Kulturistická FAQta č.2


Autor: fit-kul | 15.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Co, jak a kdy se má dělat, tak většinou zní otázky v kulturistice. V sérií článků s názvem Kulturistická FAQta bych se proto chtěl věnovat zodpovězení těchto otázkám, které často slýchávám.

 

Otázka č. 2:

Mám pravidelnou/nepravidelnou pracovní dobu a chtěl bych se zeptat, kdy je nejlepší čas na cvičení?

 

 

 

Odpověď:

 

Nejlepší čas na cvičení = nejvhodnější čas pro vás

 

I když to může znít příliš zjednodušeně, je to praktické a pravdivé sdělení. Jestliže máte pravidelnou pracovní dobu, vyberte si, zda chcete mít trénink před zahájením práce nebo po práci. Osobně rád jezdím ráno na kole - pro nastartování metabolismu a po práci jdu do posilovny.

 

Nejdůležitější je si vybrat čas, který vám umožní bezproblémové vytvoření návyku. Jestli vám chybí motivace, snažte se najít sparingpartnera, který má stejné cíle jako vy a snažte se sesynchronizovat společné návštěvy posilovny.

 

 

Ale je některý čas cvičení lepší?

Chcete-li získat absolutně nejrychlejší výsledky, jsou určité časy, které vám mohou přinést některé výhody v závislosti na tom, jaký jste tělesný typ.

 

Pokud jste přirozeně hubená osoba, můžete mít větší užitek z výcviku v odpoledních hodinách, protože vám to umožní zkonzumovat více jídel před tréninkem a tím zvýšit hladinu glykogenu.

 

Pokud máte pomalý metabolismus, pak je lepší trénink v dopoledních hodinách, protože vaše hladina glykogenu je nízká a vaše tělo bude používat na energii především uložený tuk .

 

Jestliže jste kulturista nebo se chystáte na soutěž jsou pravidla trochu jiná. Máte-li soutěžit, budete si muset udělat čas na trénink několikrát denně. Závodníci by měli provádět kardio ráno pro zvýšení odbourávání tuků a později silový trénink (kolem oběda nebo později). Tímto způsobem budou vaše tréninkové jednotky kratší a tím budete přirozeně chránit svalovou hmotu.

 

 

Co když mám nepravidelnou pracovní dobu?

Máte-li nepravidelnou pracovní dobu je dobré si svůj cvičební program naplánovat na týden dopředu podle toho, kdy budete mít volno. Tímto způsobem budete každý den vědět, kdy je potřeba být připraven na trénink.

 

 

Co když pracuji v noci?

Stejné pravidlo platí i zde. V tomto případě musíte zjistit, jestli je pro vás lepší cvičit před nebo až po práci.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 6 , registrovaných: 2