Svaly, dieta, výživa


Autor: fit-kul | 24.08.2011 00:00 | Komentářů: 0

Dieta a správná výživa jsou jedním, ne-li nejdůležitějším, faktorem vedoucím k tělu vašich snů. Bez ohledu nato, jaké jsou vaše cíle, jedna věc zůstává stále stejná - vaše tělo potřebuje kvalitní bílkoviny, sacharidy i tuky.

 

Držte se dále od tučných věcí jako jsou: sušenky, hranolky, dorty, rychlé občerstvení, smažená jídla atd. atd. Samozřejmě nejíst žádné tuky by bylo velmi obtížné, ale také hodně nerozumné, protože ne všechny tuky jsou pro vás špatné. Dobré tuky naleznete třeba v rybách, ořechách, některých olejích apod.

 

Hubneme jídlem

Jednou z nejpotřebnějších věcí co vaše tělo potřebuje je dostatek energie. Pokud nebude mít dostatek energie z potravy, bude přeměňovat svalové bílkoviny na energii, kterou bude zásobovat mozek, nervový systém atd. Tyto konkrétní tkáně postrádají mechanismy pro spalování tuků, jsou schopny spalovat pouze sacharidy. Když je váš příjem sacharidů nižší než je poptávka těchto tkání, jednoduše bude tělo spalovat svaly a konečným výsledkem je ztráta svalové tkáně. Ano, můžete říci, že jste „zhubli“, ale ve skutečnosti jste pouze ztratili tuk spalující svalovou hmotu.

 

 

Hledáte účinné dietní programy? Klikněte zde pro více informací o hubnutí.

 

 

Jídlo buduje svalovou hmotu

Ve své kulturistické dietě se snažte především o rozmanitost. Doporučuji vám konzumovat alespoň 5-6 menších porcí jídla denně - zapomeňte na pouhá 3 jídla denně. Snažte se konzumovat větší množství kvalitních bílkovin a snížit konzumaci živočišných tuků (nevyřazovat úplně!!!). Snažte se o šetrnou úpravu potravin pro zachování co největšího množství živin. Konzumujte dostatek komplexních sacharidů - rýže, těstoviny, brambory apod. Vyhněte se nezdravým potravinám, které obsahují prázdné kalorie. Snažte se držet dále od limonád a piva. Ano, i pivo obsahuje prázdné kalorie. A nezapomeňte, nikdy nesmíte mít hlad.

 

 

Výživa a trénink

Silový trénink a dobrá výživa jdou ruku v ruce. Nemá smysl chodit do posilovny, když máte špatnou stravu - vaše tělo nebude mít dostatek energie a živin na budování svalové hmoty. Silový trénink jednoduše poskytuje stimulaci pro růst svalů, ale vaše strava je zodpovědná za vytvoření nové svalové hmoty.

 

 

Jídlo je základ

Zde uvádím několik základních nutričních pravidel, které vám výrazně pomohou ve vybudování postavy vašich snů:

 

1. nutriční typ: Konzumujte hodně bílkovin

Konzumujte alespoň 1,5g bílkovin na 1kg tělesné váhy. Například, pokud vážíte 80kg, měli byste sníst za den minimálně 120g bílkovin.

 

 

2. nutriční typ: Využívejte doplňky výživy

Doplňky výživy jsou určeny k vylepšení stávající stravy. Pokud již máte sestavený správný výživový program, doplňky výživy mohou sloužit jako pověstná třešinka na dortu a posunout vaši výkonnost zase o stupínek dopředu.

 

K tomu, aby doplňky výživy správně fungovaly je zapotřebí znát jejich správné dávkování a dobu nejvhodnější k jejich konzumaci.

 

 

3. nutriční typ: Jezte 5-6 menších jídel denně

Je velmi důležité, abyste jedli 5-6 jídel pravidelně rozložených během celého dne. To udrží plný žaludek a zabraňuje projevům pocitu hladu. Díky tomu se zrychlí váš metabolismus, budete mít po celý den pravidelný přísun energie a živin, také tím snižujete pravděpodobnost, že bude vaše tělo ukládat přebytečnou energii do tuků.

 

 

4. nutriční typ: Konzumujte dostatek sacharidů

Konzumujte minimálně 3-4g sacharidů na 1kg tělesné hmotnosti denně. Ujistěte se, že většina těchto sacharidů pochází z komplexních zdrojů jako je rýže, brambory, luštěniny, ovesné vločky, zelenina apod. Jediná vhodná doba, kdy si dát rychlé sacharidy je ráno po probuzení.

 

 

5. nutriční typ: Jezte „dobré“ tuky

Omezení konzumace tuků je docela dobrý nápad, ale zcela je vyřadit z našeho jídelníčku nelze. Kromě toho, že jsou nezbytné pro zdravou kůži a vlasy, tuk se podílí na produkci mnoha hormonů, včetně testosteronu. To je důvod, proč je téměř nemožné budovat svalovou hmotu, když máme extrémně nízký příjem tuků. Tuk také snižuje glykemický index u vysoce sacharidových potravin. Ještě důležitější je to, že potřebujeme určité množství tuku pro správnou funkci metabolismu tuků. Jinými slovy, jíst málo tuků ztěžuje spalování tuků.

 

 

6. nutriční typ: Poměr živin

Vaše strava by měla obsahovat 50-55% sacharidů, 25-30% bílkovin a 15-20% tuků.

 

 

7. nutriční typ: Pijte hodně vody

Pijte vodu…a to hodně! Snažte se vypít alespoň 3 litry vody denně – ale nebojte se ani množství 5 litrů a více. Sval je složen ze 70% z vody. Strava s vysokým obsahem bílkovin a intenzivní trénink vyžaduje velké množství vody. Pokud je náš denní příjem vody nízký, snižuje se plnost svalů a hromadí se množství čpavku, močoviny a dalších odpadních toxických látek.

 

 

8. nutriční typ: Celozrnné potraviny

Již žádný bílý chléb a mouka. Nyní již budete jíst pouze celozrnné pečivo a používat celozrnnou mouku. Nejenže z nich získáte více živin, ale budou vašemu tělu dodávat energii postupně.

 

 

9. nutriční typ: Sacharidy dopoledne, bílkoviny odpoledne

Aby se zabránilo nežádoucímu ukládání tuků, největší množství sacharidů jezte dopoledne, kdy jste nejaktivnější. Samozřejmě to neznamená, abyste jedli sacharidy do 12:00 a poté již pouze bílkoviny. Sacharidy by měli být přítomny v téměř každé porci jídla, jenom se množství v průběhu dne snižuje ve prospěch zvýšeného množství bílkovin.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 6 , registrovaných: 1