Potraviny pro zvýšení energie


Autor: fit-kul | 14.11.2011 19:31 | Komentářů: 0

Káva pro zvýšení naší energetické hladiny

Kofein, který se nalézá v kávě, se dokáže navázat na adenosin (látka, kterou náš mozek produkuje v okamžiku únavy – způsobuje výrazné zpomalení nervové aktivity) a tím zablokovat jeho účinky. Jeden nebo dva hrnky kávy za den mohou být prospěšné, ale pozor nic se nesmí přehánět. Při vytvoření návyku na kávu hrozí i abstinenční příznaky, z nichž jeden je právě únava. A nezapomínejte pít dostatek čisté vody, kofein má totiž močopudné účinky!

 

 

Ovesné vločky pro dostatek vlákniny a energie

Ovesné vločky mají nízký glykemický index, protože obsahují velké množství vlákniny, což znamená, že budou vašemu tělu dodávat energii postupně. Také obsahují povzbuzující a protistresové B vitamíny, které pomáhají rozkládat sacharidy na využitelnou energii. Mezi další sacharidy s nízkým glykemickým indexem patří celozrnné pečivo, rýže, otruby, brambory apod.

Sto gramů ovesných vloček poskytuje 380kcal, 68g sacharidů, 11,8g bílkovin a 7,3g tuku.

 

 

Čočka pro lepší trávení

Čočka je výborným zdrojem sacharidů i bílkovin. Obsahuje také velké množství vitamínu B, železa, hořčíku, draslíku, zinku, vápníku a mědi. Čočka obsahuje velmi nízké množství tuku. Luštěniny všeobecně způsobují nadýmání (způsobeno trávením sacharidů bakteriemi v tlustém střevě). Další dobrou alternativou jsou fazole, cizrna, hrách, sója.

Sto gramů vařené čočky poskytuje 198kcal, 17,5g sacharidů, 7,6g bílkovin a 0,4g tuku.

 

 

Voda pro život

Voda je nejdůležitější látkou pro život a účastní se všech metabolických procesů. Voda umožňuje tělu trávit, vstřebávat a transportovat živiny. Také pomáhá regulovat tělesnou teplotu. Když jste dehydratovaní, vaše buňky přijímají živiny a energii mnohem méně efektivně a vaše tělo není schopno správné termoregulace, což vede k únavě a malátnosti.

Cílem by mělo být vypití 8 až 10 sklenic vody denně.

 

 

Banány, oblíbené energetické ovoce

Banány jsou plné lehce stravitelných sacharidů a draslíku, který pomáhá udržovat normální nervovou a svalovou aktivitu. Při náročném tréninku může dojít k nebezpečnému výdeji draslíku přes nadměrné pocení, proto je po fyzické aktivitě důležité opět doplnit zásoby v těle.

Jeden střední banán poskytuje 105kcal, 27g sacharidů, 0,5g bílkovin a 1g tuku.

 

 

Sardinky pro lepší psychickou výkonnost

Sardinky obsahují větší množství aminokyseliny tyrosin, který podporuje produkci noradrenalinu a dopaminu. Tyto hormony mají silné povzbuzující účinky a zlepšují duševní soustředění a výkonnost. Mezi ostatní potraviny, které obsahují tyrosin, patří libové hovězí, kuřecí, krůtí, vepřové maso a korýši.

Sto gramů sardinek v rajčatové omáčce poskytuje 177kcal, 0 sacharidů, 17,8g bílkovin a 11g tuku.

 

 

Čokoláda na pomoc trávení

Čokoláda dokáže povzbuzovat náladu a to především díky některým bioaktivním látkám, jako je tyramin a fenyletylamin. Čokoláda také pomáhá při chudokrevnosti, povzbuzuje chuť k jídlu, napomáhá trávení a přispívá k dlouhověkosti. Hořká čokoláda má nejméně kalorii a nejvíce antioxidantů.

Sto gramů čokolády poskytuje 520kcal, 60g sacharidů, 4,5g bílkovin a 30g tuku.

 

 

Steak pro dostatek železa

Při nízkotučných dietách se často stává, že má tělo nedostatek železa. Železo je důležitou součástí hemoglobinu. Při nedostatku se projevuje chudokrevnost, bledost, únavnost, zažívací problémy, narušení imunitního systému. Výborným zdrojem železa je červené maso.

Sto gramů hovězí svíčkové poskytuje 229kcal, 0g sacharidů, 29g bílkovin a 11,5g tuku.

 

 

Mandle, zdravé tuky

Ne všechny tuky si jsou rovny. I když mandle obsahují velké množství tuků, tak se tento tuk řadí mezi tzv. „zdravé tuky“ (omega-3 nenasycené mastné kyseliny). Tyto tuky podporují duševní aktivitu.

Dvanáct mandlí poskytuje 83kcal, 3g sacharidů, 3g bílkovin a 7g tuků.

 

 

Jogurt pro explozivní energii

Jogurt je bohatý na hořčík, který aktivuje enzymy v organismu pro podporu metabolismu bílkovin a sacharidů. Hořčík je životně důležitý při uvolňování energie, kdy spolu s adenosintrifosfátem vytváří sloučeniny, které slouží jako okamžitý zdroj energie. Vysoké množství hořčíku také obsahují nízkotučné sýry, odstředěné mléko, kvasnice, vejce, špenát, banány.

Sto gramů nízkotučného jogurtu obsahuje 56kcal, 5,1g bílkovin, 7,5g sacharidů a 0,5g tuku.

 

 

Tím, že budete denně konzumovat jednu z těchto uvedených potravin, si zajistíte větší hladinu energie. Nicméně se ujistěte, že nebudete přijímat mnohem více kalorií, než jste schopni spálit, jinak bude tato přebytečná energie převedena do tukových zásob.

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 11 , registrovaných: 2