Druhy proteinů


Autor: fit-kul | 10.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

V dnešní době máme na výběr z nepřeberného množství proteinů. Ale kdo se v tom má vyznat? A proto se chci v dnešním článku věnovat jejich správnému rozdělení, kdy který protein použít a proč ho vůbec použít. Protože správná konzumace jednotlivých druhů proteinu ve správný čas je klíčem k nejlepším výsledkům.

 

Syrovátkový koncentrát

Je to jedna ze základních forem proteinu, která se nachází téměř ve všech prodávaných proteinových doplňků výživy. A jeden ze znaků, že se jedná čistě o 100% proteinový koncentrát, bývá nejen popisek ve složení, ale mnohem příznivější cena suplementu. Toto je výhoda pro méně majetné, kteří i přes to chtějí užívat protein jako doplněk stravy či při dietách (práškové proteiny mají zpravidla 0% tuků). Negativem syrovátkového koncentrátu může být jeho těžší stravitelnost, která může být doprovázena plynatostí.

 

Syrovátkový koncentrát může být užíván před i po cvičení tak jako i během dne (mezi jídly či jako náhrada jednoho svačinového jídla). Koncentrát díky své délce vstřebávání (2-3 hodiny) není vhodné brát před spánkem.

 

 

 

Syrovátkový izolát

Syrovátkový izolát je jedním z nejrychleji se vstřebávajícím proteinem. Jedná se o středně drahé syrovátkové proteiny. Vyznačuje se velmi nízkým nebo žádným obsahem sacharidů.

 

Konzumace izolátu je nejvhodnější, díky rychlosti vstřebávání (1-2 hod), před nebo ještě lépe po tréninku, kdy je potřeba svaly zásobit kvalitními a rychlými aminokyselinami. Stejně jako koncentrát, tak i izolát není vhodné konzumovat před spánkem.

 

 

 

Proteinový hydrolyzát

Hydrolyzovaná bílkovina je nejdražší a nejkvalitnější zdroj proteinu, který je dostupný na dnešním trhu. Poskytuje vysoce vstřebatelné peptidy (enzymaticky rozštěpená bílkovina), které mají významný anabolický efekt. A celková vstřebatelnost je nejefektivnější ze všech dostupných proteinů.

 

 Konzumace hydrolyzátu je vhodná jak před tak i po tréninku. Ale nejvhodnější je užívání ihned po probuzení, kdy je nutné do těla po nočním půstu okamžitě dodat aminokyseliny pro zastavení katabolismu. Z důvodu krátké doby vstřebávání (asi 1hod) je naprosto nevhodná konzumace před spánkem.

 

 

 

Syrovátkový kaseinát

Jeden z nejlevnějších proteinů, který tvoří asi z 80% mléčnou bílkovinu. Je to také nejpomaleji vstřebatelný protein což z něho dělá ideálního kandidáta na noční protein. Svým postupným vstřebáváním pomáhá tělu zůstat po celou noc v anabolickém stavu. Doba vstřebávání kaseinu je asi 4-7 hodin. Konzumace je také možná po celý den kromě před a po tréninku.

 

 

 

 

Mléčný proteinový izolát

Izoláty mléčných bílkovin obsahují větší množství kaseinu, ale i syrovátkových bílkovin. Tento zdroj proteinu navíc obsahuje velké množství živé kultury – mikroorganismů, které pomáhají udržovat správnou hladinu střevní mikroflóry a tím pomáhat správnému vstřebávání. Izolát mléčných bílkovin se nejčastěji používá ve vícesložkových typech proteinů. Konzumace je vhodná po celý den, tak jako před i po tréninku. Není nejvhodnější před spánkem.

 

 

 

Sójový protein

Sójový protein obsahuje pouze rostlinné produkty a proto je obzvláště vhodný pro vegetariány. Ale díky kvalitnímu aminokyselinovému spektru s větším množstvím glutaminu, BCAA a jiných tělu prospěšných látek si najde své místo i u „masožravců“ (hlavně díky velmi nízké ceně). Sója také správně ovlivňuje hladinu cholesterolu a také dokáže ovlivňovat rychlost produkce hormonů ve štítné žláze a tím urychlovat metabolismus (zvýšené spalování tuku). Konzumace je vhodná po celý den, tak jako i před a po tréninku. Jako většina proteinů není vhodný před spánkem.

 

 

 

 

Vaječný albumin

Vaječný albumin je nejstarší proteinový přípravek, který se začal využívat v kulturistické přípravě. O kvalitě vaječné bílkoviny vypovídá už jen fakt, že se používá jako srovnávací látka ke všem ostatním zdrojům bílkovin. Má výborné aminokyselinové spektrum a vstřebatelnost této bílkoviny je 100%!!!

 

Vaječný albumin je možné konzumovat během dne, tak jako i před a výjimečně i po tréninku. Doba vstřebávání je asi 3 hodiny, proto není vhodná konzumace před spánkem.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 18 , registrovaných: 3