Skákání přes švihadlo


Autor: fit-kul | 03.04.2012 18:56 | Komentářů: 0

Skákání přes švihadlo je skvělý způsob, jak zvýšit svoji celkovou fyzickou kondici a kromě toho, je to i velmi zábavný a variabilní cvik.
 

 

Skákání přes švihadlo pomáhá nejen zlepšit kardiovaskulární zdraví, ale přispívá i k lepší koordinaci a hbitosti. Pokud pravidelně zařazujete do svých tréninků i skákání přes švihadlo, posilujete tím také svalovou vytrvalost. A kromě toho, kolikrát jste nešli do posilovny, na procházku či si zaběhat z důvodů nepříznivého počasí nebo prostě toho, že se vám nechtělo? To se se švihadlem nikdy stát nemůže – skákat přes švihadlo můžete doslova kdekoliv a kdykoliv.

 

6 důvodů, proč používat skákání přes švihadlo jako prostředek kardiovaskulárního cvičení

 

1. Švihadlo je velmi levné

Kvalitní švihadlo si můžete koupit již za 100Kč.

 

2. Skladnost

Díky tomu, že švihadlo nezabírá téměř žádný prostor, můžete si ho brát s sebou kamkoliv pojedete.

 

3. Cvičení kdekoliv a kdykoliv

Nejen, že můžete skákat přes švihadlo v posilovně, ale kdekoliv, kde budete mít dostatek prostoru k bezproblémovému skákání.

 

4. Příjemná změna

Skákání přes švihadlo je příjemná změna pro ty, kteří provádějí stále stejné kardiovaskulární cvičení den co den.

 

5. Skvělý způsob jak zhubnout

Pokud jste schopni skákat přes švihadlo po dobu jedné hodiny (samozřejmě s přestávkami), tak v závislosti na vašem metabolismu můžete spálit až 1000 kalorií!!!

 

6. Přispívá k posílení celého těla

Při skákání přes švihadlo procvičujete většinu z hlavních svalových skupin horní i dolní části těla.

 

 

Jak si vybrat správné švihadlo

Správný výběr švihadla se snadněji řekne, než udělá. I když se může zdát výběr nejvhodnějšího švihadla jako snadná věc, zas tak jednoduché to není. Za prvé, doporučuji používat švihadlo, které má lanko z textilu, protože vydrží mnohem déle než např. lanko z plastu. Rukojeť by měla být dostatečně tlustá pro pohodlný úchop. A nakonec proveďte následující test, abyste zjistili odpovídající délku lanka:

 

Stoupněte si snožmo doprostřed švihadla a napněte oba konce. Správně dlouhé švihadlo by mělo dosahovat konce rukojetí podpaží.

 

dobře                   špatně

 

 

Orientační délky lanka švihadel v závislosti na výšce postavy

Výška postavy (cm)

Délka lanka (cm)

160-170

240-255

170-180

255-270

180-190

270-285

190-200

285-300

 

 

Několik typů, jak předcházet zranění

 1. Vždy noste adekvátní obuv

Tímto způsobem snížíte riziko na možná zranění, nejčastěji vyvrknutí kotníku. Používáním správné obuvi také šetříte své klouby a vazy.

 

2. Zahřejte se

Správné zahřátí svalů vám pomůže nejen zlepšit své výkony, ale hlavně předcházet možným zraněním, jako jsou natažené svaly apod. Vyzkoušejte např. poskoky na místě, sprint na podlaze, běh na místě atd.

 

 

Správná technika skoku přes švihadlo

Tak jako u každého jiného cvičení, správná technika provedení může výrazně pomoci předejít zranění a zvýšit efektivitu cviku.

 

  • uvolněte ramena a mírně ohněte ruce v loktech
  • snažte se omezit pohyb horní části těla
  • většina síly pro pohyb švihadla by měla vycházet z vašeho zápěstí
  • při skákání mějte mírně ohnutá kolena
  • snažte se dopadat na bříška chodidel, abyste minimalizovali zatěžování kolen
  • měli byste skákat jen do takové výšky, aby mohlo pod vámi bez problému projít lanko švihadla
  • vybírejte si na skákání přes švihadlo takový povrch, který je hladký a bez překážek – nejlepší je pogumovaná rohož, parkety atd.

 

 

Začínáme se skákáním

Skákání přes švihadlo je kardiovaskulární cvičení, které nepatří mezi nejlehčí – tedy pokud jste začátečníci. Vyžaduje hodně koordinace a obratnosti.

 

Níže jsou uvedeny 3 fáze, kterými si každý, kdo začíná skákat přes švihadlo bude muset projít.   

 

1. fáze: ZAČÁTEČNÍK

Tato fáze je velmi důležitá, ale také nejnáročnější. Vaše tělo si bude muset zvykat na nový pohyb, proto buďte trpěliví a stále to zkoušejte. Naučte se správnou techniku provedení skákání přes švihadlo:

 

  • Krok č.1 – Začněte tak, že chytnete rukojeť švihadla do každé ruky a necháte lanko za sebou na zemi, aby se dotýkalo zadní části paty
  • Krok č.2 – Nyní zkoušejte skákat přes švihadlo. Bude trvat asi 5 minut než se budete cítit jistější a nebude se vám lanko neustále zamotávat pod nohy

 

V této fázi byste měli skákat přes švihadlo 5 minut třikrát týdně. Ze začátku nic nepřehánějte – vaše tělo si musí zvyknout na novou zátěž.

 

 

2. fáze: STŘEDNĚ POKROČILÝ

Asi po třech až čtyřech týdnech byste se měli cítit sebejistěji při skákání přes švihadlo, ale měla by se zlepšit i celková hbitost, svalová koordinace a vytrvalost. Nyní můžete zvýšit čas skákáni přes švihadlo na 10 minut denně, 3-5 dní v týdnu. V tuto chvíli se vám to může zdát příliš jednoduché, ale nenechte se zmýlit, skákání přes švihadlo je fyzicky velmi náročná aktivita.

 

 

3. fáze: POKROČILÝ

Po dalších 4-6 týdnech byste měli bezproblémově zvládat správnou techniku skákání přes švihadlo a co víc, vaše kondice se výrazně zlepšila, což vám dovoluje opět zvýšit dobu cvičení na 20-30 minut, 3-5krát týdně. Pokud jste se dostali až do této fáze, můžete se pochlubit celkovým zpevněním těla a skvěle vyrýsovanou postavou.

 

 

 

Začínáme se skákáním přes švihadlo:

 

 

 

Buddy Lee - extrémní skákání přes švihadlo

 

 

Zdroj videa:

youtube.com

Komentáře


Nový komentář mohou vložit pouze přihlášení uživatelé.
Banner

Nejnovější profily

LucieS1711LucieS171107.02.2014
MartinVanaMartinVana06.12.2013
jerryjerry17.09.2013
NaleNale20.06.2013

Nejnovější galerie

Milo 2013Milo30.08.2013
na dovolenéNale20.06.2013
ShybyMilo19.02.2013
ShybyMilo19.02.2013

Komentáře

Dieta pro ploché břifit-kul • 22.07. 15:01

Okurku můžete samozřejmě sníst - vzor jídelníčku, popř. profesionálně vytvořený jídelníček: http://w

Dieta pro ploché břiZuza • 21.07. 08:02

:-) mužu jís tu okurku z té vody ? :-) já bych asi potřebovala nějaký vzor jídla co jíst abych věděl

Dieta pro ploché břifit-kul • 20.07. 16:51

Ano, můžete :)

Dieta pro ploché břiZuza • 19.07. 19:25

při tom pití té vody můžu také něco jíst ? :-)

Tvaroh – síla a zdrafit-kul • 27.04. 14:10

Tvaroh obsahuje relativně kvalitní bílkoviny za velice přijatelnou cenu. Celkové množství není nijak

Návštěvnost webu

Online návštěvníků: 5 , registrovaných: 2