Chůze a hubnutí


Autor: fit-kul | 18.09.2011 00:00 | Komentářů: 0

Pokud si říkáte, že je již potřeba něco udělat s přebytečnými kily, potom by chůze mohla být nejlepším způsobem, jak vás dostat zpět do formy a pomoci vám zhubnout. Chůze je efektivní činnost jak regulovat tělesnou hmotnost, spalovat kalorie, posílit vaše nohy a zlepšit kardiovaskulární zdraví.

 

Samozřejmě jednou z největších výhod chůze je její snadnost provedení (každý ví, jak jí provádět) a také se jedná o velmi bezpečnou formu cvičení. Pro chození nebudete potřebovat nic speciálního – stačí boty, kalhoty, tričko a můžete vyrazit a navíc také nemusíte „plýtvat“ penězi v místní tělocvičně.

 

 

Kolik mohu chůzí zhubnout?

Dobře všichni víme, že chůze není nejúčinnější formou cvičení. Nebudete spalovat kalorie tak rychle jako např. u zumby či kickboxu. Nicméně můžete spalovat mnohem více kalorií, něž si většina lidí představuje.

 

Jsou 2 způsoby chůze, které se výrazně liší množstvím spálených kalorií. Možná vás překvapí fakt, že svižná chůze může spálit stejné množství kalorií jako pomalejší běh. Takže pokud máte nadváhu a běh je pro vás nevhodný, svižná chůze je rozhodně nejlepší volbou.

 

 

Zde uvádím průměrné množství kalorií spálených během jedné hodiny chůze a běhu:

 

  • chůze (cca 4,5km za hodinu) – 280 kalorií
  • rychlá chůze – 500 kalorií
  • pomalý běh – 500 kalorií
  • běh – 700 kalorií

 

Jak můžete vidět, rychlá chůze spálí stejné množství kalorií jako pomalejší běh a není to zas až tak daleko ani od normálního běhu. Nicméně, to co z chůze dělá opravdového pomocníka při hubnutí je fakt, že chůzi můžete vykonávat po mnohem delší dobu než intenzivní cvičení (kickbox, běh apod.)

 

Pokud jste se rozhodli, že budete hubnout pravidelnou chůzí a vaše kondice je špatná, tak ze začátku bude dostačující chůze po dobu 15 minut a postupem času tuto dobu navyšovat.

 

Během několika týdnů byste měli být schopni zvládnout každý den 60 minut chůze a tak spálit plných 500 kalorií. Pokud zkombinujete tuto aktivitu i se zdravější stravou s omezením příjmu kalorií o 500 pod vaši současnou denní potřebu, pak celkový energetický deficit bude 1000 kalorií za den, což znamená, že byste měli být schopni hubnout o 1kg tělesné hmotnosti každý týden.

 

Takže pravidelná chůze vám skutečně může pomoci v hubnutí. Chůze vás posílí, zeštíhlí a dostane do kondice.

 

V ideálním případě budete během několika měsíců, od zahájení pravidelného chození, schopni 60 minut rychlé chůze a 30 minut normální chůze každý den. A nezapomeňte, že chůze v přírodě zlepšuje nejen fyzickou kondici a napomáhá hubnutí, ale je také dobrá pro zachování duševního zdraví a zlepšení nálady.

 

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

AnonymousAnonymous16.08.2017
KamčaKamča01.01.2016
LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

CKD - cyklická ketogfit-kul • 24.07. 16:26

Hodnoty cukru jsou napsány v článku...

CKD - cyklická ketogVIET • 14.07. 22:44

je tedy limit kolik bych měl příjmout těch cukrů v ten carb up den ?

Bojové umění Pencak kihu • 30.06. 22:48

Ahoj, vím že je to už nějakou dobu co článek vyšel nic méně bych měl vážný zájem o nějaký seminář id

CKD - cyklická ketogfit-kul • 22.03. 15:13

6+2 - klidně ano, pohlídej si ketózu testem...

CKD - cyklická ketogEroll.61 • 17.03. 04:08

Dobrý den. Posiluji cca 6 let a vždy jsem jezdil sach. vlny. Z hlediska dodržování, únavy atd atd js

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 6 , registrovaných: 2