Začínáme s kulturistikou


Autor: fit-kul | 10.10.2011 00:00 | Komentářů: 0

 

Kulturistika není jen stále více a více populárnějším sportem, ale je hlavně prostředkem, jak zvýšit tělesnou sílu a transformovat tělo do sportovního vzhledu.

 

Stát se nejen úspěšným kulturistou znamená splnit následující hlavní podmínky:

 

1. Používejte takové cviky a tréninkové plány, které budou vyhovovat vašim specifickým požadavkům a cílům

2. Musíte si zajistit správnou výživu a to v dostatečném množství

3. Plánovaný odpočinek s dostatkem spánku

 

 

Kulturisté x Powerlifteři

Hlavní viditelný rozdíl mezi kulturisty a powerliftery je obsah tělesného tuku. U powerlifterů je primární cíl zvedat co největší váhy a ne prezentovat své perfektně vyrýsované tělo. Jejich pravidelná strava zpravidla obsahuje větší množství tuků a s tím souvisí i zvýšené množství tělesného tuku, což ale také pomáhá k lepším silovým výsledkům.

 

Kulturisté se nezaměřují na zvedané váhy, ale hlavně na prezentaci svých svalů a k tomu je potřeba minimální tělesný tuk.

 

Také je samozřejmě rozdíl v tom, že na soutěži powerlifterů o vítězi rozhoduje zvednutá nejtěžší váha, zatímco v kulturistice o vítězi rozhoduje porota. Což z kulturistiky dělá velmi subjektivní sport.

 

Kulturisté využívají cvičení k budování svalové hmoty. K budování svalové hmoty dochází tak, že při zvedání těžkých vah jsou svaly resp. svalová vlákna poškozována (vznikají mikrotrhliny v místech největší námahy) – to je také důvodem, proč po náročném tréninku cítíte rozbolavělost svalů. A když tělo opravuje toto svalové poškození, sval se snaží adaptovat na vzniklou zátěž tím, že se stane větším a silnějším.

 

Tělo po tuto svalovou regeneraci potřebuje dostatečný přísun živin a to především bílkovin a dostatečný čas na zotavení/regeneraci. To je důvod, proč bez adekvátní výživy a odpočinku (i když s dostatkem svalové stimulace), nikdy nemůžete dosáhnout větších svalových přírůstků.

 


Na našich stránkách se dozvíte mnoho dalších užitečných rad, které vám pomohou ke splnění vaši cílů. Podívejte se jak správně jíst, trénovat či hubnout.


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 10 , registrovaných: 3