie), takže budete rovnou spalovat tukové zásoby.

 

Další možností je provádět kardio trénink ihned po vaší návštěvě posilovny. V průměru člověk stráví zvedáním činek v posilovně asi 1 hodinu, to je dostatek času na to, aby se vyčerpaly vaše zásoby glykogenu. Nastává stejná situace jako ráno po probuzení.

 

Dobrým způsobem, jak zefektivnit kardio trénink, je změna stravovacích návyků tím, že snížíte svůj denní příjem kalorií (omezíte konzumaci hl. sacharidů či tuků). Je to jednoduché, jestliže nesníte příliš mnoho sacharidů, vaše tělo nebude moci obnovit zásoby glykogenu a bude přinuceno spalovat tuk. V tomto stavu proveďte 20 minut kardiovaskulárního tréninku a vaše tukové zásoby budou minulostí.

 

 

Vědět co to glykogen je a jak ho tělo využívá, to jistě pomůže maximalizovat výsledky vašeho kardio tréninku. Ale glykogen není jediným faktorem ve vaší snaze zbavit se přebytečných tukových zásob.

 

Níže uvádím několik dalších tipů, které vám pomůžou ve spalování tuků:

 

1.)    Zapisujte si váš denní kalorický příjem a časy tréninků. To vám umožní sledovat změny popř. vytvářet změny, když třeba zrovna procházíte stagnací. Každý je jiný, takže to co funguje na jednoho nemusí fungovat zrovna na vás. Tento deníček vám umožní přizpůsobit jídlo a cvičení v průběhu času tak, aby fungovalo co nejlépe.

 

2.)    Jezte malé porce jídla (5-8 porcí) každé 2 hodiny. To vám pomůže udržet stabilní hladinu cukru v krvi po celý den, což pomáhá předcházet ukládání nadbytečného tuku. Snažte se konzumovat kvalitní potraviny jako jsou kuřecí a krůtí prsní řízky, hovězí, těstoviny, rýže, brambory atd.

 

3.)    Vyhněte se prázdným kaloriím jako jsou ovocné šťávy, limonády atd. V mnoha případech 1 sklenice těchto nápojů obsahuje až 100 kalorií, to je kalorická hodnota jedné svačiny!!!

 

4.)    Pijte hodně vody po celý den. Pro zvýšení rychlosti metabolismu zkuste pít studenou vodu. Tělo bude potřebovat na ohřátí této vody extra energii a tím nenuceně zvýšíte svůj denní výdej kalorií.

 

5.)    Neulehčujte si život! Tím je myšleno to, že i malé věci hrají roli. Například necháte auto na vzdálenějším parkovišti a pěšky ujdete 100m. Za těch 100 metrů spálíte 10 kalorií, 3krát denně po dobu 1 měsíce to už dělá 900 kalorií a za rok to je neuvěřitelných 10800 kalorií!!!

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 6 , registrovaných: 2