Infectobesity - infekční obezita


Autor: fit-kul | 31.10.2011 20:19 | Komentářů: 0

Je to vůbec možné, aby bakterie mohli způsobovat obezitu? Vědci skutečně zkoumají souvislosti mezi obezitou a bakteriemi v naší trávící soustavě. A výsledky naznačují, že by zde mohlo existovat jisté propojení.

 

Naše těla jsou doslova prošpikována bakteriemi. Od chvíle, kdy jsme se narodili, se v našem těle začali množit a šířit bakterie. A s některými z těchto bakterií jsme si vytvořili i symbiotický vztah (úzké soužití dvou a více organismů).

 

Některé z bakterií v žaludku nám pomáhají s trávením snězeného jídla. Nicméně, nacházejí se zde i tzv. „špatné bakterie“, které mohou způsobovat různé zažívací problémy, jako je syndrom dráždivého tračníku, Crohnova choroba či problémy s nadváhou. Dobré a špatné bakterie jsou v neustálém boji o „nadvládu“ nad naší trávící soustavou.

 

A převládají-li špatné bakterie, mohou způsobit různé zdravotní problémy a to včetně obezity. Takže, existují nějaké vědecké důkazy potvrzující tuto teorii? Provádí se nějaký výzkum? A jaké jsou tedy výsledky? A jak by se tyto informace mohly použít v boji proti nadváze?

 

V současné době existuje vědecký termín pro tuto teorii a to infectobesity – infekční obezita. Jedná se o nově vznikající oblast lékařského výzkumu, která studuje vztah mezi patogeny (organismus, který může zapříčinit onemocnění hostitele) a tloustnutím. Tento termín vytvořil v roce 2001 Dr. Nikhil V. Dhurandhar (Pennington Biomedical Research Center).

 

 

Současny stav výzkumu infectobesity

„Bylo popsáno 7 virů, které způsobují obezitu u zvířat. A máme první výsledky o lidském virusu (adenovirus – Ad 36), který způsobuje obezitu u kuřat, hlodavců, lidoopů a má také určité spojení s lidskou obezitou. Z našich in-vivo a in-vitro výsledků vyplívá, že Ad-36 zvyšuje adipocyty (tukové buňky), citlivost na inzulín a diferenciaci preadipocytů. V současné době zkoumáme molekulární mechanismy podpůrného účinku Ad-36 na adipocyty. A postupem času chceme zjistit vzájemné interakce virových a buněčných genů podílejících se na tomto procesu. Naším dlouhodobým cílem je objevit léčbu nebo prevenci proti působení Ad-36, který indukuje adipocyty. A navíc chceme určit role dalších infekčních agens, které hrají důležitou roli v etiologii obezity.“ Dr. Nikhil V. Dhurandhar

 

Bohužel, tento výzkum je nyní prováděn pouze na jednom vědeckém pracovišti, což výrazně zpomaluje proces výzkumu.

 

Ale z dosažených výsledků se opravdu zdá, že existuje určitý vztah mezi specifickými patogeny a zvýšeným růstem tukové tkáně. Jiné studie prokázaly, že obezitu mohou způsobovat i mikroorganismy (archebakterie), houby a prvoci.

 

Jiné výzkumy také ukázaly, že střevní bakterie obézních a hubených jedinců jsou velmi odlišné a že bakterie v trávící soustavě obézních lidí jsou mnohem efektivnější při získávání energie z potravy.

 

 


„Budoucí léčba obezity může zahrnovat i modulaci střevní mikroflóry pomocí probiotik a prebiotik.“

F.Tsai a W.J. Coyle


 

 

 

Probiotika a prebiotika

Probiotika jsou doplňky stravy s živými organismy, které jsou považovány za zdravé pro organismus hostitele. Typickým příkladem funkční potraviny obsahující probiotika je jogurt.

 

Prebiotika jsou nestravitelné složky potravin, které podporují růst nebo aktivitu střevní mikroflóry a zlepšují tak zdravotní stav konzumenta. Potravinové zdroje prebiotik jsou sójové boby, ovesné vločky, topinambur, kořen čekanky atd.

 

Pro zachování zdravé trávicí soustavy se vyhněte konzumaci:

 

  • rafinovaných sacharidů
  • alkoholu
  • kyselého ovoce
  • kofeinu
  • fast foodu
  • atd.

 

 

Potraviny, které podporují činnost střevní mikroflóry:

 

  • syrový salát
  • oleje
  • probiotické jogurty a nápoje
  • luštěniny
  • ovesné vločky
  • voda
  • atd.

 

 

Měl bych dodat, že v dnešní době prozatím neexistují nezvratné důkazy o vlivu bakterií na obezitu. Nicméně, konzumace zdravé stravy může ovlivnit vaši střevní mikroflóru, což pozitivně ovlivní celkové zdraví organismu.

 

 

Zdroj:

isapp.net

wikipedia.cz

wikipedia.com

jn.nutrition.org

pbrc.edu

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 3