Špatný, dobrý, lepší


Autor: fit-kul | 15.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

 

Výživa je klíčovým prvkem jakékoliv snahy o budování svalové hmoty nebo ztráty tuku. Až je to překvapující, kolik lidí si myslí, že se hubne cvičením a jinou fyzickou aktivitou. A přitom je to strava, která ve výsledku rozhoduje o našem úspěchu či neúspěchu. Tím, že budete vědět jaké potraviny zařadit do vaší stravy, budou vaše pokroky mnohem viditelnější. Většina lidí nemá problém se řídit nutričním plánem, ale prostě neví jaké potraviny si vybrat.

 

Všichni víme, že bílkoviny jsou dobré pro budování svalové hmoty, sacharidy jsou hlavním zdrojem tělesné energie a každí ví jak se vyhnout většině potravin s vysokým obsahem nasycených tuků.Nicméně, tím to nekončí. Množství jednotlivých spotřebovaných živin je pouze jedním faktorem v rozsáhlé rovnici. Samozřejmě jestliže začínáte se zdravým životním stylem, tak každá sebemenší změna ve vašem každodenním stravovacím plánu (např. omezení pití sladkých nápojů) bude mít za následek spalování tuků - samozřejmě, ne nadlouho. Ale jestliže již nějaký čas žijete zdravým životním stylem, může pro vás změna znamenat ještě lepší výsledky ve vaší snaze o rychlejší spalování tuků či nabírání svalové hmoty.

 

Ať už se snažíte budovat svalovou hmotu nebo ztratit tuk, budete k tomu potřebovat udržet si pravidelnou a zdravou výživu. Výběr potravin, bez ohledu na váš cíl, by měl zůstat stejný. Co se ale změní, je celkové množství, které spotřebujete. To, že jste v objemové fázi budování svalů, ještě neznamená, že můžete jíst cokoliv - tělo není popelnice! Proto i v této fázi musíte být nároční na kvalitu přijímané stravy.

 

 Po přečtení tohoto seznamu, by jste měli být schopni lépe porozumět tomu, které jídlo je špatné, dobré a nejlepší ve vaší každodenní stravě.

 

 


 

Bílkoviny

Proteiny jsou základním stavebním kamenem pro opravy a růst svalové tkáně. Jedním z nejčastěji konzumovaným zdrojem bílkovin je kuřecí maso. Kuřecí maso přichází v mnoha různých formách a přestože se jedná o zdraví plnohodnotný zdroj bílkovin, může se velmi rychle obrátit na nevhodný a nezdravý zdroj.

 

Špatný: špatný zdroj bílkovin, kterého byste se měli vyhnout, je jakýkoliv druh rychlého občerstvení. Mluvím zde o McDonaldovi, KFC atd. Jakákoliv forma kuřete, která je smažena v oleji je nevhodný zdroj bílkovin.

 

Dobrý: k dobrým zdrojům bílkovin patří libové červené maso, vepřové maso, tvaroh a další mléčné produkty. Mražená kuřecí prsa nejsou považována za „lepší“ zdroj bílkovin a to hlavně z toho důvodu, že jsou prsa marinovaná ve slané vodě a obsahují vysoký podíl sodíku na jednu porci.

 

Lepší: mezi lepší zdroje bílkovin patří čerstvá (chlazená) kuřecí prsa, krůtí prsa, vaječné bílky (a celá vejce), ryby a kvalitní proteinové prášky. Jediný zdroj bílkovin zde uvedených, který byste měli konzumovat s určitou mírou, jsou celá vejce - ostatní zdroje bílkovin můžete konzumovat pravidelně.

 


 

 

Sacharidy

Sacharidy jsou hlavním zdrojem energie pro tělo. Naše tělo potřebuje sacharidy každý den, ale měly by být konzumovány s velkou obezřetností, aby se zabránilo nadměrnému ukládání tuků.

 

Špatný: mezi špatné zdroje sacharidů patří chipsy, koblihy, bílé pečivo, bílé těstoviny, pizza a mnoho dalších potravin. Tyto potraviny by měli být konzumovány jen ve výjimečných situacích.

 

Dobrý: dobrý zdroj sacharidů je oves, hnědá rýže, celozrnné pečivo, brambory, ovoce a zelenina (pozor na množství) atd.. Tyto potraviny by měly tvořit základ konzumovaných sacharidů.

 

Lepší: pro většinu je seznam dobrých zdrojů sacharidů dostatečný, ale pro ty co chtějí vidět rychlé výsledky existuje lepší varianta. A to převážně organicky pěstované zrniny (oves, rýže, pšenice), ovoce, zelenina atd.

 


 

 

Tuky

Tuky mají v dnešní době velmi špatnou pověst, ale pravdou je, že když budeme konzumovat (s mírou) zdravé tuky našemu tělu to jenom prospěje.

 

Špatný: seznam potravin obsahující špatné tuků by neměl nikoho překvapit. Jedná se hlavně o zmrzliny, čokolády, máslo, koblihy, mléčné výrobky s vysokým obsahem tuků aj.

 

Dobrý: mezi dobré zdroje tuků patří olivový olej, avokádo, ořechy, arašídové máslo a tuky nacházející se v rybách a vejcích.

 

Lepší: ještě lepší zdroje tuků jsou lněný olej a samozřejmě organicky vypěstované rostliny, ze kterých se vyrábí oleje.

 


 

 

Nyní, když jste si přečetli různé možnosti potravin, které můžete konzumovat, bude sestavení správného jídelníčku mnohem jednoduší. A jestliže se jen snažíte „trochu shodit tuk“ snažte se omezit konzumaci špatných druhů potravin. Vaše tělo vám bude vděčné a odmění se vám plnohodnotnějším a dlouhotrvajícím životem.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 8 , registrovaných: 3