Řecká dieta


Autor: fit-kul | 30.11.2011 21:21 | Komentářů: 0

Řecká dieta je jeden ze způsobu stravování, při kterém je účelem zhubnout. Jedná se o dietu, která vychází ze středomořského způsobu stravování.

 

Řecká dieta je určena k redukci tělesné hmotnosti a to díky ovlivňování hladiny cukru v krvi, což pomáhá kontrolovat vaši chuť na jídlo.

 

Řecká dieta podporuje pravidelnou konzumaci menších porcí jídla a to každých několik málo hodin.

 

 

Lékařské základy řecké diety

Řeckou dietu vymyslel Dr. Fedon Lindbergs, který je původem Řek, ale nyní žije v Norsku. Je to specialista na obezitu a hormonální poruchy, autor mnoha knižních publikací zabývajících se správnou stravou a zdravým životním stylem a zároveň provozuje několik klinik pro léčbu těžké obezity.

 

 

Základem je GI

Základem této hubnoucí diety je konzumace potravin s nízkým GI (glykemický index). Každé sacharidové potravině je přiřazena určitá hodnota GI (1-100), která označuje, za jak dlouho se po požití konkrétní potraviny zvýší v krvi hladina cukru.

 

Např. bílý chléb má velmi vysoký GI, naproti tomu, zelený salát má velmi nízký GI. Takže můžete konzumovat sacharidy, ale pouze v případě, že se jedná o potraviny s nízkým GI.

 

Další výhodou nízkého GI je to, že se jedná o hůře stravitelné potraviny (hlavně z důvodu většího obsahu vlákniny a jiné buněčné struktury). A veškeré jídlo, které je hůře stravitelné slouží ke dvěma účelům:

 

1. Proces trávení trvá déle, takže i pocit sytosti je delší

2. Proces trávení vyžaduje více energie, což znamená, že se zvýší i váš celkový výdej energie

 

 

Řecká dieta a zdravé tuky

Mnoho potravin obsahuje zdravé tuky, které jsou nezbytné pro správné fungování organismu. Tato dieta doporučuje zvýšenou konzumaci potravin obsahujících omega-3 mastné kyseliny:

 

  • tučné ryby, jako losos, sardinky, makrela
  • avokádo
  • olivy
  • ořechy
  • olivový olej

 

 

Omezený příjem sýrů, másla, alkoholu a kávy

Toto je nejtěžší část pro spoustu lidí, kteří se rozhodli vyzkoušet Řeckou dietu – měli by se vyvarovat konzumace sýrů, másla, alkoholu a kávy. A to z důvodu, že sýry a máslo mají vysoký obsah kalorií a i jenom omezená konzumace může snížit rychlost a účinek diety. A alkohol i káva často zvyšují chuť na sladké a vysokokalorické potraviny.

 

 

Kvalitnější a delší život díky Řecké dietě

Dr. Lindburg věří, že díky dodržování této diety nejenže zhubnete přebytečný tuk, ale zároveň vám může pomoci i prodloužit délku života. Provedené výzkumy ukázaly, že cukr zvyšuje riziko onemocnění srdce a také to, že příliš velká konzumace nasycených tuků a polotovarů zvyšuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, mrtvice i rakoviny. Takže díky této dietě budete opravdu žít zdravější, delší a spokojenější život.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 2