Jak bojovat s bolestí svalů?


Autor: fit-kul | 11.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Cvičení, které obecně zahrnuje anaerobní podmínky nebo je prováděno ve snaze vybudovat silné svaly se nazývá negativní cvičení. V případě negativního cvičení existuje velká pravděpodobnost následného rozbolavění svalů, kdy mnoho dalších faktorů může hrát pozitivní roli v působení proti bolesti svalů. A proto se pojďme podívat jak úspěšně bojovat s tímto problémem.

 

Faktory, které způsobují bolesti svalů v důsledku těžkého nebo negativního cvičení

Svalová bolest je nejčastěji způsobena nadměrným přetížením svalových vláken. V případě těžkého silového tréninku (dřep, mrtvý tah apod.) se zapojuje hodně svalových vláken a z tohoto důvodu zpravidla následuje svalová rozbolavělost. Bolestivost je také způsobena, když spoustu práce při těžkém silovém tréninku vykoná pojivová tkáň.

 

Vzhledem k tomu, že tyto faktory jsou velmi důležité pro vytváření optimálních podmínek k růstu svalové síly, není bolest svalů něco čemu by se dalo vyhnout, tedy za předpokladu, že je vašim cílem svalnaté tělo. Proto, zatímco bolest svalů je známkou únavy je také pozitivním signálem, že se pohybujete ve správném směru svalového růstu.

 

 

Jak zvládnout svalovou bolest?

Především se ujistěte, že nejste v dalším tréninku nijak omezováni bolestivostí svalů. Za druhé, zajistěte si dostatečnou přestávku na regeneraci, když jste již silně unaveni. Nejdůležitější součást léčby bolestivosti svalů, je přijímat dostatečné množství tekutin v průběhu cvičení. Voda má velký pozitivní vliv v růstových procesech a to nejen v odstraňování vyloučené kyseliny mléčné ze svalů. Proto pijte alespoň 1 litr vody během cvičení a po tréninku dodejte tělu energii např. ve formě banánu či maltodextrinu.

 

Signální dráhy v kosterním svalstvu v průběhu cvičení

 

 

Udržujte správný poměr faktorů při těžkém tréninku

Ve stručnosti, je důležité si uvědomit, že těžký trénink je potřeba pro kvalitní svalový rozvoj, ale zároveň je potřeba vyváženého působení tří faktorů - diety, cvičení a odpočinku. Správným poměrem těchto faktorů dosáhnete významného svalového růstu v kratším časovém období.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 4