Zajímavá předsevzetí do Nového roku


Autor: fit-kul | 22.01.2014 18:32 | Komentářů: 0

 

Během svého života si každý dá někdy určité předsevzetí, co udělá jinak a od kdy s nimi začne. Ovšem nejčastěji si lidé dávají předsevzetí právě na konci roku. Možná je to tak trochu spojeno s tím, že starý rok se chýlí ke konci a od nového roku očekávají změny. Lidé si přejí, aby nový rok přinesl jen to nejlepší, a sami si dávají určitá předsevzetí, která určitě dodrží. Jenže sliby chyby. Jakmile dojde na věc, většinou vše vypadá jinak. Nicméně připomeňme si (ne)tradiční novoroční předsevzetí, které si lidé dávají a ne vždy je splní.

 

 

Ohlednutí za starým rokem

Pokud chcete, aby Nový rok přinesl změny k lepšímu, je velmi důležité ohlédnout se za končícím rokem. Co se vám v uplynulém roce povedlo a co naopak nedopadlo podle vašich představ? Rok je samozřejmě velmi dlouhá doba. Většinou se v životě každého z nás stane mnoho zásadních událostí, které nějakým způsobem ovlivní jeho život. Ovšem v případě předsevzetí se musíme ohlížet po událostech, které můžeme sami ovlivnit.

 

Lidé totiž kromě předsevzetí mají také přání. Chtějí, aby Nový rok přinesl samá pozitiva, jak v osobním tak v pracovním životě. Jaká předsevzetí si tedy lidé nejčastěji dávají? A co musíte udělat, aby se vám povedlo je dodržet? Poradíme vám.

 

Především si dávejte taková předsevzetí, která jste schopni splnit. Alespoň teoreticky.

 

Předsevzetí, která si dáváme

 

 

Změna úpravy jídelníčku

Objevte nové způsoby, jak být v příštím roce zdravější. Jedno z nejčastějších předsevzetí totiž bývá o tom, že budeme jíst zdravě a více cvičit. Jenže jak na to?

 

Zkuste to jinak, poznejte nové přípravy jídel a předsevzetí si tak snadněji splníte. Také patříte mezi typy lidí, kteří znají pouze tři základní úpravy pokrmů a to je smažení, pečení a vaření? Věděli jste, že i když si dáváte pozor na to, co jíte, je to právě nevhodná příprava jídla, která může vaše snažení úplně zničit.

 

Zkuste se naučit i jiné způsoby, jak své jídlo připravovat zdravěji. Například grilování představuje velmi zdravý způsob úpravy pokrmů. V létě je grilování velmi oblíbené, není nic příjemnějšího než si za teplých letních večerů něco dobrého ugrilovat, nicméně v zimě to nemusí být tak snadné. Nabízí se možnost použít speciální pánev, která dobře imituje grilování. Ovšem další velmi zdravý způsob přípravy jídla je vaření v páře. Jídlo si zachová velké množství důležitých látek a zároveň svou křehkost a chuť.

 

Cvičení a lepší kondice

Další oblíbené předsevzetí bývá cvičení a zlepšení fyzické kondice. Máte ovšem problém s tím, že se do cvičení musíte nutit a pohyb vám nic neříká? Zkuste najít nový způsob, jak cvičit. Pokud si zvolíte za cíl chodit do posilovny nebo aerobik, ale přitom se na to vůbec netěšíte, tak vězte, že tudy cesta nepovede. Nejhorší co můžete udělat je věnovat se stále stejnému pohybu. Pokud tedy budete chodit každý druhý den do posilovny, vaše tělo si na toto cvičení navykne a účinek už nebude znatelný.

 

Klíčem k úspěchu je pravidelná změna cvičení. Nebudete se u toho nikdy nudit a rozvinete si tak všechny svaly na svém těle. Navíc tak třeba objevíte nový druh sportu, který vás začne bavit.

 

Nekombinujte sledování televize a ujídání

Pokud chcete v Novém roce zhubnout, tak začněte například u toho, že si přestanete brát k televizi různé pamlsky a dobroty. Velkou neřestí našinců je ležení u televize a pojídání různých dobrot. Zejména na Vánoce. Takže zkuste právě tuhle neřest absolutně vypustit. Sezení u televize samo o sobě nepatří mezi nezdravější činnost, a pokud k tomu přidáte ještě sáček brambůrek, pak si vyloženě škodíte.

 

Je to jednoduché. Když sledujete televizi, vás mozek se zaměřuje na dění na obrazovce a vůbec nezaznamená, že žaludek je již sytý. Pravděpodobně tak toho sníte mnohem více, než bez televize. Proto tyhle dvě činnosti absolutně oddělte a nejlépe úplně omezte.

 

Dbejte na své zdraví

Patříte mezi ty, kteří se vydají k lékaři, až když už není zbytí? Máte z doktorů fobii a každou návštěvu se snažíte maximálně oddálit? Jako jedno z nejčastějších předsevzetí, které si lidé dávají, je právě péče o své zdraví. Měli byste tedy začít tím, že hned po Novém roce navštívíte lékaře. Nechte si udělat pravidelnou preventivní prohlídku, možná tak předejdete dalším zdravotním komplikacím.

 

Hubnutí, ale jak?

Chcete zhubnout? Ale jak na to? Zkuste si rozdělit kalorie na polovinu. Pokud patříte mezi lidi, kteří si rádi dopřávají jídlo u rychlých občerstvení, hranolky a čokoláda jsou častější než zelenina a ovoce, pak byste se měli nad sebou zamyslet. Nemusíte se jich vzdávat úplně, ale zkuste si přísun kalorických jídel rozdělit na polovinu.

 

Jděte na to jednoduše, pokud si dáte pizzu, rozdělte si ji na polovinu. Druhou půlku si nechte na druhý den nebo ji dejte třeba partnerovi. Místo druhé půlky si tak můžete dopřát například salát. Nebo pokud máte rádi zmrzlinové poháry, nemusíte si jej odepírat, ale dejte si raději zmrzlinu s jedním kopečkem, než obrovský a kalorický pohár.

 

Nemusíte se vzdávat svých oblíbených dobrot, stačí, když si budete dávat poloviční porce. Místo toho si pak dopřejte ovoce a zeleninu.

 

Rozmanitá a pestrá strava

Chcete jíst pestrou a rozmanitou stravu, ale co to vlastně znamená? V letním období lidé jedí více pestrou a bohatou stravu, než je tomu v zimě. Snažte se dopřávat si co nejvíce ovoce a zeleniny i v zimním období, kdy je tělo oslabené a potřebuje vitamíny. Zkuste si svůj jídelníček plánovat dopředu tak, aby každý den byla jiná skladba potravin. Střídejte druhy mas, přílohy a různé druhy ovoce a zeleniny. Jedině tak můžete dosáhnout pestré a bohaté stravy.

 

Žádný alkohol a cigarety

Toto předsevzetí si dává mnoho lidí, ale málokomu se podaří jej splnit. Pokud patříte mezi vášnivé kuřáky, nemůžete čekat, že úderem prvního dne nového roku zvládnete žít bez cigaret. Stejné je to i v případě alkoholu. Samozřejmě skončit s těmi neřestmi je určitě to nejlepší, co můžete udělat. Ale musíte na to jít opravdu pomalu.

 

Vykouříte krabičku cigaret denně? Snižujte postupně počet vykouřených cigaret, nejdříve například jen o pět denně a postupně ubírejte. Když se dostanete jen k pár cigaretám, obraťte se na nikotinové náplasti. Místo tvrdého alkoholu si raději dopřejte skleničku červeného vína denně.

 

 

Předsevzetí je celá řada, patří mezi ně i taková, která souvisí s chováním k blízkým osobám, kariérní růst a další. Rozhodně si jich nedávejte příliš mnoho a snažte se volit taková, která zvládnete splnit. Vyhnete se tak špatnému svědomí, pokud se vám předsevzetí nepodaří splnit. Nemusíte svůj život od základu měnit, stačí jen pár drobných úprav, které přispějí k vaší psychické i fyzické pohodě. Nezapomínejte, že nejvíce záleží na maličkostech. Udělejte radost sobě i svým blízkým.

 

Napsala Martina Richterová

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 8 , registrovaných: 2