Je vysoký příjem bílkovin zdraví?


Autor: fit-kul | 20.12.2011 19:13 | Komentářů: 0

U každého, kdo chce mít velkou sílu a svaly, je nezbytně mít vysoký příjem bílkovin. Nedávno provedené výzkumy ukázaly, že strava s vysokým obsahem kvalitních bílkovin může zlepšit kognitivní a svalové funkce.

 

Nicméně, vysoký příjem bílkovin je spojen s některými možnými zdravotními problémy, jako jsou problémy s játry či srdcem. I když jsou tyto názory všeobecně velmi rozšířené, konkrétní vědecké důkazy podporující tato tvrzení stále chybí.

 

O kulturistice a atletice

Vždy platilo a vždy platit bude, že lidé, kteří chtějí zvýšit množství své svalové hmoty, musejí zvýšit i svůj příjem bílkovin. Nicméně, kulturisté a všeobecně sportovci se zpravidla řídí striktními výživovými pravidly, takže i když konzumují vyšší množství bílkovin, jejich konzumace nasycených tuků a rafinovaných cukrů je poměrně velmi nízká.

 

Průměrný člověk, který se snaží zhubnou pomocí nízkosacharidových diet (tedy zvýšený příjem bílkovin), zpravidla nemá tak opatrný přístup a častěji konzumuje i tučná, nevhodně připravená masa a mnoho dalších nasycených tuků. A právě zvýšený příjem nasycených tuků by měl být důvodem pro obavy o své zdraví, než-li příjem vyššího množství bílkovin.

 

 

Je vysoký příjem bílkovin zdravý?

Nejnovější výzkum v oblasti příjmu vysokého množství bílkovin byl proveden vědci na Univerzitě v Kodani a Lékařské univerzitě ve Vídni, pod vedením Dr. Lene Jakobsena. Ve výzkumu byly porovnávány účinky běžné stravy a stravy s vysokým obsahem bílkovin, na svalové a kognitivní funkce, kvalitu života a biochemické regulátory metabolismu bílkovin.

 

Studie ukázala, že lidem, kteří se řídili jídelníčkem s vysokým obsahem bílkovin, se výrazně zlepšila jejich reakční doba. Předpokládá se, že reakční doba byla ovlivněna zvýšeným obsahem aminokyselin s rozvětveným řetězcem (BCAA) a fenylalaninem (slouží k tvorbě neurotransmiterů - přenašečů nervového vzruchu) v plazmě.

 

Během výzkumu, který trval 3 týdny, nebyly prokázány žádné nežádoucí účinky způsobené vysokým příjmem bílkovin, což naznačuje, že přinejmenším krátkodobé diety s vysokým obsahem bílkovin v týdnech před sportovní soutěží, mohou zlepšit následný výkon. Zdroje bílkovin sice nebyly nijak specifikovány, ale strava bohatá na mořské plody, ryby, drůbež, vejce, hovězí a vepřové maso, může být součástí jak zdravé výživy, tak i případných svalových přírůstků.

 

Zdroj:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21239090

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 9 , registrovaných: 3