Jak být fit díky karate


Autor: fit-kul | 25.10.2011 14:48 | Komentářů: 0

Karate bylo prvním velmi populárním plnokontaktním bojovým sportem. O zvýšení popularity se v 80. letech postaral film Karate Kid, kteří jistě mnozí z vás viděli. Toto bojové umění zahrnuje především různé varianty úderů a kopů.

 

Lidé si často pletou pojmy jako karate a kung-fu. Karate původně pochází z Japonska a jedná se o boj beze zbraní, zatímco kung-fu je pojmenování všech čínských bojových umění. A na rozdíl od karate, kung-fu zahrnuje mnohem širší spektrum bojových stylů (Tai Chi, Wing-Chun, Chow Gar apod.)

 

 

Karate trénink

Účelem tohoto článku je představit vám některé základní pojmy a metody výcviku karate. Cvičení zde uváděné lze provádět i doma, i když je vždy lepší učit se přímo od kvalifikovaného instruktora.

 

Drtivá většina lidí se v dnešní době učí karate hlavně z důvodu jeho pozitivního přínosu na celkovou kondici, naučení se sebekázně a pro sebeobrané účely.

 

Jádro tréninku karate má velkou podobnost s kruhovým a plyometrickým tréninkem, kdy se klade velký důraz na svalovou vytrvalost a explozivní sílu.

 

 

Karate kruhový trénink

 

  • Skákání přes švihadlo – 3 minuty na zahřátí
  • Lehký běh – vhodná alternativa ke skákání přes švihadlo, zvláště když je pěkné počasí a máte možnost si jít zaběhat
  • Kliky – 50 opakování
  • Kliky se zatnutými pěstmi – snažte se provést co nejvíce opakování, palce směřují proti sobě
  • Zkracovačky – cílem je 50 opakování
  • Dřepy – s tělesnou hmotností, 100 opakování
  • Zvedy nohou – 50 opakování
  • Dřepy do vzporu - postavte se rovně. Nyní se předkloňte, opřete se dlaněmi o zem a zároveň proveďte nohami poskok dozadu. Proveďte poskok nohami dopředu a postavte se do původní pozice. Proveďte 50 opakování.
  • Sprint na podlaze - Klekněte si a opřete se dlaněmi o zem. Nyní zvedněte koleno jako sprinter na startovním bloku a střídejte kolna v pokrčení. Záda musí být po celou dobu provádění cviku rovná. Proveďte 50 opakování.

 

Pro patřičný rozvoj síly je do karate tréninku potřeba zařadit i pravidelné posilování. Zde je typický příklad cviků vhodných k rozvoji síly:

 

  • bench-press
  • kliky
  • shyby
  • kliky na bradlech
  • dřepy
  • přítahy
  • zvedy nohou

 

Cviky by měli být prováděny v rozsahu 5-8 opakováních pro jednu sérii. To vše přispívá k vybudování funkční síly a k posílení šlach, kloubů a svalů.

 

A nikdy nezapomínejte na správné rozcvičení a protáhnutí!

 

 

Karate trénink:

 

 

Zdroj videa:

youtube.com

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 8 , registrovaných: 3