Posilovna je válka – připravte se na ni!


Autor: fit-kul | 08.10.2014 09:24 | Komentářů: 0

 

Být vítězem, to není jenom o fyzických aspektech jako síla a velikost, ale i o duševní síle a celkovém postoji.

 

Cogito Ergo Sum: Myslím, tedy jsem. Tato moudrá slova původně řekl francouzský filozof René Descartes na přelomu 17. Století. A v průběhu věků se tato věta stala jakýmsi reprezentantem síly lidského myšlení. Ačkoli Descartes pravděpodobně nesdílel stejnou touhu po železe jako my, jeho základní filozofie nevědomky ovlivnila výkony úspěšných kulturistů a powerlifterů po celá desetiletí.

 

Tak jako latina, tak i mentální přístup ke kulturistice samotné byl doslova zapomenut naprostou většinou návštěvníků posiloven po celém světě. Psychologický aspekt posilování je stále více a více přehlížen ve prospěch více hmatatelných věcí: jako je volba cviků, počet sérií a opakování atd. Přestože tyto věci mají jistě důležitou roli v našem sportu, jsou bezvýznamné, pokud nejste psychicky připraveni k nim přistupovat jako vítěz nebo ještě lépe, jako bojovník!

 

Kdokoliv může jít a provést pět sérií na dřepech. Ale série, provedeny opravdovým bojovníkem a člověkem, který jde dřepovat z důvody, „že by se to asi mělo dělat“ budou, mírně řečeno, trochu odlišné. Intenzita vede k nezměrnému. Pokud budete chtít překonávat svoje limity, budete muset být přesvědčeni, že to opravdu dokážete.

 

Kulturisté, powerlifteři a strongmani po celém světě představují moderní gladiátory, bojují a přežívají v Koloseu železa. I my, „obyčejní“ sportovci k tomu musíme přistupovat jako k bitvě, s vědomím starověkých bojovníků. Znovunalezení tohoto nepoddajného myšlení je nezbytné k obohacení sebe sama a naší nezdolnosti.

 

Kolik článků jste nedávno četli o tom, jak se správně psychicky připravit na trénink? Nebo jak pozitivní myšlení ovlivňuje optimální výkon? Kolik znáte lidí, kteří o cvičení opravdu přemýšlí a skutečně se na něho připravují. Nemyslím tím, že si přečtou nějaký tréninkový plán a ten potom bezhlavě dodržují. Pokud o tom, co děláte, skutečně nepřemýšlíte, tak jaké budou asi výsledky?

 

Je to jako ying a yang, duševní a fyzické síly musí spolupracovat v neochvějné soudržnosti v naplnění našich cílů.  Tělo je tak silné, jak silná je mysl.

 

Nezajímá mě, jak dobrý je váš tréninkový plán nebo kolik kalorií denně sníte, vaše nejistota, když vstupujete do posilovny – to je pouhá ztráta času. Sebepochybnosti, znepokojení a neochota jsou tři hlavní znaky slabých jedinců. Překonejte tyto psychologické zábrany a zařadíte se mezi vítěze.

 

Sebedůvěra, ne domýšlivost usnadňuje cestu ke slávě. Věřte v sebe sama a v to, čeho je vaše tělo schopno. Pevně stát tváří tvář nepřízni osudu a nepříznivým okolnostem. Jako voják v předvečer bitvy si představte vítězství a připravte se si ho vzít!

 

Dávný typ psychologické a duchovní přípravy ztratil svou hodnotu v dnešní době sužované průměrností a selháním. Jsou zapomenuty přístupy používané samuraji z feudálního Japonska nebo vojáky starověkého Řecka. Tito starodávní bojovníci dokázali propojit mysl a tělo, pochopili totiž, že pouze v případě duševní a fyzické soudržnosti dokážou překonávat sami sebe.

 

Být psychicky připraven vstoupit do arény a zcela ovládnout všechny překážky stojící v cestě, je měřítkem pravého mistra. Posilovna je vaše koloseum, vaše bojiště. Chcete-li slávu, musíte být psychicky připraveni si ji vzít.

 

Každý den jde vidět lidi, kteří jsou smířeni s prohrou ještě dříve, než vůbec vstoupí do posilovny. Potom stráví 5 minut v šatně výmluvami jako: „Dnes jsem měl dlouhý den v práci, trénink asi nebude stát za nic“ nebo „Bolí mě rameno, měl jsem jít do posilovny asi až zítra“.

 

Chcete-li přežít v této tvrdé hře železa, budete muset zanechat své sebepochybnosti, lítost a negativitu přede dveřmi posilovny. Těžká váha na čince s vámi nebude sympatizovat, protože máte hodně práce, vynechali jste jídlo nebo prostě nejste v dobré náladě na trénink. Sto kilo bude vážit stále sto kilo, a pokud se začnete vymlouvat a utvrzovat se v tom, že to bude špatný trénink, tak to opravdu bude špatný trénink. To raději zůstaňte doma hrát videohry nebo běžte nakupovat do obchoďáku, protože pochybnosti nemají v posilovně místo.

 

Kulturistika není sport pro každého. Stejně jako ve starém Římě, když vcházíte do arény – zabij nebo budeš zabit. Železo nemá žádné výčitky, když ničí vaše tělo nebo sny. Chcete-li vítězství, musíte být připraveni si ho vzít. Nikdy neváhejte. Nikdy neříkejte, že to nedokážete. Jste silnější, než si myslíte a nesmrtelnost je tak blízko!

 

Jediná osoba, která vás může držet zpátky, jste vy sami.

 

Autorské právo: jalephoto / 123RF Reklamní fotografie

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 9 , registrovaných: 2