Výživa a svalová hmota


Autor: fit-kul | 04.08.2011 00:00 | Komentářů: 0

Budování svalové hmoty není žádná věda, pouze vyžaduje určité základní znalosti, kázeň a odhodlání. Zdravá a výživná strava se musí jíst každý den, aby se dostavily požadované výsledky. Velmi často se na první místo v budování svalů staví trénink a doplňky výživy, ale faktem zůstává, že pokud nemáte vyváženou každodenní stravu pozitivních výsledků se nedočkáte. Proto vám zde uvádím několik základních výživových pravidel, která mohou pomoci ve snaze o budování svalové hmoty, ale i zdravého životního stylu.

 

 

Pravidlo č.1

Jezte denně alespoň 5-6 menších porcí jídla. Díky tomu se zrychlí váš metabolismus, budete mít po celý den pravidelný přísun energie a živin, také tím snižujete pravděpodobnost, že bude vaše tělo ukládat přebytečnou energii do tuků.

 

 

Pravidlo č.2

Konzumujte bílkoviny a komplexní sacharidy v každém jídle. Nemusíte jíst obrovské porce, ale pokuste se jíst alespoň na 30g bílkovin a sacharidů. Konzumace komplexních sacharidů by neměl být žádný problém, výběr máte velký: rýže, celozrnný chléb, těstoviny, brambory, vločky apod.. To samé platí i u zdrojů bílkovin: kuřecí maso, vejce, červené maso, ryby, vepřové apod.

 

 

Pravidlo č.3

Používání doplňků výživy je skvělý způsob, jak dostat rychle živiny do těla. Doporučuji minimálně používat proteinové koktejly. V závislosti na vašich zkušenostech a cílech bych i zvážil užívání kreatinu a glutaminu. Ideální doba konzumace těchto doplňků je ráno, před/po cvičení, večer.

 

 

Pravidlo č.4

Vyvarujte se konzumace jednoduchých sacharidů. Jednoduché sacharidy jsou ve skutečnosti ty „cukry“ nacházející se ve slazených nápojích, toustovém chlebu, ve sladkostech apod. Tyto jednoduché sacharidy mají vlastnost rychlého povzbuzení organismu, bohužel za několik minut toto povzbuzení odezní a člověk se dostává do letargie. Nadměrný příjem cukrů mate náš metabolismus inzulínu a vede k únavě a nadbytečnému ukládání tuků.

 

 

Pravidlo č.5

Držte se dále od tuků a soli. Některé tuky jsou prospěšné a nezbytné pro správnou funkci organismu, nalezneme je např. v olivovém oleji, arašídovém másle, rybách, ořechách. Dávejte si pozor na nadměrné užívání soli, čtěte si složení na etiketě výrobků - možná budete překvapeni, kde a kolik se vyskytuje soli.

 

 

Pravidlo č.6

Dodejte tělu energii před tréninkem. Dejte si menší jídlo před tréninkem (30-60min), které bude obsahovat komplexní sacharidy a kvalitní bílkoviny. Komplexní sacharidy vám budou dodávat energii v průběhu tréninku a bílkoviny vám ochrání svalovou hmotu před degradací.

 

 

Pravidlo č.7

Potréninkové jídlo. Po tréninku jsou vaše svaly unaveny a bez živin, proto je velmi důležité jim tyto živiny dodat. Proto konzumujte po tréninku (cca 60min) větší množství bílkovin (klidně 40g) a sacharidů (z důvodu zvýšení hladiny inzulínu v krvi a tím i vyloučení většího množství růstového hormonu).

 

 

Pravidlo č. 8

Pijte dostatečné množství vody. Nejdůležitější živinou v těle je voda. Kvalita vašich tkání, jejich výkon a odolnost vůči poškození je přímo závislá na množství vody, které vypijete. Zajistěte si kontinuální přístup k vodě - mějte u sebe vždy láhev s vodou a co chvíli si dopřejte doušek vody.

 

 

Pravidlo č.9

Jestliže je vaším cílem získat novou svalovou hmotu, ujistěte se, že váš celkový příjem energie za den je vyšší než výdej. Nikdy nesmíte být hladoví, pokud pocítíte hlad, už je pozdě. Naučte se předcházet prvotním projevům hladu!

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 9 , registrovaných: 3