Jak sníst více ovoce a zeleniny


Autor: fit-kul | 10.04.2012 19:34 | Komentářů: 0

Také máte problémy sníst dostatek ovoce a zeleniny každý den? Pokud ano, zde je několik jednoduchých typů na zvýšení jejich konzumace.

 

Ovoce a zelenina by měli tvořit nedílnou součást vašeho každodenního jídelníčku. Všeobecně obsahují málo kalorií (hlavně zelenina), mají vysoký obsah vitamínů a minerálů, fytochemikálií a vlákniny, která má blahodárný vliv na trávící soustavu. Odborníci se všeobecně shodují, že je vhodné konzumovat 5-9 menších porcí ovoce a zelenina každý den.

 

Samozřejmě, sníst takové množství doporučovaných porcí a to každý den, je pro mnoho lidí nepřekonatelný problém. Nabitý denní rozvrh, stravování za pochodu a pokušení na každém rohu ve formě nezdravého fastfoodu jsou jedny z hlavních překážek, proč lidé nedokážou zařadit dostatek ovoce a zeleniny do svého jídelníčku.

 

Zde je několik jednoduchých tipů, jak zařadit více ovoce a zeleniny do vašeho každodenního jídelníčku:

 

 

Mějte doma vždy dostatek ovoce a zeleniny

Jablka, hrušky, banány, hrozny, pomeranče, cherry rajčátka a mnoho dalších nepotřebují žádné chlazení. Snažte se mít mísu ovoce a zeleniny vždy ve svém dosahu (na stole v kuchyni a v obývacím pokoji).

 

Koupě kvalitní mražené zeleniny je také jeden z rychlých a snadných způsobů, jak zvýšit konzumaci zeleniny. Stačí pouze ohřát na pánvičce na sporáku nebo jednoduše ohřát v mikrovlnné troubě a za chvíli máte hotovou chutnou přílohu.  

 

V mnoha obchodech jsou také k dostání již nakrájené ovoce a zelenina, což je opět jeden z nejjednodušších způsobů konzumace – prostě koupíte to na co máte chuť a rovnou můžete jíst. Nevýhodou může být zpravidla vysoká cena za tyto produkty v porovnání s domácí výrobou.

 

Jen byste si měli dávat pozor na takto kupované saláty či jejich směsi. Výrobci často deklarují na obalech, že je možno tyto produkty rovnou sníst, ale osobně doporučuji spíše opatrnost a raději je opláchněte v čisté vodě (to se týká zejména salátů).

 

 

Ovoce a zelenina na cestách

Sušená zelenina a ovoce, jako jsou rozinky, datle, křížaly, ananas aj. můžete snadno uchovávat v igelitových pytlících, které mějte vždy po ruce. Můžete si vytvořit chutnou směs, kterou si dáte do kabelky či baťohu pro snadné občerstvení. Nebo si nakrájejte ráno mrkev a celer do krabičky a máte výživnou odpolední svačinku.

 

Jíst mimo domov může být obtížné, ale pokud si vše pečlivě naplánujete a přichystáte, nebudete mít žádný problém sníst dostatek ovoce a zeleniny každý den. Na oběd si zvolte jako přílohu k masu raději salát než hranolky, místo coca-coly a podobných nápojů raději džus a jako dezert poslouží např. jablko.

 

 

Ovoce a zelenina jako svačina

Jako školní svačina nebo půlnoční občerstvení často slouží pytlík chipsů, mísa zmrzliny, bageta či láhev sladké limonády. Tyto „svačinky“ však mají vysoký obsah kalorií, vysoký GI a nízkou nutriční hodnotu. Proto raději zvolte zdravější variantu:

 

  • Místo chipsů nebo nachos si raději nakrájejte čerstvou zeleninu, kterou si budete namáčet ve svém oblíbeném dipu. Pokuste se vybírat raději nízkotučné dipy nebo si můžete vytvořit vlastní.
  • Pijte ovocné šťávy místo slazených nápojů (coca-cola, fanta aj.). Pokud se nedokážete vzdát sycených nápojů, tak si míchejte 100% džus se sodovkou.
  • Jako vhodnou náhradu za kalorické zmrzliny si dejte ovocnou dřeň.
  • Místo čokoládové tyčinky si dejte vysokoprocentní čokoládu (70% kakaa a více).
  • Místo tukového rohlíku s máslem a džemem si dejte raději misku celozrnných cereálií s mlékem a nakrájeným čerstvým či sušeným ovocem.

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 15 , registrovaných: 1