Core training


Autor: fit-kul | 06.07.2011 00:00 | Komentářů: 0

Core training v překladu znamená posilování svalů tělesného jádra. Stabilita tělesného jádra je, zjednodušeně řečeno, rozhodující pro transfer „energie" z velkých svalových skupin na malé. Tělesné jádro je převodní stupeň mezi horními a dolními končetinami.

 

Core training

 Za tělesné jádro je považována oblast, kde se v klidném postoji nachází těžiště. Je to systém svalů, které stabilizují polohu - pohybu pánve a páteře.  Funkce tělesného jádra ovlivňuje jak produkci silových účinků (např. výšku výskoku), tak jejich absorbci (např. ztlumení doskoku) a vstupuje do hry při každém pohybu.

 

 

Ukázka core tréninku

 

 

Doporučuje se posilovat současně svaly přední i zadní strany trupu tak, aby se mezisvalová koor­dinace a vyváženost silových účinků blížila reálným životním podmínkám. Proces zpevňování těla začíná vždy od středu, od tělesného jádra (hluboký stabilizační systém), a pokračuje směrem k periferii (končetiny). Stabilita tělesného jádra je předpokladem efektivní kontroly pohybu a zároveň účinným prostředkem prevence zranění. Tento přístup respektuje zásadu nezobtížňovat pohybový úkol navýšením zátěže v její absolutní hodnotě (přidáváním váhy na čince), ale především zvyšováním koordinační náročnosti. Tímto způsobem efektivně ovlivňujeme oblast řízení a stimulujeme kinestetickou citlivost a diferenciaci (polohocit a pohybocit).

 

                                                                          

Ukázka core tréninku

 

 

Je to účinný způsob společného rozvoje kondičních a koordinačních pohybových funkcí a v tomto procesu často používáme balanční techniky. Balancování je specifický způsob posilování, kdy nemaximální silou, koordinací participujících svalových jednotek, plníme pohybový úkol. Děje se tak v labilní poloze (malá plocha opory) výdrží, vedenými, nebo dynamickými pohyby. Efekt není cílen do oblasti tvarování jednotlivých relativně izolovaných svalů (samozřejmé k nějakým zrně­ném dochází), ale do oblasti funkční způsobilosti a komplexní pohybové vybavenosti s univerzální využitelností jak v civilním životě (schopnost adekvátně reagovat v nečekaných fyzicky náročných situacích), tak v jednotlivých sportech.

 

Ukázka core tréninku - využití bosu

 

                                                                           

 

Zdroj:

Krištofič J., Kondiční trénink - 207 cvičení s medicinbaly,expandery a aerobary: Grada, 2007

youtube.com

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 20 , registrovaných: 2