Energetický deficit = hubnutí


Autor: fit-kul | 19.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Pokud se snažíte zhubnout, vaší jedinou šancí je dostat se do energetického deficitu. Pokud tedy chcete opravdu zhubnout, přečtěte si tento článek.

 

 

 

Pro každého člověka s nadváhou vždy platilo a vždy platit bude toto:


 

  • chcete-li zhubnout, musíte vytvořit energetický deficit

 

 

Ano, hubnutí je opravdu tak jednoduché. I když, jak všichni dobře víme, uvedení této teorie do praxe není až tak jednoduché.

 

Každý člověk denně příjme v potravě určité množství energie. A množství spotřebované energie závisí na vašem metabolismu a aktivitě. Pokud jste v dobré kondici a aktivní, spálíte více energie při cvičení a při odpočinku. Možná jste někdy slyšeli o bazálním metabolismu? Bazální metabolismus spaluje energii i když zrovna nic neděláte. A čím máte vyšší bazální metabolismus, tím spálíte mnohem více energie, každý den.

 

Množství energie, kterou přijímáte je zcela závislé na tom, co jíte a pijete. Takže první krok při hubnutí je, abyste zjistili jak moc jíte a vytvořili si hrubý odhad, kolik potřebujete jídla/energie.

 

 

Energie v různých typech potravin

Různé druhy potravin obsahují různá množství energie:

  • 1g tuku má 9 kalorií
  • 1g alkoholu má 7 kalorií
  • 1g bílkovin má 4 kalorie
  • 1g sacharidů má 4 kalorií

 

Na první pohled se může zdát, že nejlepším způsobem, jak vytvořit energetický deficit, je jíst méně sacharidů. Ale ne všechny sacharidy si jsou rovny. Chcete-li zhubnout a zároveň jíst sacharidy, musíte se zaměřit na sacharidy s nízkým GI (glykemický index), které mají vyšší podíl vlákniny, což znamená, že energie z nich se absorbuje postupně.

 

 

Prostě jíst méně nefunguje

Ano, jíst méně znamená, že budete hubnout, ale není to v žádném případě tak efektivní jako jíst méně a zároveň pravidelně cvičit. Když budete „pouze“ jíst méně jídla než vaše tělo potřebuje, budete se nacházet v energetickém deficitu a budete hubnout, ale váš metabolismus se zpomalí.

 

To znamená, že spálíte méně energie po celý den, a abyste stále hubli, budete muset snižovat množství přijímané energie – tím se dostáváte do bludného kruhu. Tento cyklus se opakuje až se dostanete do bodu, kdy již nebudete přijímat dostatek živin a vitamínů k normálnímu chodu a regeneraci těla.

 

Pravidelným cvičením během diety zajistíte vysokou rychlost vašeho metabolismus a podpoříte růst svalové hmoty, což vyžaduje hodně energie. A větší výdej energie = snadnější hubnutí.

 

 

O kolik snížit příjem kalorií?

Toto je návod na množství kalorií, které musejí být v deficitu, abyste zhubli o konkrétní tělesnou váhu:

 

  • pokud máte deficit asi 500 kalorií za den, zhubnete asi 0,5kg tělesné váhy za týden
  • energetický deficit ve výši asi 750 kalorií za den, vám pomůže zhubnout asi 0,7kg tělesné váhy za týden
  • deficit 1000 kalorií za den vám pomůže zhubnout asi 1kg tělesné hmotnosti za týden
  • chcete-li zhubnout 9kg za rok, budete muset sníst o 200 kalorií za den méně než doposud

 

 

Rady při hubnutí

Doporučuje se, povést takové změny životního stylu, které vám pomohou hubnout stabilním tempem. Obecně je vhodné nehubnout více než 0,5-1kg za týden.

 

Nezapomeňte, že mnoho kalorií naleznete v alkoholu, zejména v pivu. Jen pár piv týdně vám může přidat dostatečné množství kalorií nad váš energetický deficit a tím se zastaví hubnutí. Například, pití jedné skleničky vína denně vám může přidat 6kg váhy během jednoho roku! Takže pokud to s dietou myslíte vážně, radím vám vzdát se alkoholu úplně.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 2