Dieta na 12 týdnů pro lepší postavu


Autor: Alunka | 03.08.2011 00:00 | Komentářů: 0

V tomto článku se zaměříme na dvanáctitýdenní dietu a cvičební program, který slibuje nejen ztrátu tuku (až 10 kg), ale i zformování postavy a svalnatější tělo.

 

Tato dieta je založena na některých zásadách kulturistiky a začlenila je do svého programu tak, aby byly snadno pochopitelné pro širokou veřejnost.  Nejedná se pouze o dietu, ale i o cvičební program, který by měl velkou mírou podpořit psychologii hubnutí. Dietní plán je velice jednoduchý a nevyžaduje počítání kalorií a pečlivé měření potravin jako jiné diety.

 

 

Samotná dieta spočívá v tom, že po dobu dvanácti týdnů lidé jedí 5 nebo 6 malých jídel denně.  Dieta je složena z jídel bohatých na bílkoviny a z nerafinovaných nebo celozrnných sacharidů. Kromě toho musí být alespoň dvě jídla denně rostlinného původu a strava by měla být doplněna o jednu polévkovou lžíci nenasycených tuků.

 

 

Mezi bílkovinné potraviny, které byste měli během tohoto programu konzumovat, patří: libové drůbeži maso, většina ryb a mořských plodů, vaječné bílky, nízkotučný tvaroh, libové hovězí maso a šunka. Z bílkovinných jídel pro vegetariány jsou to např. tempeh, sója či seitan.

 

 

Mezi schválené sacharidy patří pečené brambory, sladké brambory, hnědá i bílá rýže, těstoviny, celozrnný chléb, ovesné vločky. Dále je také doporučována konzumace ovoce, jako jsou jablka, meloun, jahody, pomeranče. Jedná se tedy o mnohem méně omezující seznam sacharidů, než v ostatních dietách.

Dále by se ve vašem dietním programu měla objevit zelenina.

Tuky jsou do diety zahrnuty ve formě nenasycených olejů, jako je řepkový, olivový, slunečnicový či lněný olej.

Pro doplnění tuků se doporučuje občasná konzumace lososa, přírodního arašídového másla nebo hrst ořechů či semen.

 

Kromě povolených potravin je nutné dodržovat pravidelný pitný režim. Tuto dietu je třeba dodržovat šest dní a sedmý den je tzv. volný, kdy si můžete dát, na co máte chuť. Celkově tato dieta umožňuje konzumovat mnohem více potravin, než je obvyklé v jiných dietách. Zaměřuje se na potraviny s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem tuků. Obecně se doporučuje strava složená z 55% sacharidů,  15-20% bílkovin a ne více než 3% tuků.

 

 

Teorie této diety spočívá v jedení malých porcí s vysokým obsahem bílkovin v průběhu celého dne, což pomáhá udržet stabilní hladinu inzulínu a podporuje metabolismus tak, že tělo spaluje kalorie ve vyšším poměru. Navíc potrava bohatá na bílkoviny je důležitá pro budování svalové hmoty.

 

 

Složitější než dietní plán v tomto programu je plán cvičení. Skládá se z bloků dvoutýdenního cvičení. Střídá se 45 minut posilovacích cviků na horní nebo spodní část těla s dvaceti minutami aerobního cvičení po dobu šesti dnů, kdy každý sedmý den je volno.

 

 

Cvičení se provádí v určitých úrovních námahy pomocí desetibodové stupnice hodnocení. Tato stupnice umožňuje individuální úroveň obtížnosti.  Většina cvičení se skládá z několika opakování kolem úrovně 5 (tvrdá, ale s dostatkem zásob na pokračování). Poté přichází na řadu zcela nové úsilí na úrovni 10, kdy jedinec vychází z maximálního úsilí, kterého je schopen. Cvičení vychází z toho, že krátké intervaly maximálního výkonu spalují více kalorií, než delší doba cvičení o nižší intenzitě. 

 

 

Před tím než se rozhodnete dodržovat tento typ dietního programu, uvědomte si, že není pro každého. Pokud například máte nějaké zdravotní komplikace, obraťte se nejdříve na svého doktora, jestli vám tento plán doporučí. Program jistě není vhodný pro lidi se srdečními a dýchacími problémy. Nepravděpodobnými kandidáty pro tento program jsou též děti a dospívající či těhotné ženy. Dále by aspekty programu měli diskutovat se svým lékařem lidé s onemocněním ledvin, jelikož jejich ledviny by nemusely být schopné zvládnout stravu s vysokým obsahem bílkovin.

 


Výhodou tohoto programu je zlepšení tělesné kondice, ztráta tuku, vytvarování postavy a nárůst svalové hmoty.  I přes to není tento program pro každého, neboť jíst 5 až 6 krát denně a najít si denně čas na cvičení vyžaduje zásadní změnu životního stylu.


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 8 , registrovaných: 3