Kardio cvičení - které z nich je účinnější?


Autor: fit-kul | 25.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Známe dva typy kardio cvičení, nízko-intenzivní (chůze, jízda na kole, plavání) a vysoce-intenzivní (běh, spinning, rychlý aerobik). Ačkoliv jsou oba tyto typy cvičení efektivní při spalování tělesného tuku, musíte zvolit takové, které je nejvhodnější a také nejúčinnější pro vaše tělo.

 

 

Vědecké výzkumy ukázaly, že během vysoce-intenzivního tréninku tělo reaguje tím, že spaluje zásoby glykogenu (forma sacharidu uložená v játrech a ve svalech) místo toho, aby použilo jako palivo tuk.

 

Vysoce-intenzivní kardio cvičení výrazně zrychlí tělesný metabolismus, což má za následek rychlejší spalování tuků i v období dlouho po cvičení. Podobného výsledku můžeme dosáhnout i při nízko-intenzivním kardio cvičení, ale nikdy nedosáhneme maximálního efektu. Další výhodou vysoce-intenzivního kardio cvičení je to, že podporuje přeměnu konzumovaných sacharidů spíše na glykogen než na tukové zásoby.

 

Ideálním vysoce-intenzivním kardio cvičením je tzv. intervalový trénink. V intervalovém tréninku se střídá nízko a vysoko-intenzivní kardio cvičení. Například: 5minut klidné chůze střídáte s 1-2 minutami rychlého běhu. V tomto nízko-vysoko-intenzivním kardio tréninku pokračujte po dobu 15-20minut, kdy končíte pomalou (ochlazovací) chůzí. Nízko-intenzivní fáze pomáhají v „popadnutí dechu“ a chvilkovém odpočinku.

 

Kardiovaskulární trénink neodmyslitelně patří k obecné kondici a kdo ho úplně vypustí, nemusí se cítit celkově fit. Vypustí totiž z tréninku vytrvalostní cvičení, které rozvíjí srdečně cévní a dýchací systém.

 

Jakmile se stane váš kardio trénink rutinou, zjistíte, že je to nejlepší způsob jak zvýšit svoji hladinu energie a zůstat ve formě. Pokud jste začátečník, začněte nejprve s nízkou-intenzitou kardio cvičení a teprve postupem času zvyšujte intenzitu. Hodně štěstí!

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 16 , registrovaných: 2