Intervalový trénink


Autor: fit-kul | 29.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Běh, plavání či jízda na kole se řadí mezi populární kardiovaskulární cvičení, ale zpravidla zabírají spoustu času, který mnoho lidí prostě nemá. Je však možné provádět efektivní kardio trénink za pouhých 20 minut!

 

Je důležité pochopit smysl a význam zvýšení vašeho kardiovaskulárního tréninku. Výhody silového tréninku jsou jasné – zvýšení svalové hmoty a síly, zrychlení metabolismu. Ale mnoho lidí nevidí skutečný význam provádění pravidelného kardio tréninku. 

 

 

Proč je tak důležité provádět pravidelný kardio trénink?

Existuje mnoho zdravotních výhod, které vyplývají z pravidelného kardiovaskulárního tréninku:

 

  • snížení stresu
  • hubnutí a udržení si zdravé váhy
  • lepší zdravotní stav srdce a plic
  • snížení rizika vzniku různých onemocnění, jako např. srdečních chorob, mrtvice, rakovina tlustého střeva…
  • snížení deprese
  • zvýšení sebevědomí a sebedůvěry
  • klidný spánek
  • zrychlení metabolismu

 

Proto je pravidelný kardiovaskulární trénink tak prospěšný pro váš celkový zdravotní stav a pohodu. A samozřejmě intenzivní silový trénink má také podobné zdravotní přínosy, ale navíc podporuje svalový růst a zvyšuje tělesnou sílu.

 

Intervalový trénink je klíčem ke zlepšení celkové kondice a to za pouhých 20 minut tréninku. Tento typ tréninku může být aplikován na mnoho různých forem aerobního cvičení jako je běh, box, cyklistika, atd.

 

Základem jsou kratší, ale o to více intenzivnější tréninky. Toho se docílí střídáním zvýšeného tréninkového tempa v krátkých intervalech (obvykle cca 1-2 minuty) a následně lehkého tempa po několik minut. Cílem je tedy střídání intenzivního a lehkého tempa po dobu 20 minut, zpravidla to je pět cyklů, kdy se střídá 2 minuty intenzivního a 2 minuty lehkého/odpočinkového tempa.

 

Intervalový trénink je ideální pro běh, kdy se střídá sprint s lehkým během. Stejný postup lze aplikovat i na běžecký pás.

 

Začněte se zahřívacím během, kdy poté následují 2 minuty intenzivního tempa. Poté následují 2 minuty chůze nebo pomalého běhu. Vše opakujte ještě čtyřikrát a máte velmi efektivní kardio trénink a to vše za 20 minut.

 

Pravidelné cvičení tohoto intervalového tréninku vám velmi rychle zlepší kondici a celkové zdraví.

 

Pro mnoho lidí je cílem cvičení snaha o zhubnutí popř. zlepšení kondice či zdraví a intervalový trénink v kombinaci se silovým tréninkem je jedním z nejlepších způsobů, jak těchto cílů dosáhnout v poměrně krátkém čase.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 17 , registrovaných: 2