Intenzivní trénink zvyšuje rychlost metabolismu


Autor: fit-kul | 22.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Nový výzkum prováděný Human Performance Laboratory na Apalačské státní univerzitě ukázal, že 45 minutový intenzivní trénink zvyšuje rychlost metabolismu na 14 hodin. Během této doby je zvýšené spalování tuků.

 

Tento výzkum podporuje tvrzení, že by se mělo cvičit dvakrát denně pro maximalizování potenciálu tělesného spalování tuků. Cvičit dvakrát denně není rozhodně nic snadného a to především z časových důvodů, ale pokud chcete ztratit tuk tak rychle, jak je to jen možné, je toto nejlepší způsob. Například. pokud budete cvičit ráno v cca 6:30 a poté znovu na večer, řekněme v 19:00, bude se rychlost vašeho metabolismu zvyšovat po celý den. Toto může opravdu velmi pomoci ve vaší snaze o hubnutí.

 

 

„Po cvičení byl energetický výdej významně zvýšený po dobu 14,2 hodiny“

(Knab a kol., 2011)

 

 

V rámci výzkumu vědci zkoumali vliv 45 minutové intenzivní jízdy na kole na 10 mužích ve věku 22 až 23 let. Subjekty byly zkoumány v metabolické komoře (uzavřená místnost s postelí, pohovkou a umyvadlem) během dvou 24 hodinových období, kdy jeden den byl se 45 minutovým tréninkem a druhý den bez tréninku. Všechny ostatní aktivity byli omezeny a strava přísně kontrolována.

 

Zkoumané subjekty vstoupily do metabolické komory ráno v 7:30, kdy nesnídaly a nejedly od 23 hodiny předešlého dne. Všechna následující jídla byla podávána v určitý čas a byl pečlivě zaznamenáván veškerý příjem kalorií. Subjekty se směly pohybovat pouze na toaletu, umýt si ruce a čistit zuby po jídle.

 

 

Přísná metabolická dieta

Během pobytu v metabolické komoře byla subjektům podávána kontrolovaná strava, v přibližném složení 35% tuků, 55% sacharidů a 15% bílkovin v každém jídle.

 

 

Až 750 kalorií spálených během 45 minutového cvičení

Jízda na cyklotrenažéru vedla ke spálení 458 až 480 kalorií za 45 minut tréninku. Během 14 hodin po tomto cvičení vzrostl další energetický výdej o 118 až 261 kalorií (dle množství spálených kalorií). Takže 45 minutový intenzivní trénink může potenciálně spálit až 750 kalorií denně.

 

Každodenní intenzivní trénink po 45 minut bude mít za následek ztrátu asi 700g tělesné váhy týdně. Takže 45 minutový trénink (dle náročnosti) může vést k hubnutí o 2,8kg za měsíc či 33,6kg za rok!

 

Pro rychlejší krátkodobé hubnutí byste mohli zvýšit svůj trénink na dvakrát denně. Samozřejmě to již bude vyžadovat jistou vyšší úroveň kardiovaskulární kondice, ale po pár týdnech cvičení, by to již pro vás neměl být problém.

 

 

Zdroj:

A 45-Minute Vigorous Exercise Bout Increases Metabolic Rate for 14 Hours” by Knab, Amy M.; Shanely, R. Andrew; Corbin, Karen D.; Jin, Fuxia; Sha, Wei; Nieman, David C.. Medicine & Science in Sports & Exercise: September 2011

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 8 , registrovaných: 3