Bodyforming


Autor: fit-kul | 23.03.2013 18:43 | Komentářů: 0

Máte rádi skupinové sporty? Dáváte přednost efektivnímu cvičení? Cvičíte rádi na maximum? Máte rádi kreativitu a vyhýbáte se rutinním cvikům u některých sportů? Pokud je Vaše odpověď ,,ano“, zkuste Bodyforming, cvičení, které Vám dá opravdu do těla.

 

Co si pod tímto pojmem představit?

Při vyslovení jména tohoto cvičení se nám vybaví s největší pravděpodobností cvičení, u kterého jde především o formování postavy, a je to přesně tak. Při tomto cviční jde hlavně o celkové zpevnění a vytvarování postavy.

 

 

V čem se Bodyforming liší od ostatního cvičení?

Rozdíl je prostý a jasný každému, kdo navštíví první lekci. Nečekejte sáhodlouhé choreografie, učení aerobicích kroků či tanečních zumba kreací. V tomto cvičení najdete:

  1. Posilování se zvýšenou tepovou frekvencí.
  2. Posilování celého těla.
  3. Každá lekce prověří a posílí všechny svalové partie, a to rovnoměrně.
  4. Strečink při cvičení a kvalitní strečink na závěr hodiny.
  5. Využívání prvků z pilatesu, posilování, jógy aj.
  6. Obměňování cviků s různými pomůckami – bossu, t-bow, gumičky, činky apod.
  7. Využívání posilování s vlastním tělem a vlastní váhou.
  8. Zaměření se na problematické partie.
  9. Kreativita, nové prvky a cviky na každé lekci.

 

 

Lekce Bodyformingu

Hodina začíná rychlým zahřáním, které trvá asi minutu. Následuje doplnění pitného režimu a jde se na věc. Začíná se cviky, které nám zvýší tepovou frekvenci, například variace dřepů. Je možné střídat intenzitu a frekvenci, například jedno opakování cvičit pomalu a dotahovat správně až do konce a následně cvičit totožný cvik v rychlém tempu. V krátkých intervalech při cvičení se doplňuje pitný režim a cvičení je doplněno též strečinkem.

 

Sestava konkrétní hodiny vždy souvisí na instruktorovi, který si ji vždy přizpůsobuje a připravuje. Obecně ale následuje posilování jednotlivých partií, kdy na žádnou z nich nezapomeneme. Může nám pomoci představa, že tělo musíme ,,ogrilovat ze všech stran“.  V Bodyformingu se tedy setkáme s cviky na kolenou, na rukách, na zádech, na břiše apod.

 

Originalita v tomto cvičení tkví v tom, že Bodyforming čerpá z jednotlivých druhů cvičení a bere si z nich ty nejúčinnější cviky, a proto je tento druh cvičení tak efektivní.

 

pilatesu čerpá Bodyforming pohled na tělo, kdy jej bere jako jeden celek. Čerpá z některých jeho cviků, které jsou komplexní a jsou schopny nám nabídnout posilování více svalových partií při jednom cviku. Celkové posilování oblasti břicha a pánve je taktéž inspirováno z tohoto cvičení, jehož tvůrcem byl J. Pilates.

 

józe načerpal Bodyforming inspiraci především v jednotlivých zákrutech těla a jeho protažení, které vnáší do Bodyformingu jistou harmonii a vyváženost. Smysl pro detail a pochopení celého cviku a přínosu pro tělo, to vše je převzato z jógy.

 

Aerobní cviky se odvíjejí velmi často z aerobicu. Tyto prvky využívá Bodyforming na začátku hodiny, kdy je za cíl důkladně prohřát svaly a celé tělo. Velmi častým prvkem jsou i cviky ze slimboxu, kdy se využívají především jednotlivé kopy a údery rukou.

 

V závěru cvičení je kladen důraz na důkladné protažené a protáhnutí. Pomocí strečinku se protahuje celé tělo. Velmi často se používají určité zákruty a podobné prvky na uvolnění zad, kyčlí apod.

 

 

Pomůcky ke cvičení

V tomto typu skupinového cviční je popuštěna uzda kreativitě a fantazii instruktora. Bodyforming se snaží být totiž velmi originální, a proto používá každou hodinu jiné prvky a hlavně také jiné pomůcky. Nejčastěji se používají činky, gumičky, overbally, velké míče, ručníky aj. Využívají se i pomůcky pro balanční cviční jako je t-bow, bossa nebo klasické švihadlo. Nejdůležitější pomůckou je však naše tělo a jeho váha.

 

 

Jak často cvičit Bodyforming?

Na tuto otázku není tak lehká odpověď. Ideální je minimálně 2x týdně, ale praxe je taková, že ze začátku je člověk rád, že přijde cvičit alespoň 1x týdně, protože ho celý týden bolelo úplně celé tělo. Je to zejména proto, že na plno cviků, které se zde cvičí, lidé nejsou vůbec zvyklí. Zapojování hloubkových stabilizačních svalů, kombinace jednotlivých výpadů,  tak zaměstnávají svalové partie, na které se velmi často zapomíná, anebo se schválně opomíjejí. Důležité je, a to platí u každého cvičení, vytrvat a nevzdávat se hned na začátku. Všechny začátky jsou přece těžké.

 

 

Pro koho je vhodný

Bodyforming může cvičit absolutně každý bez ohledu na věk či pohlaví. Je přínosný pro všechny. Jediná omezení jsou po úrazech či různých operacích, kdy je nutné tento problém sdělit instruktorovi, který Vám nabídne cvičení jiných vhodných cviků.

 

 

Na co si dát pozor

Tak jako ke každému cvičení, tak i k Bodyformingu je nutné přistupovat zodpovědně. V první řadě poslouchat své tělo. Jestliže mi daný cvik způsobuje nesnesitelnou bolest, musíme ho okamžitě přestat cvičit. Ovšem je také zapotřebí rozlišovat bolest a namožení svalů, jednoduše řečeno jestli nás ta noha bolí, protože cvičíme stehenní sval, nebo proto, že jsme po operaci kyčle.

 

Další velké upozornění je u přesnosti provádění cviků. Proto, abychom přínos ze cviku využili opravdu na maximum, musím ho cvičit s absolutní přesností. Pozor je kladen na rovná záda, směr chodidel, tlak pupíku k páteři apod.

 

A jako na každičké cvičení zohledňujeme pitný režim, lehkou stravu před cvičením, kterou konzumujeme s dostatečným předstihem. Sportovní oblečení, ručník a pevné a kvalitní sportovní boty.

 

 

Co nám Bodyforming přinese?

Díky svému systému nám má Bodyforming opravdu, co nabídnout.

 

  1. Zpevnění celé postavy, získání větší síly.
  2. Výrazná a vhodná pomoc při redukci váhy.
  3. Žádné zkrácené nohy.
  4. Pomocí důsledného dodržování pitného režimu, budete fit a svěží.
  5. S Bodyformingem vyzrajete na bolavá záda.
  6. Již po první lekci ucítíte výsledky.
  7. Nebudete se nudit, kreativita Bodyfomingu Vám to, v žádném případě nedovolí.

 

Bodyforming má plno skvělých výhod pro naše svaly a zdraví. Nemá tedy vůbec cenu váhat, vzít si tašku se sportovními potřebami a jít na věc. Tohle cvičení nám pomůže při získání krásné postavy, zdraví a celkové duševní pohody, proč jej tedy nezkusit?

 

 


 

Ukázka bodyformingu

 

Napsala: Radka Martínková

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 13 , registrovaných: 2