Kalorický výdej při různých aktivitách


Autor: fit-kul | 15.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Jedna z častých otázek lidí, co si vybírají činnost, při které zhubnou, je „ kolik při tom spálím kalorií“? Často můžete být zmateni, protože se dozvídate různé energetické hodnoty, které vydáte při stejné činnosti. Proto bych vám chtěl v dnešním článku ukázat, jak velký bude energetický výdej při jednotlivých činnostech.

 

Mnoho lidí si volí nepřiměřené činnosti pro spalování tuků a ty nejjednodušší přehlíží, jako něco neefektivního. Například, lidé často ignorují obyčejnou chůzí jako určitou formu cvičení, protože nespálí tolik kalorií, kolik by si představovali. Ale když si uvědomíte, že jenom za pár hodin chůze vynaložíte i 600 kalorií, což odpovídá hodinovému intenzivnímu cvičení na crossovém trenažéru či hodině step aerobiku, pochopíte, že chůze je cvičení jako každé jiné.

 

Pokud jste v dobré kondici, můžete vyzkoušet některý z intenzivnějších tréninků (aerobik, jízda na kolem, běh apod.), ale pokud teprve zažínáte se cvičením – chůze pro vás bude nejlepší volbou.

 

V následující tabulce jsou uvedeny aktivity s jejich průměrnou hodinovou energetickou náročností. Samozřejmě výdej kalorií berte pouze přibližně, každý člověk je jiný – výdej energie záleží na typu a hmotnosti člověka, množství svalové hmoty atd.

 

Na seznamu se vyskytuje i několik „ bez aktivních“ činností, jako je spánek či sezení – tím chci zdůraznit, že tělo spaluje určité množství energii, i když zrovna nic nedělá, tj. energie potřebná ke správnému chodu těla – bazální metabolismus.

 

Velký vliv na množství vydané energie má svalová hmota – čím více svalové hmoty máte, tím  spálíte více kalorií po celý den.

 

Druh cvičení

kcal / 1 hod

Aerobik

450

Aqua aerobik

400

Jízda na kole

450

Crossový trenažér/eliptical

500

Jídlo (ano i trávení jídla spaluje energii)

85

Golf

180

Rychlá chůze

500

Jogging

500

Veslovací trenažér

550

Běh

700

Sedění

85

Skákání přes švihadlo

700

Spánek

55

Spinning

650

Stání na místě

100

Step aerobik

550

Squash

650

Plavání

500

Stolní tenis

290

Tenis

350

Lehká chůze

280

*1 kilokalorie (kcal)= 4,185 kilojoulů (kJ)

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 11 , registrovaných: 3