TOP 5 zbytečných suplementů


Autor: fit-kul | 04.02.2012 19:27 | Komentářů: 0

V dnešní záplavě různých suplementů výživy, které slibují téměř zázračné hubnutí minimálně 15kg tělesného tuku za měsíc nebo naopak extrémně rychlé nabírání svalové hmoty, je velmi snadné stát se obětí těchto nekalých reklamních praktik. Ale ve skutečnosti bohužel (nebo bohudík?) neexistuje žádná kouzelná tableta, která vám téměř přes noc pomůže k postavě vašich snů. Níže je uveden seznam „hlavních pachatelů“, kterým byste se měli snažit vyhnout, pokud nechcete doslova vyhazovat peníze do záchodu.

 

1) Výživové blokátory (Alli apod.)

Základní funkcí těchto výrobků by mělo být blokování vstřebávání sacharidů nebo tuků tím, že snižují účinnost enzymů při trávení (zejména enzymů amylázy a lipázy). Nejen že bylo několika nezávislými výzkumnými studiemi prokázáno, že tyto suplementy nefungují nebo mají minimální efekt, ale bylo prokázáno i velké množství nežádoucích účinků, které se stávají každodenní realitou pro uživatele těchto suplementů, jako např. nenadálé úniky stolice! Kromě toho může neustálé blokování účinků enzymů vést k dalším problémům s trávením a nakonec i snížit schopnost absorpce dostatečného množství životně důležitých živin.

 

Ačkoli se najde mnoho lidí, kteří pomocí těchto produktů zhubli, je to spíše způsobeno „pokyny pro užívání“, což znamená, že by se např. neměla překračovat konzumace 15-20g tuků nebo 30-40g sacharidů v jedné porci jídla. Takže ve skutečnosti se spíše jedná o kontrolovanou dietu než o opravdové fungování suplementu.

 

 

2) NO suplementy (nebo-li oxid dusnatý, nitric oxide, nitrix)

Většina těchto výrobků je založena na aminokyselině argininu, které má vazodilatační schopnosti (rozšiřuje cévy), což umožňuje větší průtok krve do svalů a tím by i měla vzrůst syntéza bílkovin (rychlejší růst svalů). Ovšem tento obrovský marketinkový humbuk kolem těchto výrobků je naprosto neopodstatněný. Výrobci velmi často deklarují schopnost zvýšit rychlost budování nové svalové hmoty, která téměř dosahuje rychlosti při užívání anabolických steroidů. Takže se klidně můžete dočíst, že ten a ten výrobek vám zajistí zvýšení svalové hmoty o 6kg za 6 týdnů apod.

 

Je sice pravdou, že suplementace argininem může pomoci při budování nové svalové hmoty, ale to budete muset konzumovat mnohem větší množství než je uváděno v doporučeném dávkování na obalu každého NO výrobku.

 

NO suplementy se stále řadí mezi nejpopulárnější doplňky na trhu a výrobci i nadále vytvářejí nové a nové produkty, které ne zřídka mají i více než 27 ingrediencí!

 

A i když mnoho lidí po požití NO suplementů může odpřísáhnout, že cítí extrémní nabuzení před tréninkem, velmi podobného stavu můžete dosáhnou i „obyčejným“ kofeinem a to za zlomek ceny NO suplementů.

 

 

3) Multivitamíny

„Speciálně vyrobené tak, aby pokryli vaši denní potřebu vitamínů a minerálů v jediné tabletě“… když se nad tím pořádně zamyslíte zjistíte, že je to v postatě nesmysl. Nejen, že tyto výrobky často obsahují levné a málo vstřebatelné formy vitamínů a minerálů, jako například oxid zinečnatý a oxid hořečnatý (které mají absorpční schopnost asi jen 4-10%), ale také samotné množství vitamínů a minerálů často nedokáže pokrýt denní potřebu pro tělo. Jako dobrý příklad může sloužit vitamín D. Výzkumy ukázaly, že ke zdravotnímu přínosu vitamínu D dochází až při minimálních denních dávkách kolem 2000-3000IU. Vzhledem k tomu, že nejvyšší množství jaké se nachází v jedné multivitamínové tabletě zpravidla nepřesahuje 400UI, tak není rozdílu, jestli si tabletu vezmete nebo ne.

 

 

4) Lněný olej

Lněný olej jako suplement často využívají vegetariáni či vegani jako způsob, jak zvýšit hladinu omega-3 mastných kyselin v jejich stravě, protože zpravidla nekonzumují rybí tuk. Omega-3 mastné kyseliny jsou životně důležité pro zachování zdraví, zejména pro správnou funkci mozku. Omega-3 mastné kyseliny obsahují aktivní složky EPA a DHA, nicméně právě DHA je v tomto směru nejdůležitější.

 

Problémem je, že lněný olej neobsahuje EPA ani DHA, ale místo toho obsahuje ALA (alfa-linolenová kyselina), která se musí v těle převést na DHA. Bohužel, tento proces konverze je velmi neefektivní.

 

 

5) Acai bobule

Jistě jste již slyšeli o téměř zázračných vlastnostech acai bobulí, že? Jejich hlavní účinnou látkou jsou polyfenolické sloučeniny, též známé jako fytochemikálie, které mají antioxidační vlastnosti. Potraviny s vysokým obsahem antioxidantů pozitivně ovlivňují celkové zdraví člověka a mohou pomoci při hubnutí. Nicméně, jiné bobule, jako třeba maliny, obsahují mnohonásobně větší množství antioxidantů než akai bobule, což vyvolává otázku, proč se výrobci zaměřili na propagaci právě acai bobulí? No, v zásadě je to velmi jednoduché. Zaměření se na „vzácné“ a „exotické“ bobule je přece více cool než obyčejné, běžně dostupné maliny. A navíc, kdo by si kupoval 90 kapslí extraktu z malin za 300Kč?

 

Zdroj:

switchfitness.blogspot.com

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 5 , registrovaných: 2