14 mýtů o doplňcích výživy


Autor: fit-kul | 03.08.2011 00:00 | Komentářů: 0

V tomto článku se podíváme na 14 nejčastějších mýtů o doplňcích výživy. Většina těchto mýtů má stále mnoho zastánců, navzdory skutečnosti, že tyto mýty již byly dávno zkoumány a vyvráceny.

 

Mýtus č.1: Po proteinovém prášku se tloustne

Ano, to je pravda, ALE to neznamená, že když budete konzumovat proteinové koktejly tak ztloustnete. Jako každá potravina, tak i proteinový prášek má určitý počet kalorií (ovšem poměrně velmi nízký). A jíst správné množství bílkovin je velmi důležité nejen pro dobré svalové přírůstky. Tloustne se z nadměrného celkového počtu kalorií, které jste snědli za den. Pokud tloustnete zaměřte se raději na svoji každodenní stravu - zde hledejte chybu, ne v proteinovém prášku.

 

 

Mýtus č.2: Zbytečně utracené peníze

Pravda. Základem úspěchu, ať jsou vaše cíle jakékoliv, je správná a kvalitní strava. Pokud budete utrácet peníze za množství různých doplňků, ale vaše strava nebude dobrá, tak opravdu zbytečně utrácíte peníze.

 

 

Mýtus č.3: Mám dobrou stravu, nepotřebuji doplňky

Také pravda. Dobře vyvážená strava je začátek a v těchto začátcích opravdu není potřeba doplňků výživy. Ale postupem času se vaše nutriční potřeby mohou měnit a to z důvodu věku, váhy, zdravotního stavu, stresu či intenzivního tréninku. Nastane doba, kdy bude na doplňcích výživy, aby zaplnily tyto potřeby vašeho organismu.

 

 

Mýtus č.4: Všechny doplňky jsou ve stejné kvalitě

To není pravda. Různí výrobci mají různé normy na výrobu svých doplňků výživy. Někteří výrobci nabízejí své výrobky za nižší cenu, bohužel za současného snížení kvality a čistoty toho výrobku. Nenakupujte výrobky pouze podle ceny - poraďte se na diskusním fóru či nahlédněte do recenzí.

 

 

Mýtus č.5: Kreatin je steroid

Kreatin není steroidní látka. Je to látka, která pomáhá dodávat především energii svalovým buňkám. Naproti tomu anabolické steroidy jsou látky, které napodobují výhody mužského pohlavního hormonu testosteronu. Kreatin je přirozenou a bezpečnou látkou.

 

 

Mýtus č.6: Svaly mi porostou díky doplňkům výživy, i když nebudu posilovat

Zatímco užívání doplňků výživy vám může zlepšit celkové zdraví, snížit stres, zlepšit spánek či posílit imunitní systém, nejsou to zázračné pilulky, po kterých vám budou samovolně růst svaly. Doplňky výživy pomáhají ve vašem tréninku, „nakopnou“ vás dopředu, ale samy za vás trénovat nebudou.

 

 

Mýtus č.7: Užívání doplňků výživy má vedlejší účinky

Většina složek obsažených v doplňcích výživy se přirozeně vyskytuje v lidském těle nebo v potravinách, které jíme. S kvalitním výrobkem a správným dávkováním se nemusíte obávat vedlejších účinků.

 

 

Mýtus č.8: Kreatin poškozuje ledviny

Kreatin je jedním z nejpopulárnějších a nejvíce studovaným doplňkem výživy. Výzkumy potvrdily užívání kreatinu za bezpečné a netoxické pro lidi se zdravými ledvinami.

 

 

Mýtus č.9: Kreatin způsobuje křeče

Stejné jako s předcházejícím mýtem. Studie naopak prokázaly, že sportovci, kteří brali kreatin měli ve skutečnosti méně svalových křečí, než když kreatin nebrali.

 

 

Mýtus č.10: Všichni budou reagovat na doplňky výživy stejně

To není pravda. Každý jednotlivec je unikátní a na každého působí něco jiného, v různém dávkování. Nepředpokládejte proto, že když nějaký doplněk výživy dobře funguje na vašeho kamaráda, bude dobře fungovat i na vás.

 

 

Mýtus č.11: Vysoké dávky proteinových prášků jsou zdraví škodlivé

Není výzkumu, který by potvrdil, že vysoký příjem proteinových prášků resp. proteinů má negativní vliv na zdravého jedince.

 

 

Mýtus č. 12: Sportovci nepotřebují zvýšené dávky proteinů

Výzkumy ukazují, že tvrdě trénující sportovci mají zvýšenou potřebu bílkovin. Trénink poškozuje svalové tkáně a bílkoviny tělu pomáhají při opravě a obnově této poškozené tkáně. Kromě toho, studie poukazují na skutečnost, že sportovci kteří konzumovali doporučená množství bílkovin pro normální jedince, ve skutečnosti ztráceli svalovou hmotu a snižovala se jejich výkonnost.

 

 

 

Mýtus č.13: Spalovače tuků jsou vyhozené peníze

To není pravda. Spalovače tuků obsahují látky, které jsou účinné při stimulaci vašeho metabolismu a pomáhají tělu spalovat tuky. Sám o sobě vám spalovač moc prospěšný nebude, ale přidejte trochu aerobní aktivity, správnou dietu a vaše váha půjde dolů.

 

 

Mýtus č.14: Naše tělo produkuje dostatek omega-3 mastných kyselin

Není pravda. Omega-3 mastné kyseliny musíme tělu dodávat ve stravě. Doplňky výživy, jako je rybí olej,  dodají tělu potřebné množství omega-3 mastných kyselin a jsou velmi prospěšné nejen pro těžce trénující sportovce.

 

 


Samozřejmě zde není možné uvést všechny mýty, takže pokud víte o dalších, nebojte se o ně podělit v diskusi pod článkem nebo na našem diskusním fóru.


 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 2