Domácí pesto


Autor: fit-kul | 02.12.2011 19:44 | Komentářů: 0

Pesto je zelená omáčka původem ze severní Itálie, která se obvykle připravuje z čerstvé bazalky a piniových oříšků. Nicméně, může se také klidně připravovat z petržele a kešu oříšků.

 

Tradiční receptura také vyžaduje přidání parmazánu, ale nic hrozného se nestane, pokud tento sýr nahradíte např. českou variantou Gran Moravií nebo tuto přísadu vynecháte úplně (paleo dieta).

 

Pesto se tradičně připravuje ručním rozdrcením v moždíři, ale jednodušší způsob je použít elektrický mixér.

 

Pěstujete-li si vlastní bazalku, pravděpodobně to znáte, že často vám vyroste tolik bazalky, že nevíte co s ní. V tomto případě je příprava pesta opravdu tím nejlepším způsobem skladování. Jednoduše si již vytvořené pesto např. rozdávkujete do tvořítka na ledové kostky a zamrazte. V případě potřeby jednoduše vyloupnete potřebný počet kostek, ohřejete a máte výborné pesto v jakoukoliv roční dobu.

 

Normálně se pesto využívá společně s těstovinami, stačí si uvařit požadované množství špaget, na pánvi rozehřát pesto a až budou špagety hotové a okapané, jednoduše přidat k pestu, promýchat a hotovo – máte připravený výborný a hlavně chutný zdroj sacharidů. V paleo dietě jednoduše použijte, místo sacharidových potravin, zeleninu. Pesto se také výborně hodí jako dip či omáčka k pečeným masům nebo rybám.

 

Čerstvé pesto vydrží v lednici 1-2 týdny.

 

 

Suroviny:

  • 2–3 velké hrsti bazalkových lístků nebo adekvátní množství petržele
  • 50ml extra panenského olivového oleje
  • 2–3 stroužky česneku
  • 50g piniových nebo kešu oříšků
  • 4 lžíce čerstvě nastrouhaného parmazánu či Gran Moravie (nepovinné)
  • sůl a pepř dle chuti

 

 

Příprava:

1. Dejte bazalku, česnek a ořechy do mixéru a vše rozmixujte

2. Přidejte olivový olej a parmazán, vše opět rozmixujte

3. Dochuťte solí a pepřem

4. Skladujte zamrazené či v lednici

 

 

Nutriční hodnoty (100g):

 

Energetická hodnota:    1850 kJ

Bílkoviny:         3,7g

Sacharidy:       10,6g

Tuky:                    45,8g

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 3