Cvičení během nemoci


Autor: fit-kul | 15.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

 

Nic nemůže narušit svalový rozvoj více, než když jste nemocní. Často jsem se ptal, měl bych pokračovat ve svém tréninku, i když jsem nemocný? Odpověď na tuto otázku záleží na tom, jakou nemoc myslíte? Je to nachlazení? Chřipka? Alergie? Mnoho lidí si často plete nachlazení s chřipkou, i když projevy těchto nemocí jsou v mnohém podobné, jedná se o různé druhy onemocnění.

 

Chřipka je způsobena chřipkovými viry typu A, B a C, zatímco běžné nachlazení je způsobeno tzv. rhinoviry (existuje přes 200 typů rhinovirů). Jestliže jste se jednou infikovali určitým druhem rhinoviru, váš imunitní systém si vybuduje doživotní odolnost vůči tomuto druhu nachlazení (stejný vir „neudeří“ dvakrát na stejném místě). Ale bohužel, jak jsem již říkal, existuje přes 200 typů rhinovirů takže se nachlazení vyhnete jen stěží.

 

 

Chřipka, jak již určitě znáte z vlastní zkušenosti, je mnohem horší než nachlazení, protože je doprovázena řadou tělesných bolestí (bolest svalů, kloubů atd.) a vysokou horečkou. Z těchto důvodů je váš imunitní systém velmi zatížen. V tomto okamžiku by vám trénink nejen uškodil, ale také by se prodloužila doba léčení. Tělo potřebuje být v dobrém zdravotním stavu, aby přechod z katabolického stavu (způsobeného tréninkem) do anabolického (regenerace a růst svalů) proběhl co nejrychleji. Takže jestliže máte chřipku, vaše tělo se již nachází v katabolickém stavu a v tomto případě by silový trénink pouze prohloubil další katabolismus, což by negativně ovlivnilo nejen regeneraci, ale i celý imunitní systém. Proto nedoporučuji u těžších nemocí (jako je chřipka) žádný trénink. Místo toho se soustřeďte na kvalitní výživu a dostatečný příjem tekutin (voda s přídavkem elektrolytů). Jakmile jste chřipku vyléčili, můžete pomalu opět začít cvičit. Doporučuji během prvního týdne zvedat opravdu velmi lehké váhy, aby si vaše svaly opět zvykly a předešli jste možnému zranění, které by vás opět mohlo na dlouhou dobu zastavit ve vašem svalovém pokroku. Ve druhém či třetím týdnu již budete opět zvedat takové váhy na které jste zvyklí.

 

 

Pokud se jedná o běžné nachlazení, kdy příznakem je rýma a slabý kašel, můžete v tréninku pokračovat. Zvedejte, ale jen lehčí váhy a nikdy v tomto období necvičte do selhání. Při jakémkoliv horším projevu nachlazen (škrábání v krku, mírě zvýšená teplota, bolest hlavy apod.) okamžitě přestaňte cvičit dokud tyto symtomy nepoleví. Je také dobré zařadit přípravný týden po vyléčení nachlazení jako v případě chřipky. Pamatujte, že nechceme, aby to měl náš imunitní systém ztížené tím, že ho budeme zatěžovat neadekvátním množstvím katabolických procesů, proto vždy pokračujte v tréninku během nemoci velmi opatrně.

 


Pokud je vaše onemocnění něco jiného než nachlazení popř. chřipka, vždy je dobré zajít za doktorem.


 

Nyní, když už víte, že chřipka a nachlazení není nic tragického ve vaší snaze o formování postavy, je dobré si říci i něco o tom, jak je možné těmto nemocem předejít.

 

Nejlepším způsobem jak bojovat proti nachlazení a chřipce je prevence. A hned dvojitá prevence:

 

 

1. Zabránit viru v infiltraci systému

Víme, že viry se šíří prostřednictvím kontaktu s lidmi. Do těla se dostanou přes ústa, oči či nos, kde můžou zůstat aktivní až tři hodiny. A proto:

 

  •       udržujte ruce pryč od vaší tváře
  •       pravidelně si umývejte ruce po celý den (nejlépe antibakteriálním mýdlem)

 

 

2. Udržujte váš imunitní systém v maximální účinnosti po celý den

Když víme, že nadměrné cvičení, špatná strava, krátký odpočinek, způsobují katabolické procesy, které negativně ovlivňují imunitu organismu, měli bychom provést tyto kroky:

 

  •       snažte se maximálně omezit přetrénování a veškeré aktivity, které jsou silně vyčerpávající

 

  •      udržujte vyváženou stravu a omezte příjem nasycených tuků, bílé mouky, jednoduchých sacharidů apod., protože tyto druhy potravin snižují funkci imunitního systému

 

  •       snažte se spát alespoň 7-9 hodin denně

 

 

Jestliže budete dodržovat tyto jednoduché rady, výrazně tím snížíte možnost onemocnění a jestliže přeci onemocníte, tak návrat zpět do světa železa již nebude tak problematický.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 9 , registrovaných: 2