Jak na předzávodní nervozitu


Autor: fit-kul | 26.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Téměř každý běžec, nehledě na zkušenosti, zažívá v určitém okamžiku předzávodní nervozitu. Ve skutečnosti, jak se člověk postupně zlepšuje, předzávodní nervozita se může zvětšovat a to hlavně z důvodů vyšších nároků na sebe. Postupujte podle níže uvedených tipů a využijte předzávodní nervozitu ke svému prospěchu.

 

1. Buďte připraveni

Samozřejmě, nejlepší přípravou před závody, je dostatečný trénink. Když si budete jisti svým výkonem, není důvodu se znervózňovat. Ale pokud jste i přesto nervózní, můžete se ještě lépe připravit na závody. Například, hodně běžců detailně studuje mapu trasy, aby přesně věděli, co mohou očekávat.

 

Pokud jedete na závod a máte strach, abyste náhodou s sebou nic nezapomněli, udělejte si raději seznam a nabalte si věci v dostatečném předstihu. Příprava věcí na poslední chvíli jen vaší nervozitu posílí.

 

 

2. Očekávejte neočekávané

Přípravou na neočekávané věci během závodu snížíte svoji nervozitu na zvládnutelnou úroveň. Snažte se trénovat v různých druzích počasí: v dešti, zimě, teplu, sněhu, dusnu atd. Takže pokud v den závodu bude pršet či pražit slunko, vy budete připraveni.

 

 

3. Rozvíjejte předzávodní rituály

Mnoho sportovců používá předzávodní rituály, které jim pomáhají potlačit nervozitu těsně předzávodem. Můžete poslouchat hudbu, meditovat, modlit se nebo použít speciální strečink.

 

 

4. Zkuste zhluboka dýchat

Když jste nervózní, dýchání se stává více povrchním. Pokuste se zhluboka dýchat pomocí břicha. Budete okamžitě cítit uvolňující efekt a také to může pomoci předejít píchání v boku.

 

 

5. Použijte vizualizaci

Vizualizace je technika používaná sportovci ke zlepšení jejich soustředění a snížení předzávodní nervozity. Představujte si jak začíná závod, jak v něm běžíte, co budete mít na sobě, kdo vás bude sledovat a jak se budete cítit, až uslyšíte fandit lidi před cílovou čárou. A jak tohle může snížit nervozitu? Pokud jí neodstraní tak alespoň minimalizuje, protože touto vizualizací překonáte strach z neznáma, což je jedna z hlavních příčin stresu. Představováním si jak bude závod probíhat, se seznámíte s tím, co by se mohlo stát a jak byste na to reagovali.

 

 

6. Běžte bez očekávání

Příliš velká očekávání jsou jedny z nejčastějších příčin předzávodní nervozity, protože tím na sebe vyvíjíte velký tlak. Snažte se nesoustředit na splnění konkrétních cílů, ale soustřeďte se pouze na co nejlepší běh. Budete se cítit mnohem klidnější, což vám může jenom pomoci v uběhnutí skvělého závodu.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 5 , registrovaných: 2