Fitness testy: Jak jste na tom s břišnimi svaly?


Autor: fit-kul | 26.03.2012 19:07 | Komentářů: 0

Pravidelné testování fyzické kondice je jeden ze způsobů, jak zjistit, jakého pokroku jste dosáhli. V dnešním fitness testu se podíváme na pokroky, které jste učinili na svém břišním svalstvu.

 

Měření síly a vytrvalosti břišních svalů testované pomocí zkracovaček je poměrně objektivní metodou jak zjistit vaší aktuální fitness úroveň. Tento test je pro mnoho lidí vhodnější formou než standardní test pomocí sedů-lehů, protože u zkracovaček se eliminuje zapojení dolní části zad a dochází k cílenějšímu zaměření na břišní svaly.

 

 

Cíl

Provést tolik zkracovaček, kolik je jen možné během jedné minuty.

 

 

Potřebné vybavení

Stopky, pravítko, barevná izolepa a nejlépe další osoba, která bude počítat provedené zkracovačky a měřit čas.

 

 

Provedení

I když je provedení tohoto testu poměrně jednoduché, tedy pokud umíte správně provést zkracovačky, jsou zde i některé specifické požadavky. Lehněte si na záda a pokrčte kolena (chodidla s patami mějte vždy na podlaze v asi 0,5m vzdálenosti od vašeho pozadí). Položte ruce dlaněmi na zem, konečky prstů jsou v úrovni vašich boků. Nyní položte pravítko vedle vaší dlaně a od konečků prstů odměřte vzdálenost 15cm, kde si uděláte značku, nejlépe kouskem barevné izolepy.

 

Během testu držte ruce stále na podlaze. Jedno kompletní opakování zkracovaček znamená zvednutí hlavy, krku a lopatek od země (pomocí břišních svalů!), dotknutí se značky konečkama prstů a následné vrácení se do výchozí polohy. Tento postup opakujte tolikrát, kolikrát jste schopni během 60 vteřin. Můžete si dopřát chvilku odpočinku ve výchozí poloze, ale nezapomínejte – čas stále běží!

 

 

Co se měří?

Síla a vytrvalost břišních svalů.

 

 

Výsledky

Vyhodnocování výsledků se liší dle pohlaví a věku testovaných lidí.

 

MUŽI

Hodnocení

 <35 let

35-44 let

> 45 let

Vynikající

60

50

40

Dobrý

45

40

25

Dostatečný

30

25

15

Špatný

15

10

5


 

ŽENY

Hodnocení

<35 let

35-44 let

> 45 let

Vynikající

50

40

30

Dobrý

40

25

15

Dostatečný

25

15

10

Špatný

10

6

4


 

Možná budete až překvapeni, jak dobře jste na tom s vaší kondicí. Ale i pokud jste nebyli schopni provést tolik opakování, abyste splnili nejnižší hranici v uvedené tabulce – nezoufejte, každý nějak začínal. Chce to jen pravidelný trénink a výsledky se časem jistě dostaví.

 

 

Zlepšení

Chcete-li zlepšit dosažené skóre v tomto testu, zaměřte se na zesílení vašeho tělesného jádra a spodních zad. Existuje velké množství různých variant provedení zkracovaček, které pomáhají vybudovat sílu a vytrvalost břišních svalů.

 

Opakujte tento test každé 2-4 týdny.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 14 , registrovaných: 3