10 nejlepších kardio cvičení


Autor: fit-kul | 29.03.2012 07:50 | Komentářů: 0

Pravidelný kardio trénink je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou můžete pro své tělo udělat, ať už chcete zhubnout, nabrat svalovou hmotu nebo zlepšit své zdraví.

 

Skvělá věc je, že existuje nepřeberné množství možností pro kardio trénink. Cokoliv, co dostane vaši tepovou frekvenci, po delší časový úsek, do požadované cílové tepové zóny, může být považováno za kardio cvičení. Ovšem při takovém množství různých kardio cvičení si mnoho lidí pokládá otázku: „Který z nich je nejúčinnější?“

 

Neexistuje žádné „nejlepší“ kardio cvičení, které bude zaručeně fungovat na všechny. Ale i přesto, existují některé cvičení, které fungují lépe než ostatní a mohou vám pomoci spálit velké množství kalorií v relativně krátkém časovém období a zvýšit vaši celkovou kondici.

 

 

1. Běh

Běh je skvělou volbou hned z několika důvodů:

  • nevyžaduje žádné speciální vybavení (s výjimkou kvalitní obuvi)
  • můžete ho provádět téměř kdekoliv a kdykoliv
  • pomáhá budovat silné kosti a pojivové tkáně
  • dokáže velmi rychle zvýšit tepovou frekvenci
  • pomáhá spálit velké množství kalorií, zvláště, pokud využíváte běh do kopce, sprinty nebo intervalové tréninky

 

65kg osoba dokáže spálit 300 kalorií za 30 minut běhu při rychlosti 8 km/hod. Přičemž, člověk o stejné váze spálí rychlou chůzí ani ne polovinu kalorií. Nevýhodou běhu je, že je poměrně velmi náročný a člověk musí delší dobu trénovat, aby dokázal běhat po delší časový úsek.

 

 

2. Běh na lyžích

Pokud hledáte cvičení, u kterého spálíte maximum kalorií, běh na lyžích je výbornou volbou. Ať už jste v tělocvičně a využíváte stroje (např. Nordic Trainer) nebo máte to štěstí a můžete vyrazit s lyžemi na zasněžené pláně, běh na lyžích patří mezi nejlepší kardio cvičení. Vzhledem k tomu, že při tomto cvičení zapojujete téměř všechny svaly horní i dolní části těla, není žádný problém dosáhnout zvýšené tepové frekvence.

 

  • 65kg osoba dokáže spálit až 330 kalorií za 30 minut běhání na lyžích.

 

Nicméně, i zde existuje několik stinných stránek. Koupě lyžařského vybavení není v žádném případě levnou záležitostí a zvládnutí správné techniky běhu na lyží taky nějaký ten čas trvá.

 

 

3. Cyklistika

Ať už venku nebo ve fitness centru, jízda na kole je vynikající kardio cvičení. Cyklistiku můžete také bez problémů začlenit do svého každodenního života. Můžete jezdit na kole do práce a celkově ho využívat jako dopravní prostředek, s kterým se dostanete téměř kamkoliv.

 

Cyklistikou můžete spálit 250-500 kalorií za 30 minut a to především v závislosti na rychlosti jízdy a náročnosti terénu či odporu.

 

 

4. Eliptický trenažér

Vedle běhacího pásu patří eliptický trenažér mezi nejpopulárnější a nejvyužívanější kardio stroje a není divu, eliptický trenažér umožňuje tělu pohybovat se v přirozené dráze. Můžete zvyšovat intenzitu odporu a u dražších modelů i zvyšovat sklon trenažéru.

 

  • 65kg osoba dokáže spálit asi 300kalorií za 30 minut cvičení na eliptickém trenažéru.

 

Eliptický trenažér je také dobrou volbou pro běžce, kteří si chtějí dát přestávku od klasického běhání.

 

 

5. Plavání

Plavání je další skvělou volbou, protože stejně jako běhání na lyžích, procvičujete celé tělo a čím více částí těla zapojíte během tréninku, tím spálíte více kalorií. A navíc, plavání je velmi šetrné pro vaše klouby, takže se nemusíte obávat žádného zranění.

 

  • Za 30minut plavání spálíte až 400 kalorií.

 

 

6. Step aerobik

Step aerobik je další skvělou volbou a to zejména pro lidi, kteří mají rádi choreografické cvičení. Velmi snadno zde můžete regulovat intenzitu cvičení a to buď zvýšením stupínku či kotníkovým nebo zápěstním závažím.

 

  • Při vysoké intenzitě cvičení můžete spálit až 300-400 kalorií za 30 minut.

 

 

 

7. Veslovací trenažér

Veslovací trenažér patří mezi velmi často přehlížené kardio stroje v posilovně a lidé se mu záměrně i vyhýbají, protože si nejsou úplně jisti, jak funguje.

 

Nicméně, veslování je fyzicky náročné cvičení, které zahrnuje trénink horní i dolní části těla, což znamená vyšší tepovou frekvenci a větší množství spálených kalorií. Tak jako u eliptického trenažéru či rotopedu, i zde existují různé úrovně odporu, což umožňuje náročný trénink bez ohledu na vaši aktuální fyzickou kondici.

 

  • 65kg osoba dokáže spálit asi 300 kalorií za 30 minut na veslovacím trenažéru.

 

Ale pokud jste nikdy nevyzkoušeli veslovací trenažér, mohou být pro vás začátky velmi těžké. Začínejte s maximálně 10-15 minutami veslování a postupem času přidávejte odpor a prodlužujte dobu cvičení.

 

 

8. Kickbox

Kickbox je další skvělou volbou pro cvičence, kteří rádi trénují tvrdě. Kombinace kopů a úderů nejen zlepšuje vaši koordinaci, ale výborně tak i procvičíte svaly horní a dolní části těla.

 

Pro osvojení základní techniky kickboxu si můžete vytvořit vlastní cvičení, které vám bude nejvíce vyhovovat.

 

 

9. Chůze

Chůze, stejně jako běh, je dobrou volbou kardio cvičení, protože nepotřebujete žádné speciální vybavení a chodit můžete doslova kdekoliv a kdykoliv. Pro mnoho lidí může být chůze mnohem lepší volbou kardio cvičení a to z důvodů jako jsou např. zdravotní potíže či velká nadváha.

 

U chůze je samozřejmě náročnější dosáhnout cílené tepové frekvence, ale pokud trochu zrychlíte krok, tak může 65kg osoba spálit i 180 kaloríí za 30minut chůze.

 

Zařazením chůze do kopců nebo používáním hůlek můžete také zvýšit intenzitu.

 

 

10. Skákání přes švihadlo

Skákání přes švihadlo je další zabiják kalorií a jako bonus, švihadlo si můžete jednoduše zabalit do kufru a vzít kamkoliv na cesty. Skákání přes švihadlo zrovna nepatří mezi nejlehčí kardio cvičení, ale o to více dokážete spálit kalorií.

 

  • 65kg osoba dokáže spálit asi 350 kalorií za 30 minut skákání přes švihadlo.

 

Začínejte se skákáním po dobu asi 1-2 minut a v každé přestávce pochodujte na místě. Střídejte tyto cykly po dobu asi 10-20 minut – v průběhu času postupně zvyšujte dobu skákání přes švihadlo a snižujte dobu pauz. Můžete zařazovat různé vzory skákání, střídat skákání na jedné noze apod.

 

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 18 , registrovaných: 2