Bandáže a vzpěračské opasky


Autor: fit-kul | 05.01.2013 17:51 | Komentářů: 0

Bandáže a opasky jsou velmi důležité pomůcky při tréninku powerlifterů, ale také kulturistů. Při těžkých sériích dřepů jsou nejen naše kolena vystavována velkému náporu a právě vhodně zvolené bandáže a opasky mohou výrazně pomoci ve zvýšení zvedané váhy, ale také mohou před případnými úrazy.

 

Funguje to tak, že si obmotáme bandáže kolem kolen a tím dojde ke zpevnění a prevencí před zraněním. Ovšem existují i bandáže, které nám fixují různé části těla. Za to opasky slouží především k ochraně velmi důležité části těla a to spodní části zádových svalů. Opasek nám pomáhá, díky zvýšenému nitrobřišnímu tlaku, celkově zpevnit střed těla a tím i spodní záda.

 

Bandáže

Jak jsem již podotkl na začátku, máme mnoho druhů bandáží. Existují také bandáže na zápěstí a lokty.   Nejčastěji viditelné bandáže v posilovně jsou ty na kolena. Tyto bandáže na kolena se doporučují používat až teprve od cca 90% maxima. Závodním powerlifterům pomáhají bandáže na kolenou k lepším výkonům v dřepu. Při správném využití se podaří powerlifterům zvednou až o 5-10% větší váhu než bez nich.

Ovšem ne vždy se tyto bandáže na kolenou doporučují. Při využití bandáží brzdíte možnost, aby se vaše kolena dostatečně adaptovaly na přetížení. Jednoduše řečeno většinu tlaku absorbují bandáže a ne tkáně. Při využívání bandáží byste se měli držet těchto pravidel:

 

  • Stále udržujte zahřáté klouby a vazy, pomáhá to lepšímu průtoku krve a pružnosti tkání
  • Používejte bandáže až na opravdu těžké série
  • Dávejte si pozor na příliš utažené bandáže

 

Vzpěračské opasky

Možná vás nepřekvapím tím, že v mnoha posilovnách jsou k vidění lidé, kteří si před tréninkem nasadí opasek a teprve po ukončení tréninku ho sundají. Při utahování vzpěračského opasku bychom měli pamatovat na to, že při příliš pevném utažení dochází k nežádoucímu tlaku na vnitřní orgány.

 

Opasek by měl býti využíván v těžkých sériích stejně jako bandáže a to ovšem ne u všech cviků. Využití opasku se doporučuje u cviků jako je mrtvý tah, dřepy, přítahy v předklonu na různý způsob, zdvihání ramen nebo tlaky na ramena. Také bychom si měly uvědomit, že tělo si lehce zvykne na opasek, proto ho používejte pouze v těžkých sériích.

 

Existuje i mnoho opasků, které mají k sobě připevněný řetěz, na který můžete připevnit závaží, abyste si ztížily shyby nebo kliky na bradlech.

 


 

Návod k uvázání bandáží na kolena 

 

Napsal Jan Štěpán

Zdroj : bodybuilding.com, youtube.com

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 2