MMA trénink


Autor: fit-kul | 14.10.2011 18:48 | Komentářů: 0

Mixed Martial Arts (smíšená bojová umění) se rychle stávají nejoblíbenějším bojovým sportem. MMA si bere to nejlepší z různých bojových stylů, jako např. Jiu Jitsu, Sambo, Judo, Muay Thai, Savate, Taekwon-do atd.

 

V profesionálních bojích se bojuje v omezeném počtu kol a za daných podmínek (žádné údery do genitálií, píchání do očí apod.) a obvykle jsou povoleny pouze chrániče zubů a speciální rukavice. Mnoho lidí je vůči MMA velmi kritická, z důvodu příliš velkého násilí, ale při dodržení všech základních pravidel je zde riziko vážného zranění menší, než je tomu v profesionálním boxu.

 

 

Takže jak se mohu stát MMA bojovníkem?

Nejdůležitější je se připojit ke klubu, který se specializuje na MMA, zde se dozvíte a naučíte vše potřebné.

 

Být dobrým MMA bojovníkem ještě neznamenat, že musíte vědět, jak se bránit proti každému bojovému stylu. Nejen u MMA je totiž nejdůležitější poznat svého soupeře, jeho techniku a jeho silné a slabé stránky.

 

 

Vyvážený trénink

Pokud chcete být úspěšným MMA bojovníkem, je nutné abyste měli vyvážený přístup k tréninku. Můžete se spoléhat na svoji rychlost, ale jakmile se dostanete na zem, tak vám bude veškerá rychlost k ničemu. A naopak. Můžete být nejsilnější bojovník, ale když bude váš soupeř „tančit“ kolem vás a bude vám uštědřovat kopy a údery, zatímco se budete marně snažit dostat se k němu dostatečně blízko, abyste ho mohli strhnout na zem, kde již budete schopni uplatnili svoji silovou převahu, nebude vám síla příliš platná. Pouze síla nebo rychlost vám vítězství nezajistí.

 

 

MMA tréninkový program

Tak jako u každého jiného sportu, tak i u MMA je potřeba se řídit určitým typem tréninku, který vám pomůže v maximálním rozvoji vašich možností a schopností. Pro tento trénink je nejlepší takový trenér, který má zkušenosti jak ze zápasů, tak i s výukou.

 

 

MMA silový trénink

Abyste se stali „obávaným“ MMA bojovníkem, je třeba se zaměřit na silový trénink, s důrazem na nohy a záda. Nejlepší cviky jsou vždy takové, při kterých zapojujete více svalových skupin a kloubů, tzv. vícekloubové cviky. Typický MMA silový trénink by měl obsahovat následující cviky:

 

  • přítahy velké činky v předklonu
  • přítahy činky k bradě
  • tlaky na ramena
  • výpady
  • dřepy
  • mrtvý tah
  • shyby (podhmatem a nadhmatem)

 

 

Velmi důležitý je také trénink tělesného jádra, nejlépe pomocí nějakého kruhového tréninku (který by měl být standardní součástí všech tréninků bojového umění). Kruhový trénink vám pomůže v celkové pružnosti, obratnosti a síle celého těla.

 

 

Příklad MMA kruhového tréninku:

  • dřepy s vlastní vahou
  • dřepy do vzporu
  • kliky
  • poskoky na místě
  • zkracovačky
  • zvedy nohou
  • skákání přes švihadlo
  • výstupy na lavičku
  • kliky mezi lavičkami
  • výskoky na bednu
  • předávání a házení medicimbalem

 

 

Zaměřte se v tréninku na ty cíle, které potřebujete. Tím mám na mysli, že pokud se snažíte o zvýšení své síly, bude pro vás nejvhodnější trénink s činkami s maximálně 5 opakováními v jedné sérii. A naopak, pokud jste již dostatečně silní, ale chybí vám potřebná svalová vytrvalost, pak se snažte provádět 10-12 opakování v jedné sérii. A vždy cvičte v plném rozsahu!

 

Pamatujte, že vyvážený přístup bude vždy ten nejlepší. Vaším cílem by měl být rovnovážný stav mezi silou, vytrvalostí a obratností.

 

 

MMA tréninkové tipy

Je dobré, také zařadit do svého tréninku i cvičení s medicimbalem či kettlebellem. Obě tyto cvičení pomáhají v budování lepší koordinace, načasování a síly stisku.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 6 , registrovaných: 2