Co je to PABA?


Autor: fit-kul | 20.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Kyselina para-aminobenzoová nebo zkráceně PABA je šedo-bílá organická sloučenina, která je jen mírně rozpustná ve vodě. Je to populární doplněk stravy, který je potřeba pro správnou funkci organismu. Patří do skupiny vitamínů B a je příbuzná kyselině listové. V těle se účastní mnoha biologických pochodů jako např. se podílí na správném využití bílkovin, pomáhá při tvorbě červených krvinek a erytrocytů, které jsou nezbytné pro distribuci kyslíky po celém těle.

 

PABA je antioxidant, který pomáhá v boji proti škodlivým účinkům volných radikálů způsobených znečištěním, stresem stárnutím apod. Je také využívána v opalovacích krémech, protože chrání pokožku před škodlivým ultrafialovým zářením ze slunce.

 

Je také známo, že podporuje růst vlasů a zastavuje šedivění vlasů. Lidé trpící poruchou pigmentace zaznamenali výrazné zlepšení po požití většího množství PABA. Pomáhá také s vyhlazováním vrásek a udržuje hladkou pokožku .

 

PABA pomáhá při vyšším krevním tlaku, zažívacích potížích a depresích. Zvyšuje tvorbu inzulínu a estrogenu, potlačuje senilitu a posiluje plodnost.

 

 

 

Výhody

  •       snížení únavy
  •       pokles depresí
  •       snížení zánětlivých účinků souvisejících s osteoporózou
  •       léčba ženské neplodnosti a onemocnění kůže
  •       snižuje krevní tlak atd.

 

 

Dávkování

Doporučená denní dávka je asi 50-100mg. V terapeutickém použití může být dávka výrazně zvýšena v závislosti na účelu užívání. Všeobecně se nedoporučuje překračovat denní dávku 400mg PABA.

 

 

Co způsobuje nedostatek PABA?

  •       únavu
  •       podráždění
  •       depresi
  •       nervozitu
  •       zácpu
  •       nemoci kůže
  •       šedivění vlasů
  •       záněty kloubů

 

 

Nežádoucí účinky

Příjem velkých dávek PABA může vyvolat nevolnost, kožní vyrážku, zvracení atd. Při dlouhodobém dávkování nesmíme zapomenout i na ostatní vitamíny B skupiny a vitamín C. Antibiotika a alkohol snižují účinnost PABA v těle.

 

 

Zdroje PABA

Poměrně vysoký obsah můžeme nalézt v melase, játrech, pivovarských kvasnicích, houbách, špenátu atd.

 

 

Zdroj:

wikipedia.cz

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 14 , registrovaných: 2