Velké pojednání o kloubech - 3.část


Autor: fit-kul | 21.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Každý, kdo někdy posiloval ví, jak důležité je udržení zdravých kloubů pro tvrdý trénink. Pokud nejsou klouby 100% zdravé, omezuje se schopnost zvedat těžké váhy či dokonce znemožňuje provádění některých cviků. Například pro cvičení, jako je bench-press, potřebujeme zdravá ramena, lokty a zápěstí. Jestliže jsou některé tyto kloubní spoje poškozeny, pak to značně omezí schopnost provádění cviku a následně i zpomalení vývoje horní poloviny těla.

 

Ne zapomínejte na vitamíny a minerály

Mnoho cvičenců si neuvědomuje, jak jsou důležité mikroživiny. Nicméně dostatečný příjem těchto látek je nezbytný, aby naše těla pracovala s maximální efektivitou a aby vůbec pracovala. Vitamíny jsou organické sloučeniny, jejichž účelem je nejen posílit činnost proteinů, které způsobují biologické reakce jako je budování svalů, spalování tuků a výroba energie. Minerály jsou anorganické sloučeniny jejichž hlavní funkcí je, aby náš mozek dostával správné informace z těla, dále zajišťují rovnováhu tekutin, svalové stahy, správnou tvorbu svalů a kostí atd. Zjednodušeně řečeno, bez vitamínů a minerálů bychom nežili.

 

 

Vitamín C

Některé výzkumy ukazují, že zvýšená konzumace vitamínu C snižuje úroveň kortizolu (katabolického hormonu) a zlepšuje zdraví kloubů a pojivových tkání. Denní dávka vitamínu C by se měla pohybovat v rozmezí 1-3g rozdělených během celého dne.

 

 

Želatina

Želatina je velmi důležitým zdrojem dvou aminokyselin, které jsou potřebné ke tvorbě kolagenu. Těmito aminokyselinami jsou glycin a prolin. Některé výzkumy potvrdily, že želatina poskytuje snížení bolestivosti a zlepšení zdraví kloubů a chrupavky.

 

 

Glukosamin a chondroitin

V nedávné studii provedené vědci ze státní univerzity v Clevelandu zjistili pozitivní působení kombinace těchto dvou látek na zdravý kloubů a pojivových tkání. Použité dávkování ve studii bylo 1500mg glukosami n sulfátu a 1200mg chondroitin sulfátu.

 

 

MSM

Metylsulfonylmetan má schopnost blokovat signály bolesti z místa poškození tkáně do mozku, také pomáhá v boji proti zánětům zlepšuje průtok krve a snižuje bolestivé svalové křeče.

 

 

Esenciální tuky

Jak jsem se již zmínil v minulém článku, tyto tuky jsou nezbytné pro správnou funkci organismu. Jestliže třeba nemáte rádi ryby, zkuste tabletovou formu rybího tuku.

 

Více se o jednotlivých doplňcích výživy dozvíte ZDE

 

 


Zaručuji vám, pokud budete dodržovat všechny pokyny v těchto článcích, výrazně se minimalizuje šance na zranění vašich kloubů. Ale jestliže bolesti kloubů přetrvávají, radím vám zajít za odborným lékařem!


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 8 , registrovaných: 3