Cvičení a bolest


Autor: fit-kul | 03.05.2012 14:36 | Komentářů: 0

Nejdůležitější věc, kterou by měl každý sportovec znát je: okamžitě přerušit cvičení, pokud způsobuje bolest. Tato jednoduchá, ale přitom velmi důležitá rada je často ignorována nebo přehlížena a to z mnoha různých důvodu.

 

Je prostým faktem, že sportovci, kteří naslouchají svému tělu mají větší pravděpodobnost, že se vyhnou běžným zraněním při sportu a jsou dlouhodobě schopni udržet si efektivní tréninkovou rutinu.

 

 

Nepříjemný pocit vs. bolest

Je důležité, aby se sportovci naučili rozeznat rozdíl mezi bolestí a nepohodlím při tréninku.

 

Bolest je pro vaše tělo primární varovný signál, který vás upozorňuje na určitý problém. Cvičení by nemělo způsobovat bolest a pokud ano, nejlepší způsob je zpomalit nebo úplně zastavit aktivitu, dokud bolest neustane. Ale mnoho sportovců účelně ignoruje bolest a trénují tzv. přes bolest, s odůvodněním, že to zvyšuje účinnost tréninku. To je však velmi riskantní chování, protože se tím zvyšuje šance rozvoje závažných či chronických zranění.

 

Nepříjemný pocit je naopak žádanou součástí tréninku, protože může být známkou zvyšování vaší celkové síly či kondice a to tím, že nutíte své tělo adaptovat se na vyšší úroveň zátěže. Nepříjemný pocit únavy svalů může nastat, např. po náročném běhu nebo zvedání těžkých vah v posilovně. Po zvláště vyčerpávajících trénincích mohou sportovci zažít opožděný nástup bolesti svalů, který zpravidla nastává asi po 24 hodinách od konce tréninku a může trvat i 3 dny. Tento druh nepohodlí, i když není příjemný a je často i poměrně omezující, je normální.

 

 

Bolest při sportování

Bolest při sportování je varovným signálem vašeho těla, že něco není v pořádku. Nejlepším řešením je zpomalit nebo úplně zastavit sportovní činnost, dokud bolest nezmizí.

 

 

Cvičení by nemělo způsobovat bolest. Pokud ano, buď děláte něco špatně nebo nejste plně zotaveni z předchozího tréninku. Inteligentní sportovci se naučí naslouchat svému tělu a dokáží rozpoznat i jemné náznaky případné negativní bolesti a následně přizpůsobit svůj trénink tomu, aby dokázali předejít rozvoji bolesti a přitom neustále zvyšovat efektivnost tréninku.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 2