Počítání kalorií


Autor: fit-kul | 20.08.2011 00:00 | Komentářů: 0

Záleží na kaloriích nebo stačí jíst určité potraviny a zaručeně zhubnete? Je potřeba počítat kalorie nebo stačí počítat porce? Je nutné vést jídelní deník? Je počítání kalorií do konce života nereálné nebo je to jen část ceny, kterou zaplatíte za lepší tělo? Zde se dozvíte odpovědi na tyto otázky a odhalíte tajemství, jak sledovat příjem potravy bez každodenních megačísel a aniž byste se stali stravovacími fanatiky.

 

V mnohých populárních knihách o dietách se často opakuje: KALORIE SE NEPOČÍTAJÍ. Jiné populární pořady kladou důraz na vyrovnání příjmu a výdeje energie, ale radí spíše počítat porce než kalorie - např. B. Phillips zjednodušeně doporučuje: jedna porce (množství, které se přibližně vejde do dlaně) bílkovin či sacharidů, to jest např. porce kuřecích prsíček a střední opečená brambora, má typicky 100 - 150 kcal. Přesné počítání kalorií je podle Phillipse dlouhodobě neúnosné.

 

Budiž, počítání porcí má jakýsi přínos pro kontrolu množství jídla. Zásadně důležité ale je, spálit více energie, než jídlem přijmete, ať už kalorie počítáte nebo ne. Já upřednostňuji exaktní čísla před odhadem.

 

Věřím, že je zásadně důležité pochopit a respektovat zásady energetické rovnováhy a vědět, jaké množství kalorií konzumujete v jídle (např. v restauraci).

 

Ano, kalorie se POČÍTAJÍ! Dietním programům, které to popírají, se raději vyhněte, jejich přitažlivé proklamace mají pouze přilákat klienty. Kalorická rovnováha - to je nepřekonatelný fyzikální zákon. Rozdíl mezi vydanou a přijatou energií určuje, kam se pohne vaše váha.

 

Budete-li pouze počítat porce bez znalosti konkrétního množství kalorií, může se snadno stát, že budete přibírat (ukládat tuk) anebo v opačném extrému dotlačíte svůj organismus do režimu hladovění – výrazně zpomalíte metabolismus.

 

Jak to vyřešit? Zde je návod, který je na pomezí striktního počítání kalorií a pouhých odhadů.

 

Pomocí PC vytvořte tabulku (např. v programu EXCEL), do které zanesete hodnoty (kcal, tuky, bílkoviny, sacharidy) rozličných potravin. Popřípadě se podívejte na naše tabulky nutričních hodnot potravin. Tu si nalepte na ledničku, případně překopírujte do svého mobilu (hodnoty potravin máte vždy při sobě). Tím získáte přehled.

 

Toto je moje definice počítání kalorií - jídelní plán, který může posloužit jako denní průvodce vaší konzumací, kam nemusíte nutně zaznamenat každé sousto. Ale ti opravdu ambiciózní si takový deník vytvoří na období 4 - 12 týdnů, to je skvělá učební pomůcka. Základním kamenem vašeho snažení je vytvoření kvalitního menu, které lze dále obměňovat - čili jakousi šablonu. Pomocí této metody se brzy naučíte přesně odhadnout kalorickou hodnotu svého jídla a budete moci udržovat svoji postavu podle přání.

 

Napsal Tom Venuto

Přeložil Pavel Lebeda

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 12 , registrovaných: 2