Fitness testy: Jak jste na tom s kondicí?


Autor: fit-kul | 30.03.2012 18:23 | Komentářů: 0

3 minutový krokový test měří vaši aerobní (kardiovaskulární) kondici a funguje na principu, jak rychle se po cvičení vrátí vaše tepová frekvence k normálu.

 

Cíl

Plynulé vystupování a sestupování na step stupínek po dobu 3 minut a při zachování určitého konstantního tempa - za účelem sledování, jak rychle se vrátí tepová frekvence zpět do normálu.

 

Potřebné vybavení

Stopky, step stupínek nebo 30cm vysoká lavička, pulsmetr (volitelné), metronom* (pro udržení tempa) a nejlépe přítel, který vám pomůže s měřením času a počítáním.

 

*pokud nemáte doma metronom, můžete si stáhnout free program METRONOM ze stránek stahuj.cz nebo využít internetový on-line metronom ze stránek metronomeonline.com

 

 

Provedení

Tento test je založen na výstupu na 30cm step stupínek, pokud ho nemáte k dispozici využijte jiné vyvýšené lavičky či bedny, ale pozor – vždy by se měli přibližovat 30cm výšce, jinak mohou být dosažené výsledky zkreslené. Nastavte metronom na 96 úderů za minutu.

 

Postavte se čelem ke step stupínku a až budete připraveni zapněte stopky a pohybujte se v rytmu metronomu (levá noha nahoru, pravá noha nahoru, levá noha dolů, pravá noha dolů) po dobu 3 minut (můžete si i během testování odpočinout, ale i nadále stůjte).

 

Po dovršení tří minut okamžitě zastavte a změřte si svůj tep buď klasicky - přiložením prstu na zápěstí či krk a spočítání tepů za 1 minutu či pro snadnější měření použijte pulsmetr.

 

 

Co se měří?

Tento test hodnotí vaši fyzickou kondici na tom, jak rychle se po cvičení vrátí vaše tepová frekvence do normálu. Čím jste více v kondici, tím rychleji se vrátí vaše tepová frekvence do normálu.

 

 

Výsledky

Vyhodnocování výsledků se liší dle pohlaví a věku testovaných lidí.

 

MUŽI

Věk

18-25

26-35

36-45

46-55

56-65

65 +

Vynikající

50-76

51-76

49-76

56-82

60-77

59-81

Dobré

79-84

79-85

80-88

87-93

86-94

87-92

Nadprůměr

88-93

88-94

92-88

95-101

97-100

94-102

Průměr

95-100

96-102

100-105

103-111

103-109

104-110

Podprůměr

102-107

104-110

108-113

113-119

111-117

114-118

Špatné

111-119

114-121

116-124

121-126

119-128

121-126

Velmi špatné

124-157

126-161

130-163

131-159

131-154

130-151


 

 

ŽENY

Věk

18-25

26-35

36-45

46-55

56-65

65 +

Vynikající

52-81

58-80

51-84

63-91

60-92

70-92

Dobré

85-93

85-92

89-96

95-101

97-103

96-101

Nadprůměr

96-102

95-101

100-104

104-110

106-111

104-111

Průměr

104-110

104-110

107-112

113-118

113-118

116-121

Podprůměr

113-120

113-119

115-120

120-124

119-127

123-126

Špatné

122-131

122 -129

124 -132

126 - 132

129-135

128-133

Velmi špatné

135-169

134-171

137-169

137-171

141-174

135-155


 

Možná budete až překvapeni, jak dobře jste na tom s vaší kondicí. Ale i pokud je vaše tepová frekvence vyšší než nejvyšší hodnota uvedená v tabulce – nezoufejte, každý nějak začínal. Chce to jen pravidelný trénink a výsledky se časem jistě dostaví.

 

 

Zlepšení

Chcete-li zlepšit své výsledky v tomto testu, je potřeba zařadit pravidelné aerobní (kardio) tréninky. Postupem času zvyšujte dobu a celkovou intenzitu tréninků. Pro zlepšení vaší kondice vyzkoušejte např. běh či rychlou chůzi, cyklistiku, plavání apod.

 

Opakujte tento test každé 2-4 týdny.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 13 , registrovaných: 3