Všechno, úplně všechno o proteinech 5.část - Gainery


Autor: fit-kul | 23.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Tato příručka obsahuje informace o každém aspektu suplementace proteiny, včetně správného načasování konzumace, druhy a výhody dodatečné suplementace.

 

Gainery

Při výběru vhodného gaineru, zvažte následujících 7 bodů:

1)    Cena vs. kvalita: Zde platí to stejné jako u proteinových doplňků. Nízká cena v naprosté většině znamená nižší kvalitu výrobku. Kupujte výrobky od renomovaných firem.

 

2)    Chuť: Je kvalita gaineru dobrá, když je chuť příšerná? Ano, kvalita může být dobrá, ale když je chuť hrozná tak proč konzumovat zrovna tento výrobek, když ho můžeme v klidu nahradit jiným. Určitě poslední věc, kterou chcete je utrácet peníze za špatně rozpustný, hrudkovitý, nechutný doplněk sportovní výživy.

 

3)     Bílkoviny:  Vybírejte produkty podle obsahu bílkovin. K čemu vám bude gainer, který má 10-15g bílkovin na 100g výrobku?

 

4)    Poměr bílkovin a sacharidů: Platí zde to stejné jako u výše napsaného. Podívejte se jaký je poměr bílkovin a sacharidů na 100g či 1 doporučenou porci výrobku.

 

5)    Sacharidy: Sledujte celkový obsah sacharidů v jedné porci. Některé gainery jsou sotva něco více než jen sacharid ochucený lžičkou proteinového prášku.

 

6)    Cholesterol: Ideální gainer neobsahuje vůbec nebo jen velmi málo cholesterolu.

 

7)    Nasycené tuky:  Nasycené tuky jsou špatné tuky. Většina kvalitních gainerů obsahuje maximálně 5g nasycených tuků v jedné porci.

 

 

Regenerační proteiny

Sval potřebuje živiny na svoji regeneraci. Regenerační proteiny se obvykle berou ihned po cvičení a obsahují přidané látky, které pomáhají v procesu obnovy.

1.)    Glukóza: Je to rychle vstřebatelný zdroj sacharidů, který rychle obnovuje zásoby glykogenu ve svalech.

 

2.)     Aminokyseliny:  Jsou nutné pro okamžité zásobení svalů bílkovinami.

 

3.)    Kreatin: Snižuje potřebnou dobu k zotavení a podporuje růst svalové tkáně.

 

4.)    Bílkoviny: Některé regenerační proteiny obsahují více bílkovin než jiné.

 

5.)    Sacharidy: Dejte si pozor, abyste nekupovali regenerační doplněk s naprostou převahou sacharidů!

 

6.)    Ostatní: Dále se v tomto typu produktů můžou vyskytovat beta-alaniny, glutamin, či další rostlinné produkty podporující proces regenerace

 

Udělejte si jasno, co očekáváte od regeneračních produktů a podle toho si vyberte. Nabídka je velmi široká.

 

 

Náhrady jídla

Existují obilné náhrady jídla (nejčastěji smíchané instanční vločky s proteinovým práškem). Dále jsou to různé náhrady jídla určené pro ženy, za účelem hubnutí nebo naopak přibírání na váze. U těchto produktů věnujte pozornost celkovému složení a také konkrétnímu účelu použití. Snažte se řídit, při výběru doplňků, těmito pravidly:

 

1.)    Bílkoviny: Zvažte pečlivě obsah bílkovin v jedné porci a také o jaký druh se jedná (rychle či pomalu vstřebávatelné). Doplňky výživy, jako náhrada za snídani, by měli obsahovat větší množství rychle vstřebatelných bílkovin. Co se týče oběda či večeře, zde by měla být převaha pomalu vstřebatelných bílkovin.

 

2.)    Hodnota: Propočítejte si cenovou nákladnost na jednu porci produktu.

 

3.)    Kalorie: Hlídejte si kalorickou hodnotu doplňků náhrady jídla. Většina těchto doplňků se pohybuje kolem 200 kalorií na jednu porci.

 

4.)    Vitamíny a minerály: Kvalitní náhrada jídla musí obsahovat dostatečné množství vitamínů a minerálních látek.

 

5.)    Přidaná hodnota: Některé výrobky obsahují i další tělu prospěšné látky jako např. glutamin, BCAA atd. Pozor, nedejte se zlákat takovými popisky produktu a vždy se podívejte na složení, jestli vůbec tato přidaní látka je v dostatečném množství, aby měla nějaký vliv na organismus.

 

 

 

Chuť, rozpustnost atd.

Ne vždy látky tělu prospěšné mají dobrou chuť či rozpustnost. Kvalitní výrobek se může poznat podle toho, že dokáže „zamaskovat“ tyto nepříjemné faktory. Nejlepším způsobem jak zjistit tyto vlastnosti, kromě vlastního vyzkoušení, je se zeptat na diskusním fóru nebo na stránce recenze.

 

 

Další přísady v proteinových doplňcích

Kreatin: Absorpci kreatinu lze maximalizovat tím, že jej přijmete s bílkovinami a sacharidy, které jsou v poměru 1:1.

 

Anabolizéry: Oxid dusný a beta-alanin jsou populární před tréninkové doplňky. Mnoho těchto před tréninkových formulí obsahuje velmi málo či žádné množství bílkovin. Výzkumy však ukázaly, že společnou konzumací se zvyšují pozitivní vlivy na dusíkovou bilanci.

 

Regenerační: Po cvičení je velmi vhodné přijmout spolu s bílkovinami a sacharidy i další látky, které pomáhají v rychlejší regeneraci. Těmito látkami jsou: BCAA, kreatin, taurin, glutamin atd.

 

Multivitamin: Je často jedním z nejvíce přehlížených doplňků. Tělo potřebuje dostatečné množství vitamínů a minerálních látek pro správnou funkci.

 

 

 

Konec 5. poslední části

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 1