Stránka 1 z 4

na smazání

PříspěvekNapsal: stř 27. úno 2013 14:28:39
od jiri1995
...

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: stř 27. úno 2013 14:56:11
od fit-kul
Každý člověk je jiný a každý tak má jinak anatomicky stavěné břicho. Někdy se to projeví nepatrnou odchylkou, tj. např. někomu mohou chybět vazivové proužky na přímém svalu břišním (nebo jich naopak může mít více) a právě tyto proužky vytvářejí typický reliéf břicha.

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2013 16:36:03
od jiri1995
...

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2013 17:20:36
od fit-kul
Přinejlepším budou břišní svaly růst, ale přes vrstvu tuku nebudou vidět.

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: pon 18. bře 2013 16:51:24
od jiri1995
Včera jsem četl v časopise M&F rady Arnolda Schwarzeneggera od A-Z a jak sem četl a četl, tak jsem se
dostal na jeho posilování břišních svalů tím, že dělal tkz. vakuum...zkoušel jsem to také a naskytlo se mi pár
nejasných otázek.

1) Když zatlačím břicho tak nesmím vůbec dýchat a tedy hýbat s břichem?
2) Je nějaká doporučená hranice, myslím tím, např. 1-2 minuty dělat tuto techniku?

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: úte 19. bře 2013 18:10:04
od fit-kul
Vakkum je poměrně dobrá technika na procvičení hlubokých svalů břišních. Existuje i komplex cviků pocházejících z Indie.

1) Dýchání by bylo velice problematické :D
2) Ne není...

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 15:42:35
od jiri1995
Tak to tedy znamená, že když dělám techniku zvanou vakuum, že musím na 1-2 zadržet dech a nedýchat ani nosem? :)

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: čtv 21. bře 2013 18:48:37
od fit-kul
Vydechni všechen vzduch z plic a poté "vcucni" břicho za maximálního rozšíření hrudního koše... Několikrát opakuj.
U začátečníků se vakuum doporučuje provádět tzv. na všech čtyřech, dochází ke snadnějšímu vcucnutí břicha.

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: pon 22. dub 2013 16:23:59
od jiri1995
...

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: úte 23. dub 2013 11:19:15
od fit-kul
1) Břicho je sval jako každý jiný, sice zvládne častokrát větší zatížení než jiné svalové skupiny, nicméně procvičování každý den není nejvhodnější - spíše bych volil variantu 3-4x týdně.

Nevím koho jsi se ptal, ale pokud to byl nějaký trenér, tak to je více než smutné - neustálé procvičování jakýchkoliv svalů až do selhání je naprosto špatně a v dlouhodobém horizontu ti nepřinese vůbec nic dobrého.

Tvrdit o břišních svalech, že jich je 6, je více než odvážné (pryamidový sval často chybí a čtyřhranný s. b. bych doporučoval spíše podrobit strečinku). Cílené procvičení jen určitého břišního svalu je nemožné (vždy se zapojují i jiné svaly). Střídej cviky jako je: prkno, zkracovačky, sedy lehy, vytáčení do stran...


2) Není bolest jako bolest: http://www.fitkul.cz/clanky/515-Cviceni-a-bolest
Pálení svalů = přítomnost kys. mléčné, pokud můžeš dále pokračovat s kvalitní technikou provedení cviku - tak pokračuj - nicméně, dávej si pozor na již zmíněný trénink do selhání...

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: úte 23. dub 2013 20:53:57
od Finer
Jelikož se článek o anatomii svalů břicha teprve připravuje, rád bych tu upřesnil několik málo amatomických poznatků. Svalů břicha je mnohem více, než 6, ale ty, na které by ses měl v tréninku zaměřit jsou 3 (potažmo 4, pokud zařadíš http://www.fitkul.cz/clanky/648-Brisni-vakuum na příčný sval přišní, musculus transversus abdominis) - přímý sval břišní (musculus rectus abdominis), a dva šikmé břišní svaly, vnější a vnitřní (musculus obliquus abdominis externus et internus). Zjednodušeně řečeno všechny tyto svaly spojují hrudník s pánví, měl by ses tedy při provádění každého cviku snažit přitahovat tyto dvě oblasti k sobě. Pyramidový sval (musculus pyramidalis) je pro běžného smrtelníka prakticky neprocvičitelný (a nepodstatný) a čtyřhranný sval bederní (musculus quadratus lumborum) je již v oblasti, kterou pravděpodobně chápeš jako záda (a spolu se zádovými svaly, především těmi hlubokými, se i procvičuje). Více informací najdeš již v poměrně brzké době v článku o svalech břicha. V případě nějakých dotazů mi pošli zprávu a rád je zodpovím.

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: čtv 09. kvě 2013 14:48:16
od zochy
Dobrý den, dneska v jedné knize jsem četl, že je nejlepší na břicho cvičit 3x týdně (po-st-pá) a to takhle:
V pondělí: sedy-lehy
Ve středu: Zvedání nohou do visu
V pátek: Podsazování pánva...
...prostě na daný den cvičit jeden sval atd.

Re: Břicho

PříspěvekNapsal: pát 10. kvě 2013 8:15:39
od fit-kul
Cvičit břicho 3x týdně je rozumné. Cviky na jeden trénink bych klidně zkombinoval, např. sedy lehy+podsazování pánve