Kulturistická FAQta č.6


Autor: fit-kul | 05.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

 

Co, jak a kdy se má dělat, tak většinou zní otázky v kulturistice. V sérií článků s názvem Kulturistická FAQta bych se proto chtěl věnovat zodpovězením těchto otázek, které tak často slýchávám.

 

Otázka č.6:

Po nedávném běžeckém tréninku mě začali bolet holeně. Jeden známí mi řekl, že mám postižená místa ledovat, ale jiný mi zase řekl, abych přikládal na zraněná místa teplé obklady. Kterou z těchto metod bych měl použít na mé zranění?

 

 

Odpověď:

Použití ledových či teplých obkladů může poskytnout úlevu nejen při zranění způsobená během. Pro různé zranění, byste měli používat tyto léčby v různých dobách. Zde je návod, kdy používat ledové a teplé obklady.


 

Teplo

Kdy použít: Když pociťujete před plánovaným cvičením nepříjemné natažení svalů či šlach, použijte na postižená místa teplé obklady, které pomohou v uvolnění a relaxaci tkání.

 

Co použít: horký a mokrý ručník, rašelinu, elektricky vyhřívanou podložku apod.

 

Jak dlouho: Přikládejte teplé obklady po dobu 5-10 minut

 

 

Led

Kdy použít: ihned po utrpění akutního poranění, jako je např. podvrtnutý kotník. Led se také používá pro léčbu chronického zranění. Při regeneraci svalů po maratónském či jiném velmi dlouhém běhu může pomoci ledová lázeň.

 

Co použít: igelitový sáček s ledem, sáček mražené zeleniny, láhev se zmrzlou vodou. Ujistěte se, že je vždy mezi ledem a postiženým místem ručník – nikdy nepřikládejte led přímo na holou kůži.

 

Jak dlouho: Ledujte 15-20 minut, třikrát až pětkrát za den. U akutních úrazů, ledujte prvních 24-48 hodin. U chronických zranění, ledujte vždy, když se projeví bolestivost.

 

 


Ledová lázeň

1. Napusťte vanu studenou vodou a pomalu do ní vlezte – nechte své tělo přizpůsobit se teplotě. Pokud nezvládnete studenou vodu, můžete si ještě před namočením, obléknout běhací kalhoty a tričko – vlézt do studené vody by již nemělo dělat velké problémy.

2. Přisypte do vany asi 2kg ledu (nebo několik zásobníků ledu).

3. Zůstaňte ve vaně po dobu 10 minut.


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 21 , registrovaných: 3