Zelná polévková dieta


Autor: fit-kul | 18.02.2012 21:56 | Komentářů: 0

Brzy bude končit zimní období, čas dlouhých kabátů a zahalených těl. Snad všichni se těší opět na léto, kdy budou moci chodit v lehkém a „úsporném“ oblečení – tedy skoro všichni. Není nic neobvyklého, že během zimy (a hlavně vánočních svátků) člověk přibere pár kilogramů navíc, ale jakmile je jaro a léto na dohled mnozí se snaží o rychlé vylepšení své postavy.

 

To je důvod, proč zelná polévková dieta odolala zkoušce času a stále zde s námi přetrvává. Tato dieta trvá přesně jeden týden a není nic neobvyklého, když během tohoto týdne zhubnete až 4,5kg tělesné váhy. Mnoho lidí ztratí odhodlání a motivaci během diet, u kterých jsou pomalé výsledky, to u této diety rozhodně nehrozí. Koneckonců, lidé na této dietě sníží svůj denní kalorický příjem až o 50% , což v průměru znamená příjem 800-1000 kalorií denně. Tento typ stravování není rozhodně vhodný pro dlouhodobé užívání, ale může být velmi nápomocná v celkovém zvýšení příjmu ovoce a zeleniny.

 

Samozřejmě, i zelná polévková dieta má své nevýhody. Za prvé, je trochu nevýrazná a nudná, což může být pro někoho nepřekonatelný problém. Bohužel se také sníží spolu s kaloriemi i množství potřebných živin. Extrémně omezující povaha této diety doslova zakazuje konzumaci velké skupiny různých potravin. A i když opravdu velmi rychle zhubnete poměrně velké množství tělesné hmotnosti, velkou část této váhy bude činit voda, kterou opět získáte, jakmile se vrátíte ke své běžné stravovací rutině.

 

 


TIP: Aby se snížilo nadýmání, které je nevyhnutelně spjato s vyšším příjmem zeleniny a hlavně zelí, doporučuje se nechat zelí před vařením 5 minut máčet ve vodě, kterou poté vylijete.


 

 

Základy zelné diety

Na rozdíl od mnoha jiných dietních plánů, které obvykle vyžadují spousty cvičení a dlouhodobější dodržování k dosažení požadovaných výsledků, zelná polévková dieta je krátká. Je navržena tak, aby trvala pouze jeden týden a tak nemusíte měnit svůj dosavadní životní styl. Tato dieta neposkytuje dostatek živin a energie pro zdravé zajištění tělesných funkcí a proto není vhodné ji využívat po delší časové období než jeden týden. Po ukončení této týdenní diety, byste se měli vrátit na určitý čas (min. 1 měsíc) ke své běžné stravě, než se opět rozhodnete pro další týdenní zelné polévkové diety.

 

Během let se objevovaly různé variace zelné polévkové diety. Ačkoliv se od sebe trochu liší, základ je vždy stejný.

 

Každý den, během této týdenní diety byste měli sníst alespoň 2 misky zelné polévky. Jsou zde i specifické potraviny, které můžete jíst téměř bez omezení každý den, abyste zahnali pocit hladu, z důvodu nízkého příjmu kalorií. Nápoje a potraviny jako pečivo, slazené minerální vody, a alkohol jsou přísně zakázány. Doporučuje se pití většího množství čisté vody.

 

 

Týdenní jídelníček

1. den: můžete sníst tolik zelné polévky kolik budete chtít, stejně tak i ovoce (kromě banánů)

2. den: zelná polévka, zelenina a jedna pečená brambora k večeři

3. den: zelná polévka, ovoce a zelenina

4. den: zelná polévka, 4-8 banánů, sklenice odstředěného mléka

5. den: zelná polévka, 6 rajčat a 450-500g hovězího, kuřecího nebo rybího masa

6. den: zelná polévka, hovězí maso a zelenina

7. den: zelná polévka, rýže natural, zelenina, ovocné džusy

 

Pamatujte si, že po týdnu se opět vracíte ke svému běžnému jídelníčku.

 

 

Nežádoucí účinky diety

Stejně tak jako u většiny ostatních diet, tak i zelná polévková dieta má několik vedlejších nežádoucích účinků.

 

Nejčastějším vedlejším účinkem je plynatost. Během týdne zkonzumujete opravdu velké množství zeleniny a hlavně zelí, které způsobují zvýšenou plynatost.

 

Během této týdenní diety také můžete očekávat sníženou hladinu tělesné energie a s ní související sníženou koncentraci a změny nálad.

 

Jak již bylo řečeno, tato dieta určitě není vhodná pro dlouhodobé využívání, ale pokud potřebujete v poměrně krátkém časovém období snížit svoji tělesnou váhu, není nad čím přemýšlet a vyzkoušejte zelnou polévkovou dietu a sami uvidíte. Bohužel, pokud se opětovně vrátíte ke svým stravovacím zvyklostem, s největší pravděpodobností znovu přiberete na svoji původní tělesnou váhu (často i s nějakým tím kilem navíc).

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 7 , registrovaných: 2