Fitness testy: kolik zvládnete kliků?


Autor: fit-kul | 12.03.2012 20:24 | Komentářů: 0

Kliky nejsou jen skvělým způsobem, jak vybudovat sílu a vytrvalost horní části těla, ale jsou také dobrým způsobem, jak otestovat celkovou sílu a vytrvalost celé horní části těla.

 

Různé fyzické testy jsou skvělým způsobem, jak změřit vaši aktuální fyzickou sílu a testování pomocí kliků je jedním z nejoblíbenějších testů, protože je to jednoduchý způsob, jak změřit vytrvalost a sílu horní části těla.

 

Síla a vytrvalost svalů horní části těla, konkrétně prsa, ramena, tricepsy a tělesné jádro, jsou dobrým indikátorem celkové kondice. Toto jednoduché cvičení zapojuje svaly celého těla – doslova od hlavy až k patě, s cílem udržet správnou techniku provedení. Síla a vytrvalost horní části těla je zvláště důležitá pro atlety, jako jsou plavci, horolezci, tenisti, ale i např. pro golfisty.

 

 

Primárně zatížené svaly při provádění kliků:

 

  • hrudník (prsní svaly)
  • ramena (přední a střední deltové svaly)
  • zadní strana paží (tricepsy)

 

 

Jak správně provést test

  • Začněte s 5 minutami kardia pro zahřátí svalů
  • Pro muže: lehněte si na břicho, dlaněmi se opřete o zem v úrovni ramen, zapřete se špičkami nohou a proveďte vzpor – celé tělo držte stále v jedné rovině
  • Pro ženy: provedení je stejné jako u mužů, jen s tím rozdílem, že místo zapření se o špičky nohou, se opíráte o svá kolena
  • Vracejte se zpět do pokrčených paží, kdy se lehce dotknete hrudníkem země a opět proveďte vzpor
  • Snažte se provést co nejvíce kliků v konzistentním tempu a při zachování dobré formy
  • Zastavte test, když již nejste schopni provést další opakování nebo pokud je již vaše forma provedení velmi špatná
  • Porovnejte si dosažený výsledný počet kliků s níže uvedenými tabulkami

 

Výsledky:

Muži

Věk 20 - 29

Věk 30 - 39

Věk 40 - 49

Věk 50 - 59

Věk 60 - 69

Vynikající

36

30

25

21

18

Velmi dobrý

29-35

22-29

17-24

13-20

11-17

Dobrý

22-28

17-21

13-16

10-12

8-10

Přiměřený

17-21

12-16

10-12

7-9

5-7

Je třeba zlepšit

16

11  

6

4

 

 

Ženy

Věk 20 - 29

Věk 30 - 39

Věk 40 - 49

Věk 50 - 59

Věk 60 - 69

Vynikající

30

27

24

21

17

Velmi dobrý

21-29

20-26

15-23

11-20

12-16

Dobrý

15-20

13-19

11-14

7-10

5-11

Přiměřený

10-14

8-12

5-10

2-6

2-4

Je třeba zlepšit

7

1

1

 

 

Provádějte tento test každých 8-12 týdnů pro kontrolu svých pokroků.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 14 , registrovaných: 3