Před a potréninková suplementace pro HIT


Autor: fit-kul | 24.08.2014 12:57 | Komentářů: 0

 

Vysoká intenzita tréninku (HIT) vám umožní provádět větší objem práce v kratším čase. Naučte se jak maximalizovat tyto tréninky výběrem správné suplementace.

 

Vysoká intenzita tréninku se stává rychle rostoucím trendem ve fitness komunitě, protože umožňuje provést více práce v kratším čase a to pomáhá sportovci dosáhnout vyšší úrovně anaerobní zdatnosti. Jak se naše životy staly rušnějšími (práce, škola, děti…), tak se klasické metody tréninku (větší počet sérií, delší přestávky) stal pro průměrného člověka více než nepraktickým.

 

Vysoká intenzita tréninku podporuje kratší dobu odpočinku mezi sériemi a práci na více svalových partiích simultálně, takže když je jedna svalová skupina pod napětím, ta druhá odpočívá. To má za výsledek to, že na trénink potřebujete mnohem méně času, zatímco se zvyšuje celková intenzita, ale i subjektivní vnímání námahy tréninku.

 

Více důležitým aspektem vysoké intenzity tréninku a právě to co ho dělá tak populárním, je samotný výsledek. Výzkum ukázal, že vysoce intenzivní intervalový trénink (běh, veslování, nebo trénink s větším počtem opakování), zvyšuje anaerobní i aerobní vytrvalost, zatímco středně intenzivní vytrvalostní trénink může zlepšit pouze aerobní vytrvalost. Jedná se o jeden ze základních principů vysoké intenzity CrossFit tréninků.

 

Mike Mentzer (kulturista, velký propagátor vysoké intenzity tréninků za účelem silového rozvoje a nárůstu svalové hmoty) jednou řekl: „Vysoce intenzivní silový trénink je více aerobní než samotný aerobik“.  Je pravda, že koncept vysoké intenzity tréninku ve smyslu maximalizování příjmu kyslíku je účinnější než klasický aerobik, což ale tak úplně neplatí pro klasický trénink s nižším počtem opakováním a méně dynamickými/výbušnými cviky.

 

Nicméně se ukázalo, že obě formy tréninku pro stimulaci růstového hormonu a testosteronu (podpora přeměny tuku na energii), jakož i následná spotřeba kyslíku při cvičení (zvýšený příjem kyslíku po cvičení a překonání tak deficitu kyslíku v organismu vytvořený vysokou intenzitou tréninku, vede k pokračujícímu kalorickému výdeji i po samotném tréninku). Pravidlem je, že nejlepší způsob, jak maximalizovat kondici je zařazení vysoce intenzivního intervalového tréninku (běh, veslování…) do vašeho tréninkového plánu pro větší efektivitu samotného tréninkového plánu na zvyšování vytrvalosti, ale i samotných svalových přírůstků. Výzkumy již prokázaly, že v dlouhodobém horizontu je tato kombinace tréninků tím nejlepším.

 

Tento styl tréninku přináší sportovcům tak žádané vyšší fyziologické požadavky, které je třeba překonávat pro udržení výkonu – doslova nutí organismus se neustále zlepšovat.

 

 

Ideální doplňky výživy?

Správný výběr suplementace může podpořit vaše úsilí ke zvýšení intenzity tréninku a pomoci tělu překonat některé problémy, které mohou s tímto typem tréninku nastat.

 

Agmatin sulfát na podporu oxidu dusnatého (NO)

Chcete-li zlepšit transport kyslíku, musíte se podívat blíže na složky, které podporují transport oxidu dusnatého, což je obvykle v kulturistických kruzích spojováno s tzv. „NO pumpami“.  Pravdou je, že oxid dusnatý naše tělo využívá k přirozené dilataci cév (rozšíření) a zlepšování průtoku krve v těle. „Napumpování“, které kulturisté tak často pociťují je v podstatě způsobeno nahromaděním krve, která neodtéká ze svalu a dočasně tak způsobí relativně výrazné zvětšení objemu svalu. Sportovci, kteří využívají vysoce intenzivního tréninku, mají velký prospěch z okysličované krve v pracujících svalech.

 

Jeden z nejlepších doplňků na podporu uvolňování oxidu dusnatého je v dnešní době právě agmatin sulfát, který je vedlejším produktem aminokyseliny argininu. Agmatin inhibuje NOS (syntézy oxidu dusnatého), který katabolizuje produkci oxidu dusnatého z L-argininu.

 

Takže místo toho, abyste konzumovali L-arginin (aminokyseliny, které vaše tělo již produkuje), můžete tak rovnou konzumovat agmatin sulfát, který výrazně zlepšuje produkci oxidu dusnatého vaším tělem.

 

 

BCAA pro regeneraci

Nejzákladnější věc, kterou můžete udělat na podporu správné regenerace z tréninku, je dostatečný příjem bílkovin. Sportovci, kteří potřebují zvýšit rychlost regenerace, se obrátili právě na BCAA (aminokyseliny s rozvětveným řetězcem).

 

Jedná se o esenciální aminokyseliny: leucin, valin a isoleucin, které jsou považovány za nejdůležitější pro anabolickou signalizaci ve spojení s tréninkem a jsou také jedním z důvodů, proč je syrovátkový protein považován za vynikající zdroj bílkovin (syrovátkový protein má vyšší koncentraci BCAA než jiné zdroje bílkovin a je také mnohem rychleji a snadněji tráven). Výzkumy bylo prokázáno, že při samostatné suplementaci BCAA se zlepšila anabolická aktivita organismu, snížení ztráty svalové hmoty a zlepšení regenerace.

 

 

Závěr

Správná výživa je a vždy bude to hlavní na cestě k dosažení vašich cílů. Nicméně správnou suplementací zajistíte optimální zotavení z každého tréninku, což vám může výrazně pomoci ve vaší snaze o dosahování lepších výsledků.

 

Agmatin sulfát využívejte před tréninkem (20-30 minut) a BCAA můžete užívat jak před, po, ale i během tréninku.

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 17 , registrovaných: 3