Sacharidy s vysokým GI způsobují ženám srdeční problémy


Autor: fit-kul | 22.11.2011 20:30 | Komentářů: 0

Studie s názvem EPICOR, která zahrnovala 47000 Italů, zjistila, že u žen, které konzumovaly velké množství pizzy, bílého pečiva a rýže, se vyskytovalo až dvakrát více srdečních onemocnění než u těch, které konzumovaly průměrná množství vysokosacharidových potravin s vysokým GI. U mužů se negativní projevy vysokosacharidové stravy neprokázaly.

 

 

Co je to glykemický index?

Každé sacharidové potravině je přiřazena určitá hodnota GI (1-100), která označuje, za jak dlouho se po požití konkrétní potraviny zvýší v krvi hladina cukru.

Více se o GI dozvíte ZDE (1.část GI) a ZDE (2.část GI).

 

 

Které jsou hlavní problémové sacharidy?

Ve studii bylo zjištěno, že hlavními zdroji sacharidů s vysokým GI, které vedli ke vzniku srdečních onemocnění, jsou:

 

  • Bílé pečivo – 60,8%
  • Cukr, med nebo džem – 9,1%
  • Pizza – 5,4% (hlavní problém je těsto z bílé mouky)
  • Rýže – 3,2%

 

 

Jak se vyhnout nebezpečným potravinám s vysokým GI?

Jediným jistým způsobem, jak snížit riziko srdečních onemocnění, je přestat konzumovat „špatné potraviny“. Bílé pečivo (tukové rohlíky, klasický chléb apod.), cukr, med a džem jsou hlavním problémem. Místo klasického pečiva používejte celozrnné produkty – ovšem dávejte si pozor, mnoho potravin, které se pyšní názvy jako vícezrnné, mnohozrnné, fit rohlíky apod. je pouze obarvené a „načančané“ bílé pečivo.

 

I když vám mohou francouzské bagetky, ciabatty, klasický chleba či tukové rohlíky chutnat, jsou to prostě nezdravé potraviny, které způsobují zvyšování tělesné váhy a další zdravotní problémy, které mohou vyústit až v infarkt myokardu (srdeční mrtvice).

 

Zdroj:

archinte.ama-assn.org

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 16 , registrovaných: 2