Pivo po posilování?


Autor: fit-kul | 30.11.2011 20:45 | Komentářů: 0

Výzkumníci ze španělské Univerzity v Granadě zjistili, že pití piva po sportovním výkonu nebo posilování je účinnější rehydratační nápoj, než čistá voda.

 

Není to ještě tak dávno, kdy sportovní trenéři doporučovali lidem pití piva na doplnění ztracených tekutin, ale i kalorii (sacharidů) po sportovních aktivitách.

 

 

Dobrý zdroj sacharidů?

Pivo se ukázalo být poměrně dobrým zdrojem sacharidů (28g sacharidů na 1l piva). Sacharidy představují hlavní energetickou složku piva (asi 60 %), kdy se jedná především o snadno stravitelné cukry a v menší míře nízkomolekulární polysacharidy dextriny.

 

Provedený výzkum zahrnoval skupinu studentů, kterým bylo po určité fyzické aktivitě při teplotách kolem 40ºC, podáváno buď pivo nebo stejné množství čisté vody. U skupiny, která konzumovala po fyzické aktivitě pivo, došlo k výrazně většímu zlepšení úrovně hydratace, než tomu bylo u skupiny, která měla k dispozici obyčejnou vodu.

 

 

Jedno nebo dvě piva

Předchozí studie ukázaly, že většina alkoholických nápojů má diuretické účinky, což znamená, že zvyšují množství tekutiny, kterou tělo vyloučí močením. Nicméně, tento negativní vliv se neprojevuje, pokud člověk vypije jedno nebo maximálně dvě piva.

 

Výzkumníci došli k závěru, že rehydratační účinky piva jsou „o něco lepší“, než je tomu u čisté vody. Ale dalším přínosem pití piva je, že obsahuje sacharidy. Proto nám pití piva může pomoci doplnit zásoby glykogenu, které byly vyčerpány fyzickou aktivitou a tím urychlit proces regenerace.

 

Samozřejmě, je nezbytné, abyste konzumovali pivo s mírou. Protože, pokud se potréninkové doplnění tekutin a sacharidů zvrhne v obyčejné popíjení s přáteli, stěží můžete očekávat nějaký pozitivní vliv, právě naopak, příliš velká a častá konzumace alkoholu může být překážkou zlepšování vašich sportovních výkonů.

 

Ti, co to se sportem myslí opravdu vážně, by se raději měli poohlédnout po speciálních doplňcích výživy, které jsou určeny k doplnění tekutin a energie po tréninku. Ale pro ty ostatní, kteří mají sportovní aktivity pouze jako formu uvolnění, je pivo po tréninku dobrým způsobem jak se odměnit za dobře odvedenou práci – a to zvláště v letních měsících.

 

 

Zdroj:

ugr.es

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 14 , registrovaných: 2