5 způsobů jak správně stimulovat svaly k maximálnímu růstu


Autor: fit-kul | 20.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Když jsem poprvé začal chodit do posilovny, tak jsem nikdy pořádně neprocítil zatěžované svaly. Jako začátečník jsem měl hlavní zájem zvedat co nejtěžší váhy a vůbec jsem nebral v potaz správné provedení cviku, nejen svalové, ale i psychické.

 

Jediné co mě zajímalo, byl můj obraz v zrcadle, jak jsem se snažil zvedat 35kg činku, i když jsem měl nato zvedat maximálně 20kg. V jádru jsem měl pravdu, když jsem se snažil zvedat co největší váhy, ale dělal jsem to příliš rychle. Vše co jsem tímto získal bylo to, že jsem podporoval své ego místo růstu svalů. Samozřejmě, určitého stupně svalového rozvoje jsem dosáhl, ale kdybych věděl to co vím dnes, hm škoda.

 

 

Jediný skutečný důvod, proč jsem i přesto všechno dosahoval určitého pokroku bylo způsobeno tím, že jsem byl začátečník a mé tělo na tuto zátěž nebylo přizpůsobeno. To je v pořádku, pokud jste začátečníci, ale jak budete tímto tempem v tréninku postupovat, brzy se budou projevovat nerovnováhy ve svalovém vývoji a velmi pravděpodobně dojde i ke zranění. Problémem většiny lidí, včetně mě je, že se někdy příliš zaměřujeme na vzhled a to jak při provádění cviku vypadáme, než na řádnou stimulaci svalů a samozřejmě tomu odpovídající zvedanou váhu.

 

Aktivace svalového vlákna je stejně důležitá, ne-li více jak zvedaná váha. Pokud můžete stimulovat svalová vlákna s mírně nižší vahou a lepší technikou, tak proč by jste obětovali tyto pozitivní faktory jen kvůli tomu, abyste zvedali těžší váhy nevhodnou formou a špatnou technikou?

 

Tento článek obsahuje 5 způsobů jak lépe propojit mysl se svaly, pro viditelně lepší výsledky ve vaší snaze o svalový zisk. Nakonec o nich ani nebudete muset přemýšlet, protože se stanou samozřejmostí.

 

 

1)  Přemýšlej

Měli byste začít přemýšlet o tom, které svaly chcete dnec procvičit, když jdete do posilovny. Když o tom totiž přemýšlíte, váš mozek zahajuje přípravu na trénink (uvolňuje se adrenalin apod.). Tím se stanou vaše svaly mnohem připravenější, když přijde čas začít cvičit. Také jste vytvořili silnější neuronové spojení mezí myslí a svalama.

 

Přemýšlejte o:

  •      které svaly dnes cvičím?
  •      které cviky budu provádět?

 

Toto vám nezabere ani 5 minut, ale může to být rozhodující mezi tím, jestli dnes bude trénink dobrý nebo špatný.

 

 

 

2)  Prociťte to

Po přemýšlení o tréninku, se na druhou stranu zaměřte na to, co budete cítit při cvičení! Přemýšlejte o tom, když přijdete do posilovny, i když se zahříváte…

 

Přemýšlejte o:

  •       jak se budete cítit po odcvičení svalové partie?
  •       jaký to bude pocit, mít napumpované svaly k prasknutí?
  •    jaký to bude pocit, když si tohoto napumpování všimnou i ostatní návštěvníci posilovny?

 

Tímto způsobem obrovsky ovlivňujete svůj přístup ke cvičení - říká se tomu automotivace. Připomínejte si všechny tyto věci a trénink bude mnohem zábavnější a také přinese mnohem lepší výsledky v podobě svalových zisků.

 

 

 

3)    Aktivace svalů díky zahřátí

Správně provedené zahřátí je velmi důležité a proto by nemělo být nikdy opomíjeno. Musíte správně zahřát své svaly na  "provozní teplotu" před tím, než se vrhnete na těžké váhy.

 

Mezi hlavní výhody rozcvičování patří:

  •       pomáhá promazávat kloubní spoje
  •       lepší koordinace pohybu
  •       připravuje vás psychicky na těžší váhy

 

Nemusíte se zahřívat pro každý výkon, vše to závisí od toho, jak jste trénovaní. Jestliže provádíte 2-3 různé cviky, ale na stejnou svalovou partii, pak je potřeba se rozehřát pouze před 1. cvikem. Nepoužívejte váhu, kterou docílíte svalového selhání. Účelem této váhy má být zahřátí svalů. Obecně se doporučuje váha pro zahřívání svalů asi okolo 50% z mého maximálního jednoho opakování pro konkrétní cvik a asi 15 opakování s touto vahou. Následně se většinou provádí ještě jedna zahřívací série, ale s o něco větší váhou (asi 60%).

 

 

 

4)    Projevte zájem o správnou formu a techniku provedení cviku

Formě a technice se nedostává tolik pozornosti jakou by si zasluhovala jen proto, že nejsou zajímavým faktorem pro většinu lidí, kteří chtějí získat svaly. Místo toho se průměrný člověk raději soustředí na postupné zvedání těžších a těžších vah, zatímco tomu obětuje formu a riskuje zranění. A proto vás žádám, abyste trénovali chytřeji.

 

Pravidelně byste si měli číst různé články o posilování, výživě atd. Velmi často se totiž stává, že člověk zapomíná na některé detaily, které se ovšem kupí a později mohou přerůst v problém a my si toho ani nevšimneme. Buďte také k sobě upřímní a přiznejte si, že tuto váhu nezvednete dobrou technikou. Proto raději uberte, svému svalovému rozvoji tím jenom prospějete - chce to jenom čas.

 

 

 

5)    Soustřeďte se

Posledním bodem tohoto článku je stálé soustředění na své cvičení. Je-li vaším cílem budovat svalovou hmotu a změnit své tělo, nemůžete se nechat rozptylovat, když jste v posilovně. To znamená nevšímat si žen v posilovně, žádné rozhovory a žádné poflakování se.

 

Jste tam pro cvičení, pro nic jiného. Je dobré navazovat nové známosti, ale nikdy vás to nesmí vyrušit ve vašem soustředění.

 

Mohu vám zaručit, pokud začnete dodržovat všechny tyto pravidla, všimnete si většího pokroku ve vašem snažení o vybudování svalnatého těla. Nezapomeňte, že se stále můžete bavit o čem chcete, ale posilovna není společenská událost!

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 15 , registrovaných: 3